Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Beste Guilty Pleasure 2016

19-10-2016 19:42

Ook ik mag een column schrijven over het seriejaar 2016 en aan mij is de categorie "Beste Guilty Pleasure" toevertrouwd. Nu blijkt dit toch best wel een moeilijke categorie te zijn, want wat is een guilty pleasure? Wat de een guilty pleasure vindt, kijkt de ander serieus. Daarom heb ik een beetje advies nodig van de bezoekers van MijnSerie. Wat vinden jullie de beste guilty pleasure serie? En waarom? De serie moet in 2016 een aflevering hebben uitgezonden, want ja, het is wel de beste guilty pleasure van 2016

19-10-2016 20:35

"Shameless", één van de weinige series waar voor mij niet alles per se hoeft te kloppen om toch leuk te zijn.
Dat Sasha Alexander als minnares van "Lip" zich sinds het vijfde seizoen regelmatig in volle glorie laat bewonderen vind ik natuurlijk ook geen straf. :)

En iets dat misschien niet veel mensen van een kritische ziel als ik zullen verwachten maar ik kijk al jaren met plezier naar "America's Got Talent" dat ik sinds het eerste seizoen volg.
Vreemd genoeg heb ik buiten van "Britain's Got.Talent" van alle aanverwanten zoals X-factors, Voices enz... nog nooit één enkele aflevering gezien en zie ik dat eerlijk gezegd ook niet gebeuren.

19-10-2016 23:17

Voor mij is een guilty pleasure iets wat ik waarvan ik het niet van de daken hoef te schreeuwen dat ik het leuk vind. Iets zonder veel inhoud en wat je met een korreltje zout moet nemen. Mijn twee guilty pleasures die ik kijk zijn The Flash (2014) en Ash vs. Evil Dead.

Shameless is fantastisch, en dat durf ik wél van de daken te schreeuwen. Vind niet dat die in deze categorie thuis hoort.

20-10-2016 13:17

Shameless ken ik verder niet, maar ik zal hem in gedachte houden. Nu is het probleem met deze categorie natuurlijk ook dat niet iedereen het eens is over wat een guilty pleasure is.
Van America's Got Talent weet ik niet of het een serie is zoals bedoeld voor deze verkiezing.

The Flash zal ik op de lijst zetten, naast Arrow (er zullen wel wat mensen boos op mij worden voor die laatse). Ash vs. Evil Dead ken ik verder helemaal niet, maar die houd ik ook in m'n achterhoofd.
Verder had ik zelf nog Teen Wolf en The Librarians bedacht. Eventueel ook nog Grey's Anatomy erbij, maar ik ken zowel mensen die dat geweldig vinden als mensen die dat een guilty pleasure noemen. Dus of het erbij mag is nog maar de vraag.

20-10-2016 14:35

Daar heb je inderdaad een punt dat een "guilty pleasure" niet voor iedereen hetzelfde is.
Wat dat betreft had je beter een andere categorie genomen om een artikel over te schrijven ;)

Wat "Shameless" betreft, dat is een remake van de gelijknamige Engelse serie uit 2004 die 11 seizoenen liep.
Het verhaal is evenwel aangepast en meer op een Amerikaanse leest geschoeid dan het origineel maar stichtend is het
allemaal nog steeds niet.
Het gaat over een heel groot gezin van wie de vader (William H. Macy) een dronkaard, verslaafde, egoist, filosoof en zowat de grootste loser uit de geschiedenis moet zijn die een nier zou verkopen voor drank en drugs, of toch minstens een nier van één van zijn kinderen.
Liegen, bedriegen, stelen, het maakt niet uit, voor hem heiligt het doel de middelen.
Zo wordt grootmoeder in de tuin begraven wanneer ze sterft zodat hij haar pensioen kan blijven innen maar als jaren later de gemeente werken moet uitvoeren weet hij uiteraard niet meer waar ze juist begraven ligt.
Schaamteloos dus, maar wel grappig.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.