8.5
anonymous geeft "Melissa & Joey - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 15 januari 2015.
0
0

Melissa & Joey - Seizoen 1

Ziek op de bank en zappend door het menu van MyPrime kwam ik Melissa & Joey tegen. Een serie die ik nog helemaal niet kende. Zonder er ook maar een woord over gelezen te hebben begon ik te kijken, niet wetende dat ik zojuist één van de leukste komedies ooit had ontdekt. Zoals velen weten heb ik weinig met komedies, de enige leuke komedies die ik keek waren According to Jim en How I Met Your Mother. Gelukkig kwamen deze twee mensen op mijn pad. Mel & Joe.

Ik stel ze even aan je voor: Melissa 'Mel' Burke (Melissa Joan Hart, Sabrina the Teenage Witch) is een gemeenteraadslid in Toledo, Ohio, en komt uit een politieke familie. Dankzij een familieschandaal, waarbij haar zus betrokken was, neemt ze haar nichtje Lennox en neefje Ryder in huis. Joseph 'Joe' P. Longo (Joseph Lawrence, Blossom) is een voormalig zakenman die zijn baan, geld en huwelijk kwijtraakte als gevolg van de fraude van Mels zwager.

Tot zover het voorstellen, nu over naar het samenstellen. Als Joe bij Mel verhaal gaat halen over de verblijfplaats van de zwager van Mel, ontmoeten ze elkaar voor het eerst. Joe, heeft door de fraude, niets meer; hij is dakloos en heeft ook al geen werk meer. Mel komt met een geweldig plan: Ze geeft Joe onderdak en als ruil daarvoor wil ze dat hij kookt, poetst en de kinderen opvoedt. Zo wordt Joe de Manny van Mel.

Aangezien Mel de chaoot van beiden is, vullen ze elkaar aan, geven elkaar rust en leren zichzelf, door elkaar, beter kennen. Ze hebben elkaar nodig om het beste uit zichzelf te halen. Langzaam maar zeker ontstaat er tussen Mel en Joe een vriendschap. Van liefde is (nog) geen sprake, maar ze bemoeien zich wel met elkaars liefdesleven. Verder in het seizoen merk je als kijker dat er iets ontstaat tussen de twee en zit je met smacht te wachten tot ze zich dat realiseren.

Wat maakt Melissa & Joey zo leuk? Vooral de interactie tussen de Mel en Joe is geweldig. De twee tieners Lennox en Ryder, die ook een duit in het zakje doen, en die vier bij elkaar zorgen voor hilarische situaties. De afleveringen zijn kort (twintig minuten), maar de seizoenen lang. Het eerste seizoen kent maar liefst dertig afleveringen. Ik heb tijdens al die afleveringen niet één moment gehad dat ik de serie niet leuk vond. Als je eenmaal een seizoen hebt gezien, wil je meer zien. Gelukkig zijn er nog twee hele seizoenen te gaan en in Amerika is inmiddels het vierde seizoen begonnen. Mel & Joe hebben mijn leven leuker gemaakt. Geniet van Melissa & Joey, je zult er geen spijt van krijgen!
Volg Melissa & Joey
Double Happiness
Double Happiness