Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Vervolg serie, spin-off of een herstart!

06-10-2015 20:49

Hallo, ik heb dit topic gestart om gewoon een discussie aan te zwengelen.

Laatste tijd zijn er veel spinoffs: Fear the walking dead, better caul saul, the flash, chicago med & -PD, CSI cyber, NCIS en dan komen er ook nog van 24, agents of shield, supernatural en zo kun je nog wel even doorgaan!

Ik vind dat er onnodig wordt geklaagd en gekraakt. Natuurlijk is FTWD hetzelfde als TWD. Natuurlijk is Better Call Saul niet direct beter dan Breaking Bad. En natuurlijk is het tweede seizoen van True Detective (bij wijze van een nieuwe serie) minder dan het eerste. En natuurlijk kunnen terugkerende series zoals de muppets, heroes reborn, straks prisonbreak niet de nostalgie doen herleven.

Is de publieke kritiek op een vervolg terecht of niet :)

22-10-2015 16:07

Ik ben hier grotendeels mee eens. Vaak is een vervolg of spin-off een manier om geld te knijpen uit een bestaande franchise. Als de makers dit dan nog proberen te verbloemen, maar vaak (heel vaak) is dat dus niet het geval. De originele serie wordt vooral teniet gedaan door zo'n vervolg. Toch vind ik en denk ik dat bijvoorbeeld Better Call Saul wel een goede spin-off is. Het personage/de acteur is goed genoeg om zo'n serie te kunnen dragen en de makers hebben een duidelijke visie. Ik verwacht dan ook dat BCS nog spraakmakender wordt dan het al is. Fear the Walking Dead is daarentegen weer het tegenovergestelde, dat is voor AMC gewoon even flink cashen en waarom niet. Met dat geld kunnen ze vervolgens investeren in andere innovatieve series/talenten, zoals Breaking Bad toentertijd.

Kortom een vervolg/spin-off is in mijn ogen aleen goed, als het zijn voorganger/moederserie in waarde houdt en niet opeens dingen gaat terugdraaien of bepaalde principes gaat uitmelken. Zo ben ik bijvoorbeeld heel bang voor het vijfde seizoen van Prison Break, maar verheug ik mij op het derde seizoen van Twin Peaks. Dit omdat Twin Peaks nu de kans krijgt de serie te worden, die het wilde worden 25 jaar geleden. Het verschilt dus vooral per maker/zender hoe een vervolg/spin-off uitpakt.

Dan heb je natuurlijk nog de trend dat succesvolle films hun vervolg uitzetten in een serie, daar geldt naar mijn mening eigenlijk hetzelfde voor.

Op het gebied van herstart, stem ik voor een herstart van Dexter, omdat die in de laatste seizoen flink is verkracht en dus de kans krijgt om Dexter Morgan de weg te laten bewandelen die het hoort te bewandelen.

24-10-2015 14:44

Kritiek zal er altijd wel zijn. Heeft vaak toch ook te maken met de eigen mening van mensen.

Ik heb zelf geen probleem spin-off er herstarts van series als de kwaliteit maar goed is (of in elk geval voldoet aan mijn standaard ;-)). Remakes heb ik zelf wat meer moeite mee omdat veel remakes minder zijn dan het origineel.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.