8
anonymous geeft "Nashville - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 25 Mei 2013.
2
0

Nashville - Seizoen 1

Sinds kort ben ik helemaal gek op country muziek. Dit komt dankzij de serie Nashville. Deze serie draait om twee country muzikanten. De ervaren superster, Rayna James (Connie Britton, American Horror Story & 24), is getrouwd en heeft twee talentvolle dochters. Zij willen later, net als hun moeder, de muziekwereld veroveren. Ondanks het succes van Rayna, zitten de concertzalen niet meer zo vol als vroeger. Ze krijgt daarom de mogelijkheid om samen met de populaire nieuwkomer, Juliette Barnes (Hayden Panettiere, Heroes & Bring it on) te toeren. Maar dat ziet Rayna niet zitten.

Juliette Barnes is een pittige, jonge country-artiest. Ze doet waar ze zin in heeft en denkt niet na over de consequenties. Hierdoor is de reputatie van Juliette geschaad en gaat de verkoop van kaarten voor haar concert niet meer zo goed als voorheen.

De managers van beide country sterren zijn het er daarom over eens dat de dames samen moeten gaan toeren zodat ze weer in uitverkochte zalen kunnen optreden. Maar er is één nadeel, de zangeressen kunnen elkaar niet luchten of zien. Tijdens de tour discussiëren de dames daarom geregeld. De opmerkingen die worden gemaakt gaan naar mijn mening soms net iets te ver, want het kan de ander enorm kwetsen.

In de loop van de serie leer je de twee vrouwen steeds beter kennen. Ik vond Juliette Barnes eerst een verschrikkelijke personage omdat ze vaak zo kattig doet en oppervlakkig overkomt. Maar eigenlijk is ze gewoon een meisje dat in het verleden vaak gekwetst is door haar moeder. Ik vind het jammer dat de kwetsbare kant van Juliette niet zo vaak te zien is. Als personage vind ik haar dan veel leuker, omdat je haar als kijker dan veel beter begrijpt.

Rayna James zit naar mijn idee soms een beetje in de knoop met zichzelf. Ze zit natuurlijk al jaren in de muziek, waardoor ze nieuwe dingen wil proberen. Een van die dingen is het vinden van een nieuwe producer. Zo komt ze de jonge authentieke Liam McGuinnis tegen. Liam wordt gespeeld door onze eigen Michiel Huisman (De Co-Assistent & The Young Victoria). Ik vind het trouwens geweldig dat hij Engels praat zonder Nederlands accent. Liam zorgt ervoor dat Rayna wat losser wordt. Ik vind het daarom erg jammer dat hij niet in iedere aflevering van Nashville te zien is.

Naast deze twee country sterren draait de serie ook om (nog) onbekende muzikanten die het willen maken in de country wereld. Zo zijn Avery Barkeley (Jonathan Jackson, Tuck Everlasting & Insomnia), Gunnar Scott (Sam Paladio, Episodes & 7Lives) en Scarlett O’Connor (Clare Bowen, The Clinic & Dead Man’s Burden) hard bezig om het te maken als country-artiesten.

Terwijl de serie beter en beter wordt, wordt het ook ingewikkelder. Voor beide country sterren gaan hun levens op de kop staan. Rayna en Juliette krijgen beiden te kampen met problemen in hun privéleven. Aan het eind van de serie krijgen Rayna en Juliette eindelijk een betere band en kunnen ze normaal met elkaar praten. Dat had van mij wel eerder mogen gebeuren, soms werd ik een beetje moe van hun gekibbel.

De laatste aflevering van het seizoen is één grote chaos, gevuld met ontelbare cliffhangers. Seizoen twee kan voor mij daarom niet snel genoeg komen. Maar gelukkig kan ik ondertussen nog blijven genieten van de goede muziek uit de serie.
Volg Nashville
Beyond the Sunset
Beyond the Sunset