Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

serie-suggesties

09-05-2020 15:50

@Jos

De laatste tijd merk ik bij mezelf op dat ik helemaal niet meer naar de suggesties op de serie-pagina kijk. Het is natuurlijk prima dat iedereen suggesties op kan geven maar ik heb regelmatig zo mijn vraagtekens bij bepaalde suggesties. Zelf zou ik het liefst zien dat een serie-suggestie op één of andere manier een raakvlak heeft met de serie waar je de suggestie ingeeft. En dat zie ik best breed: seriethema, tijd waarin het zich afspeelt etc.
Laat ik de nieuwe serie Solar Opposites als voorbeeld geven: de suggestie Rick & Morty (want animatie/grappig/makers) en Killing Eve (vanwege de humor) snap ik nog wel, maar Defending Jacob en The English Game begrijp ik niet. Bovendien staat daar The Great; een serie die nog helemaal niet begonnen is.
Soms vind ik suggesties zelfs ronduit pijnlijk. Zo staat bij Holocaust de suggestie Friends. Echt......hoe dan?
Ook veelbekeken series als Game of Thrones en Breaking Bad worden overal met de haren bijgesleept.
Vraag: kun je eens nadenken over wat Mijnserie eigenlijk met die suggesties wil en of er misschien een oplossing voor een betere invulling is.
Wellicht hebben andere Mijnserie-leden nog een idee hierin.

11-05-2020 09:08

Bedankt voor je feedback.
Hoe het nu gebeurd, is dat ik suggesties ophaal van trakt en ook van themoviedb. En hier komen waarschijnlijk ook die gekke serie suggesties vandaan. Daarnaast is het mogelijk om als gebruiker zelf suggesties op te geven via de app. Dit zal straks ook weer mogelijk zijn via de website. (ben druk bezig met een nieuwe website en daar zit het al in). Ik haal de suggesties op zodat de pagina's niet helemaal leeg zijn bij het toevoegen van de serie.

Wat een oplossing zou kunnen zijn is dat je ook negatief kan stemmen als gebruiker. En als de serie lagere stemmen heeft dan 0 dat we hem niet meer weergeven.. Zo zou jij negatief op Friends kunnen stemmen waardoor deze waarschijnlijk zal verdwijnen. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

11-05-2020 09:18

Maar dan kunnen anderen weer positief stemmen en dan verschijnt een serie wel weer. Het 'probleem' is en dat bedoel ik niet negatief, is dat iedereen een serie kan toevoegen als suggestie waardoor er voor anderen een vreemde keuze tussen de suggesties staan.

11-05-2020 09:35

Klopt, maar als een serie een negatieve score heeft, zal die er dus niet tussen staan en zal je hem eerst met de hand toe moeten voegen wat meer moeite kost dan als een serie er wel tussen staat en je alleen op stemmen hoeft te drukken.

Wat ik ook zou kunnen doen is dat ik bepaalde gebruikers rechten geef om een serie te blokkeren zodat die er nooit meer bij komt te staan. Echter is dit veel handwerk. Zouden jullie hiervoor open staan?

11-05-2020 11:00

Over dat negatieve stemmen heb ik even nagedacht en aan de ene kant denk ik dat dat zou kunnen werken, maar aan de andere kant: als ik wel eens kijk naar de duimpjes-omlaag bij 'comments die niet bevallen' krijg ik het vermoeden dat series die op zich een prima suggestie zijn zullen worden weggestemd door mensen die die serie slecht vinden. Dat klinkt misschien een beetje negatief maar so be it. Naar mijn mening is het belangrijk dat er vanuit Mijnserie bepaalde richtlijnen komen waaraan een suggestie dient te voldoen. Ik ga zelf geen enquete in elkaar draaien maar aangezien ik één van de vele veelkijkers ben, ben ik best bereid om daar wat tijd in te stoppen als er duidelijkheid is.
Is het een idee om een aantal personen het recht te geven om bij een serie een aantal suggesties op slot te kunnen zetten, zodat ze niet helemaal weggehaald kunnen worden en de rest aan het (weg)stemmen over te laten?

11-05-2020 14:54

Wat als we het wegstemmen alleen voor gebruikers is die door MijnSerie zijn goedgekeurd. Zo kan iedereen gewoon blijven stemmen en kunnen 'goede' gebruikers series wegstemmen. Is dat een idee?

11-05-2020 15:27

Whoa, goedgekeurde stemmers, nee geen goed idee. Maak er dan een premium-optie van.

11-05-2020 15:55

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik probeer bij series altijd wel aan te geven welke andere serie er qua stijl, setting of andere reden die jij (Arjensky) al eerder hebt aangegeven bij past. Ik vind op zich het negatief stemmen geen problem. Je moet denk ik ook een beetje uitgaan dat mensen het niet misbruiken. Ok ja, dat gebeurt, maar so be it, je kunt niet alles afvangen denk ik?

11-05-2020 16:08

Ja goede! En dan stem je er 1 stem af? Of zou je willen dat dit er bijv 2 waren? Zodat je de serie verder na beneden kan stemmen? En ik zal dit meenemen in de nieuwe website.

11-05-2020 16:14

Wat zijn dan de richtlijnen bij een suggestie? Als ik fan ben van een bepaalde acteur/actrice en die speelt eerst 7 seizoenen in een sitcom en verschijnt daarna in een horror-serie, is dat dan een goede suggestie?

11-05-2020 16:46

Quote
H3nDri3 - 11-05-2020 16:14
Wat zijn dan de richtlijnen bij een suggestie? Als ik fan ben van een bepaalde acteur/actrice en die speelt eerst 7 seizoenen in een sitcom en verschijnt daarna in een horror-serie, is dat dan een goede suggestie?


Over die richtlijnen moet wel even nagedacht worden. Als alleen de acteur/actrice hetzelfde is dan denk ik van niet, bovendien lijkt het mij makkelijker om dan even het profiel van de betreffende acteur op te zoeken, maar als de sitcom zich afspeelt in een doktersfamilie en die horrorserie gaat over een dokter met slasherneigingen dan is dat de connectie. Ik zie die raakvlakken best breed hoor.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.