Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Series verwijderd?

01-08-2019 09:13

Kan het zijn dat er in de afgelopen week (of 2 weken) via thetvdb een boel series verwijderd zijn? Ik ben nogal wat kijktijd kwijt en afgezien van 1 serie waar ik bericht van kreeg heb ik geen flauw idee welke series dat zijn. Ik weet ook niet of dat wissen van series definitief is of dat thetvdb weer eens met data zit te knoeien.

01-08-2019 09:44

Er zijn idd series verwijderd, maar dat zijn series die in de meeste gevallen, geen volgers hadden of geen datums in de seizoenen. Dus daardoor kan je kijktijd niet zijn gewijzigd. Het wissen van series is zeker niet definitief, als ze nog gewoon in TVDb staan kunnen ze, mits ze voldoen aan de voorwaarden, weer in ons database worden gezet.
En idd er zijn ook een aantal series verwijderd die niet meer in TVDb stonden. Nu weet ik niet of daar series bij zaten die wel datums etc hadden. Helaas kunnen wij aan TVDb weinig doen.
Ik heb in de loop der tijd vele series goedgekeurd, die later uit TVDb waren verdwenen, waarom weet ik niet. Sommige series stonden er dan wel weer in onder een ander nummer, maar TVDb maakt er vaak een potje van.
Kijk hier hoe je series kunt toevoegen en/of wijzigen. Je kunt ervan uitgaan dat series worden verwijderd als er geen enkele datum in de seizoen staat of er veel datums/seizoenen ontbreken. Ook worden series verwijderd met slechts 1 aflevering per jaar.

01-08-2019 09:52

Die ene serie waar ik bericht van kreeg (misschien had ik hem aangemaakt, weet ik niet meer zeker) staat om wat voor reden dan ook inderdaad niet meer op tvdb en heb ik geen problemen mee. Ik stelde mijn vraag aangezien, zoals je zelf ook zegt, thetvdb er vaak een potje van maakt. Is er inzicht te krijgen in series die de afgelopen 2 weken van Mijnserie verwijderd zijn? Ik ben iets van 700 uur aan kijktijd kwijt, dus dat zijn of een heleboel series of een paar hele grote.

01-08-2019 10:02

Meer dan 700 uur, wow, zoveel is er echt niet weggehaald. Er zijn wel enkele series van TVDb verdwenen die wel een aantal seizoenen hadden, maar of dat 700 uur is, geen idee.
Want zoals gezegd de meeste series die verwijderd zijn hadden geen afleveringen, dus die kan je dan ook niet aanvinken, of die hadden slechts twee of drie datums in vele seizoenen staan. Dus dat verklaard ook je verdwenen kijktijd niet.
Wel zijn enkele reality series en praatprogramma's en soaps verdwenen bij TVDb, dat zou wel iets van de kijktijd verklaren, als je daar naar keek.

Helaas heb ik geen inzicht in welke series er zijn verwijderd in de afgelopen paar weken. Verleden week en die week daarvoor zijn er slecht een handvol series verwijderd dus dat zou je kijktijd niet zo erg kunnen beïnvloeden.

01-08-2019 10:18

Ik denk dat ik iets gevonden heb: ik kijk sinds mijn jeugd al naar Match Of The Day en toen ik die een tijd geleden hier zag staan heb ik hem in mijn lijst gezet en die serie is nu verdwenen. Nu is er altijd al wel een discussie of dat soort series op Mijnserie horen maar afgezien daarvan: MotD staat gewoon nog op thetvdb. Click De data van die serie beginnen voornamelijk in 2008 maar het zijn veel lange afleveringen dus dit verklaart wel een groot deel van die 700 uur.

01-08-2019 10:31

Ja idd, dat zou je kijktijd verlies zeker verklaren. Maar MotD hoort niet in MijnSerie thuis. En zeker niet omdat er heel veel seizoenen en datums ontbreken. Ik heb het even nagekeken, maar er staan zelfs 2 MotD in TVDb. Bij de één begint het in 1964 met slecht 1 afl. daarna springt het over naar 1989 met ook maar 1 aflevering om vervolgens in 2008 weer te beginnen.
Er staat ook een Match of the Day 2 in TVDb, die is volgens mij wel 'compleet' vanaf 2008.
Maar zoals je al zei MotD hoort eigenlijk niet thuis in MijnSerie, maar als de gegevens, seizoenen en datums kloppen zullen we de serie goedkeuren en niet verwijderen uit ons database zolang het ook in TVDb blijft staan. Je kunt dus als je wilt die toevoegen.

01-08-2019 10:40

Match of the day en Match of the day 2 zijn twee verschillende programma's, maar gezien de al genoemde discussie laat ik dat toevoegen maar zitten.
Mijn vraag is opgelost, dank je.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.