7.5
Sam Blaauboer geeft "Agents of S.H.I.E.L.D. - Seizoen 3" een 7.5.
Geschreven door Sam Blaauboer op 5 november 2016.
2
0

Agents of S.H.I.E.L.D. - Seizoen 3

Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D. komt terug met een seizoen gevuld met actie en spanning met Director Phil Coulson (Clark Gregg, The Avengers), Agent Daisy (Skye) Johnson (Chloe Bennet, Nashville) en andere van het SHIELD team. Daisy leidt de zoektocht van S.H.I.E.L.D. naar de sterkste mensen die zijn getroffen in de nasleep van hun supergave gevecht met Jiaying en haar Inhuman leger. Alleen Coulson en zijn team komen erachter dat ze niet de enige zijn die op zoek zijn naar de sterkste Inhumans.

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.
© ABC

Vele maanden na de oorlog met de Inhumans, is het team nog aan het bijkomen. Coulson is weer bezig om de stukken van zijn eens zo vereerde organisatie weer in elkaar te zetten. Zijn vertrouweling en de tweede in bevel, Agent Melinda May (Ming-Na Wen, Rain Without Thunder), moet nog terugkeren van een geïmproviseerde vakantie met ex-echtgenoot Andrew. De dodelijke superspy Agent Bobbi Morse (Adrianne Palicki, G.I. Joe Retaliation) is herstellende van haar traumatische martelingen in de handen van Grant Ward (Brett Dalton, Killing Lincoln), Fitz (Iain De Caestecker, Shell) is geobsedeerd om de waarheid achter de mysterieuze verdwijning van Simmons (Elizabeth Henstridge, Reach me) te ontdekken.

Je kan gerust zeggen dat ik dit seizoen goed vond. Het had een goed verhaal en er was genoeg spanning om de afleveringen interessant te houden. Helaas vond ik het toch wel jammer dat het niet zo goed was als bijvoorbeeld het tweede seizoen. Het eerste gedeelde van het seizoen was naar mijn idee een beetje traag en had wat sneller gekund. Ik vond de verhaallijn van Simmons op de aliën-planeet heel gaaf. Je zag de momenten waarop Elizabeth Henstridge (Simmons) echt een top prestatie leverde en hetzelfde geldt eigenlijk voor Iain De Caestecker (Fitz) die zo hard zijn best deed om haar terug te krijgen. Het was een zeer spannende verhaallijn en het was allemaal goed in elkaar gezet en dan met namen de aflevering genaamd 4.722 Hours, dit vond ik een van de betere afleveringen van dit seizoen.

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.
© ABC

Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D. had zo zijn ups en downs in dit seizoen. Er was bij sommige afleveringen een gebrek aan verhaal of focus, maar daarnaast had je enkele ware hoogtepunten zoals eerder genoemde aflevering 4,722 Hours. Het feit dat de agenten van SHIELD wisselen blijft een cool element van de show; en hoewel sommige van deze veranderingen beter tot hun recht zijn gekomen dan anderen, eindigde het seizoen met interessante touwtjes die ze in seizoen 4 waarschijnlijk weer zullen oppakken.
Volg Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.
What We're Fighting For
What We're Fighting For