Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!
Beste series 2013?
02-01-2014 20:24
Wat is jullie top 5 van de beste series van 2013?
Ik had het graag met een poll gedaan maar helaas is dat niet mogelijk (hint, hint
)
Voor mij toch wel de volgende:
- Game of Thrones (Het verhaal is gewoon episch. Hier kan geen enkele serie aan tippen)
- Person of Interest (Beste seizoen tot nu toe)
- Banshee (Gewoon badass kwa vechtscenes)
- The Americans (Een ijzersterk verhaal en een top duo als hoofdrolspelers)
- Vikings (Het heel concept is gewoon awesome. Vikings, wie vindt ze niet tof)
Longmire valt net buiten de top 5 (Tot mijn verbazing echt een super goede serie!)
03-01-2014 13:47
Game of Thrones is me iets te overrated geworden maar komt wel in me top 5.
Luther
Banshee
The Blacklist
Rectify
Game of Thrones
03-01-2014 20:00
Ik reageer hier ff op je bericht, Dubstep.
spoiler (klik om te bekijken)
En nee, dat klopt niet. Alleen The Wire, The Sopranos en Deadwood worden in dezelfde adem genoemd als Breaking Bad. Wat jij zegt daar zit de sleutel in: 'in jouw ogen'. Ik vind Game of Thrones goed maar ben er niet weg van. Maar dat betekent niet dat ik de serie niet zie voor wat het is: een enorm sterke serie die je met recht kwaliteitstelevisie kunt noemen. Ik snap dan ook dat mensen er van weg zijn. Als je dus objectief kritiek wilt geven moet je dus ook in staat zijn om naar het groter geheel te kijken.
Breaking Bad is de best gewaardeerde serie allertijden, staat in het Guiness Book of Records voor dat feit. Unaniem en wereldwijd wordt de serie gezien als een van de beste series allertijden, daar doet een persoonlijke mening niks van af.
En ja, Breaking Bad wordt dus ook hoger gewaardeerd dan Games of Thrones wat terecht is. En dat is geen mening; je kunt nu een zoekopdracht doen en dan zie je dat zelf staan. En het zijn niet de minste critici en mediums die Breaking Bad hoog aanslaan, ook acteurs en velen in het televisiewereldje lopen weg met de serie. Daarmee doe ik niks af van GoT, maar voordat die serie op dezelfde level is of in dezelfde adem genoemd mag worden, dat duurt nog wel even.
De andere series die jij noemde kun je, als je objectief ernaar kijkt, niet eens vergelijken. Ben weg van zowel The Americans, Vikings als Banshee, maar die series zijn niet beter en ik heb The Americans wekelijks gerecapped (in februari begin ik weer met het tweede seizoen) dus ik weet vrij veel van die serie. Je kunt uberhaupt niet een serie die 1 seizoen heeft gehad vergelijken met een serie die elk seizoen een niveau haalde die 9 op de 10 series in de hele looptijd niet halen.
Een belangrijk onderdeel van televisiekritiek is beoordelen op kwaliteit en criteria die daarbij aan bijdragen en ik verwonder mij dan ook oprecht dat je juist die series die jij noemt, als veel beter noemt. Want dat is dus gewoon echt niet zo. Als The Americans dit niveau over meerdere seizoenen weet vast te houden, dan kun je dit nog beargumenteren. Maar Vikings en Banshee (begrijp mij niet verkeerd, zijn ook favoriete series voor mij) mag je niet in dezelfde adem noemen.
Breaking Bad is de best gewaardeerde serie allertijden, staat in het Guiness Book of Records voor dat feit. Unaniem en wereldwijd wordt de serie gezien als een van de beste series allertijden, daar doet een persoonlijke mening niks van af.
En ja, Breaking Bad wordt dus ook hoger gewaardeerd dan Games of Thrones wat terecht is. En dat is geen mening; je kunt nu een zoekopdracht doen en dan zie je dat zelf staan. En het zijn niet de minste critici en mediums die Breaking Bad hoog aanslaan, ook acteurs en velen in het televisiewereldje lopen weg met de serie. Daarmee doe ik niks af van GoT, maar voordat die serie op dezelfde level is of in dezelfde adem genoemd mag worden, dat duurt nog wel even.
De andere series die jij noemde kun je, als je objectief ernaar kijkt, niet eens vergelijken. Ben weg van zowel The Americans, Vikings als Banshee, maar die series zijn niet beter en ik heb The Americans wekelijks gerecapped (in februari begin ik weer met het tweede seizoen) dus ik weet vrij veel van die serie. Je kunt uberhaupt niet een serie die 1 seizoen heeft gehad vergelijken met een serie die elk seizoen een niveau haalde die 9 op de 10 series in de hele looptijd niet halen.
Een belangrijk onderdeel van televisiekritiek is beoordelen op kwaliteit en criteria die daarbij aan bijdragen en ik verwonder mij dan ook oprecht dat je juist die series die jij noemt, als veel beter noemt. Want dat is dus gewoon echt niet zo. Als The Americans dit niveau over meerdere seizoenen weet vast te houden, dan kun je dit nog beargumenteren. Maar Vikings en Banshee (begrijp mij niet verkeerd, zijn ook favoriete series voor mij) mag je niet in dezelfde adem noemen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.