Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Waar vind ik op welke (nederlandse) zender een serie op een aangegeven datum start

28-01-2020 10:29

Regelmatig ontvang ik (gewenste) mailberichten die mij er op attenderen dat één van mijn favoriete series weer gaat beginnen.
In die mail staat keurig de datum wanneer een seizoen start maar niet op welke zender de uitzending plaats gaat vinden.

Als ik in de mail op de link “Meer informatie over [naam serie]” klik dan kom ik keurig bij de Homepage van serie, maar daar zie ik ook niet op welke zender de uitzendingen gaan beginnen.
Wel staat er van welk netwerk de serie is en wanneer de eerstvolgende aflevering zal worden uitgezonden maar, misschien dat ik verkeerd kijk, ik zie nergens op welke zender die serie op die datum uitgezonden gaat worden.

Doe ik nu iets verkeerd of heb ik daar Premium voor nodig?

28-01-2020 11:39

Quote
josdv - 28-01-2020 10:29
Regelmatig ontvang ik (gewenste) mailberichten die mij er op attenderen dat één van mijn favoriete series weer gaat beginnen.
In die mail staat keurig de datum wanneer een seizoen start maar niet op welke zender de uitzending plaats gaat vinden.

Als ik in de mail op de link “Meer informatie over [naam serie]” klik dan kom ik keurig bij de Homepage van serie, maar daar zie ik ook niet op welke zender de uitzendingen gaan beginnen.
Wel staat er van welk netwerk de serie is en wanneer de eerstvolgende aflevering zal worden uitgezonden maar, misschien dat ik verkeerd kijk, ik zie nergens op welke zender die serie op die datum uitgezonden gaat worden.

Doe ik nu iets verkeerd of heb ik daar Premium voor nodig?


Nee, als er BNNVARA of EO staat bijvoorbeeld dan komt het dus op NPO 1, 2 of 3. Helaas is dat niet anders (kijk anders even onder de nieuwsberichten soms wil daar weleens staan welke van de 3 het is. En als er een tijd en dag bijstaat zul je even in de televisiegids (op de televisie) moeten kijken welke van de drie het is.

RTL 4 en SBS 6 spreekt neem ik aan voor zich.

28-01-2020 23:52

Het zou mooi zijn als er BNNVARA of EO zou staan maar als ik bijvoorbeeld naar het komende 8e seizoen van Homeland kijk dan zie ik dat dit op 16 februari 2020 uitgezonden gaat worden maar niet door wie of op welke zender. En dat zou ik graag vermeld zien.

29-01-2020 09:33

De datums die bij een serie staan zijn de premiere datums. Dit betekend dat de serie bij de originele zender in premiere gaat. Voor Homeland is dit de Amerikaanse zender Showtime. Helaas krijgen wij de datums van Nederlandse zenders niet. Als we dit tegenkomen worden er vaak nieuwsberichten overgeplaatst.

29-01-2020 09:57

Quote
Lange - 29-01-2020 09:33
De datums die bij een serie staan zijn de premiere datums. Dit betekend dat de serie bij de originele zender in première gaat. Voor Homeland is dit de Amerikaanse zender Showtime. Helaas krijgen wij de datums van Nederlandse zenders niet. Als we dit tegenkomen worden er vaak nieuwsberichten overgeplaatst.


Wat Homeland betreft gaat op de aangegeven datum de serie van start op NPO3, in ieder geval betreft het in dit specifieke geval wel de datum wanneer de uitzending in Nederland van start gaat. Dat het op NPO3 van start gaat weet ik omdat ik er naar gegoogeld heb. Op mijnserie staat wel de juiste datum vermeld maar ontbreekt de zender of de uitzendende partij terwijl dat toch echt NPO3 is.

29-01-2020 10:02

Zoals bij Homeland bijvoorbeeld, even bij de nieuwsberichten kijken en vaak staat daar wel de juiste gegevens. Ook kun je kijken bij het overzicht start- en premieredatums of het wekelijkse Nederlandstalige overzicht. Kijk hier voor het nieuwbericht over Homeland en NPO 3.

29-01-2020 10:19

Quote
Roeman - 29-01-2020 10:02
Zoals bij Homeland bijvoorbeeld, even bij de nieuwsberichten kijken en vaak staat daar wel de juiste gegevens. Ook kun je kijken bij het overzicht start- en premieredatums of het wekelijkse Nederlandstalige overzicht. Kijk hier voor het nieuwbericht over Homeland en NPO 3.


Bedankt voor je reactie Roeman, ik snap wat je bedoeld.

Het zou alleen mooi zijn als mijnserie, toch gericht op de Nederlandse markt, de startdatum voor nederland met bijbehorende zender of uitzenden partij gelijk erbij zou vermelden. Maakt het nog mooier dan het al is.

29-01-2020 10:23

Quote
josdv - 29-01-2020 10:19
QuoteRoeman - 29-01-2020 10:02Zoals bij Homeland bijvoorbeeld, even bij de nieuwsberichten kijken en vaak staat daar wel de juiste gegevens. Ook kun je kijken bij het overzicht start- en premieredatums of het wekelijkse Nederlandstalige overzicht. Kijk hier voor het nieuwbericht over Homeland en NPO 3.

Bedankt voor je reactie Roeman, ik snap wat je bedoeld.

Het zou alleen mooi zijn als mijnserie, toch gericht op de Nederlandse markt, de startdatum voor nederland met bijbehorende zender of uitzenden partij gelijk erbij zou vermelden. Maakt het nog mooier dan het al is.


Dat zou idd helemaal geweldig zijn. Maar helaas, zoals Jos al vertelde, de Nederlandse zenders geven de datums niet uit. We weten het pas als er een persbericht over is geweest. En 9 van de 10 keer is die er niet eens. Dus al wilde we het aanpassen is dat niet mogelijk vanwege het feit dat Nederlandse zenders kennelijk denken dat start- en premièredatums staatsgeheimen zijn.

29-01-2020 10:44

Quote
Roeman - 29-01-2020 10:23
Quotejosdv - 29-01-2020 10:19QuoteRoeman - 29-01-2020 10:02Zoals bij Homeland bijvoorbeeld, even bij de nieuwsberichten kijken en vaak staat daar wel de juiste gegevens. Ook kun je kijken bij het overzicht start- en premieredatums of het wekelijkse Nederlandstalige overzicht. Kijk hier voor het nieuwbericht over Homeland en NPO 3.

Bedankt voor je reactie Roeman, ik snap wat je bedoeld.

Het zou alleen mooi zijn als mijnserie, toch gericht op de Nederlandse markt, de startdatum voor nederland met bijbehorende zender of uitzenden partij gelijk erbij zou vermelden. Maakt het nog mooier dan het al is.

Dat zou idd helemaal geweldig zijn. Maar helaas, zoals Jos al vertelde, de Nederlandse zenders geven de datums niet uit. We weten het pas als er een persbericht over is geweest. En 9 van de 10 keer is die er niet eens. Dus al wilde we het aanpassen is dat niet mogelijk vanwege het feit dat Nederlandse zenders kennelijk denken dat start- en premièredatums staatsgeheimen zijn.


Ja inderdaad, ik heb het mij ook al eens afgevraagd waarom je vaak niet verder dan een week kunt kijken wat er op TV uitgezonden wordt.
Maar als dat de reden is dan moeten we het gewoon doen met wat we hebben.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

29-01-2020 10:50

Toch nog even een kort vraagje m.b.t. start- en premièredatums series Nederlandstalige zenders.
Wordt het overzicht van "Start- en premièredatums series Nederlandstalige zenders week xx" ook automatisch per mail verstuurd?

29-01-2020 12:56

Quote
josdv - 29-01-2020 10:50
Toch nog even een kort vraagje m.b.t. start- en premièredatums series Nederlandstalige zenders.
Wordt het overzicht van "Start- en premièredatums series Nederlandstalige zenders week xx" ook automatisch per mail verstuurd?


Die krijg je in het nieuwsbericht dat aan het einde van de dag wordt verstuurd. Daarin staat alles wat er die dag is uitgekomen. Maar elke maandag vanaf 11 uur komt het bericht uit. Het kan soms iets later maar elke maandag staat het op de site.

09-03-2020 17:22

Homeland serie 8 is vanaf 5 april te zien

10-03-2020 16:10

Quote
Travelgirl - 09-03-2020 17:22
Homeland serie 8 is vanaf 5 april te zien

Top, dank je wel Travelgirl.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.