7
anonymous geeft "New Girl - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door anonymous op 16 Mei 2014.
0
0

New Girl - Seizoen 3

In dit derde seizoen is het natuurlijk allang geen geheim meer 'wie dat meisje is'. Dat meisje heet Jessica Day (Zooey Deschanel, 500 Days of Summer) en in dit seizoen zien wij haar opbloeiende relatie met Nick Miller (Jake Johnson, Safety Not Guaranteed). Waar New Girl zich eerst concentreerde op de 'zullen zij wel, zullen zij niet' spanning tussen de twee, heeft dit seizoen de taak om de relatie tussen de twee te laten werken en de andere relaties van de hoofdrolspelers, ook onderling, te belichten. En het moet grappig zijn, natuurlijk: vooral na een erg sterk tweede seizoen dat de serie echt naar een nieuw niveau bracht.

Dat het moeilijk zou zijn om dat seizoen te overtreffen was duidelijk en dat is de serie ook niet gelukt, maar het was bij vlagen toch weer erg leuk. In dit derde seizoen maakt Coach (Damon Wayans, Jr., Happy Endings) weer zijn intrede, zien wij een driehoeksverhouding tussen Schmidt (Max Greenfield), Cece (Hannah Simone) en Elizabeth (Merritt Weaver, Nurse Jackie), probeert de serie Winston (LaMorne Morris) nog steeds te voorzien van de vreemdste verhaallijnen en probeert Nick volwassener en verantwoordelijker te worden.

Het derde seizoen valt of staat voor een groot gedeelte met hoeveel de kijker is geïnvesteerd, en geïnteresseerd, in de relatie tussen Jess en Nick. Hun relatie zorgt voor de nodige leuke momenten, maar het voortraject in het tweede seizoen was wel interessanter dan de nieuwe situatie. Ook zijn er enkele verhaallijnen in het derde seizoen die problematisch zijn, zoals de afleveringen rond de zus van Jess, de driehoeksverhouding tussen Schmidt, Cece en Elizabeth en het feit dat de serie nooit echt wat nuttigs te doen vindt voor Winston. Zijn materiaal wordt grotendeels gered door het komisch talent van Lamorne Morris.

Ook had New Girl de taak om Wayans te incorporeren in het stuk en daar worstelde de serie ook mee. Zowel Cece, Coach als Winston hebben te kampen met minder materiaal (en verhaallijnen) en dat merk je heel erg dit seizoen. Schmidts karakter wordt ook een beetje om zeep geholpen in de driehoeksverhouding verhaallijn en Max Greenfield is het gehele seizoen minder op dreef dan in het vorige seizoen. Er zijn dus teveel elementen die ervoor zorgen dat New Girl dit seizoen minder is en dat is jammer.

En toch blijft de interactie tussen de cast gewoon top. Het komisch materiaal is minder dan in het tweede seizoen, maar er zijn nog steeds genoeg momenten die je kapot laten gaan. Ik zelf kon vooral genieten van de interactie tussen Winston en Coach, en Schmidt blijft natuurlijk geweldig. Het komisch talent van vooral Morris, Wayans en Greenfield zorgt er toch voor dat er altijd wel wat te genieten is. Naar Hannah Simone is het ook nog uitermate plezierig om te kijken en het is echt de cast van New Girl die dit seizoen niet laat ondersneeuwen.

Door de seizoensfinale, en de afleveringen daarvoor, worden de kaarten weer een beetje opnieuw geschud en dat is wat mij betreft een goede keuze. Damon Wayans, Jr. is toegevoegd aan de vaste cast voor het vierde seizoen en dat is ook een pluspunt. Als New Girl ervoor zorgt het vierde seizoen wat compacter is, meer samenhang heeft en meer komisch materiaal heeft dat werkt, dan is New Girl weer snel terug op het oude niveau. Dan kan de serie ook weer wedijveren met Brooklyn Nine-Nine, die de titel 'leukste komedie van FOX' van New Girl heeft afgepakt.
Volg New Girl
Engram Pattersky
Engram Pattersky