Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Wat vinden we van Homeland [Seizoen 4]

08-12-2014 19:44

Heren, dames,

Vergeet het mindere seizoen 2 en het niet al te beste 3e seizoen.
Wat vinden we tot nu toe van seizoen 4?

- Zijn ze weer "terug"..?
- Minpunten / Pluspunten.
- Favoriete / minst favoriete persoon van dit seizoen?
- Het grootste hekelpuntje van dit seizoen?
- Nog meer dingen die je kwijt wilt?

08-12-2014 21:14

Ik vind seizoen 4 erg sterk, niet zo sterk als seizoen 1, maar wel een stuk beter dan seizoen 2 en 3.

Één van de grote pluspunten is de afwezigheid van Brody's familie. Vooral in het derde seizoen waren ze ronduit vervelend (vooral Dana). Er werd teveel aandacht aan hen besteed, terwijl ze in mijn optiek te weinig aan het verhaal toevoegden.

Ik vind Quinn's rol dit seizoen erg tof. Tijdens het tweede en derde seizoen wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik van hem moest vinden. Nu is hij tof.

Wat ik minder vind, tsja... Hoewel ik dit seizoen nog af moet zien, had ik bij eerdere seizoenen het idee dat het verhaal ook wel in minder dan twaalf afleveringen verteld had kunnen worden, maar omdat het seizoen nog niet voorbij is, kan ik daar nog niet zoveel over zeggen.

Dit seizoen heeft voor mij meerdere hoogtepunten gehad. De seizoensopener was erg sterk, net als de afleveringen 6 en 10.

09-12-2014 08:49

Ik ben het met je eens wat betreft de Brody familie. Wel vond ik de relatie tussen Brody en Dana interessant om te zien maar ze hebben hier wel veel te veel tijd in gestoken voor eigenlijk helemaal niets.
Ik had namelijk best willen zien in de eerste aflevering hoe de familie, en met name Dana, zou reageren op zijn dood. Helaas hebben we dit nooit te zien gekregen.

Quinn is, vind ik tenminste, het meest interessante personage dit seizoen. Dit is dan ook mijn favoriet.
Eindelijk hebben we in de laatste aflevering (10) te zien gekregen waar hij goed in is. Ik kan dan ook niet wachten tot de volgende 2 afleveringen dat hij ongetwijfeld meer in beeld gaat komen.
De minst favoriete personage moet toch wel de man van de ambassadeur zijn, Dennis Boyd. Deze man heeft, zoals in de laatste aflevering weer naar voren kwam, geen ruggengraat. Maar ook voor zijn zogeheten plan in de laatste aflevering had hij niet de moed.

Ondanks dat Fara eigenlijk niet veel toegevoegde waarde had aan de serie, vindt ik het toch wel jammer dat ze uiteindelijk uit de serie is geschreven. Het telefoontje van Carrie richting de ouders van Fara had wel wat meer tijd mogen krijgen.

09-12-2014 12:45

Meest favoriet: Quinn. Wat een geweldige rol, mooi dat hij steeds meer het stokje overneemt van Carrie en Saul. Minst favoriet. Die Dennis. Wat een lafaard zeg, vreselijk nare man

spoiler (klik om te bekijken)

Fara is erg jammer. Vond haar wel erg leuk, al had ze niet een erg grote rol.
Beste uitspraak dit seizoen: What the f*ck... What the f*cking f*ck.
Mooiste moment tot nu toe: Carrie onder invloed van medicijnen die dacht Brody te zien. De manier hoe ze bijna in hem kroop was prachtig, en ja, ik heb gehuild (mis Brody nog steeds). Je vraag of Homeland weer terug is kan ik beantwoorden met een nee! Waarom? Homeland was in al die seizoenen nog nooit zo goed als dit seizoen.
Wie ik niet mis: De hele Brodyfamilie behalve Brody. Vond dat een saai en irritant verhaal. Grootste hekelpunt is en blijft Dennis, voor de rest kan ik niets vinden waar ik me aan irriteer. Helaas nog maar twee afleveringen te gaan (en dan nog een heel seizoen) Ik hoop maar dat Quinn wel ongeschonden uit de ellende komt en dat hij in het volgende seizoen een nog grotere rol mag krijgen.

15-12-2014 19:57

Die vrouw kan echt goed acteren. Ze had me bijna te pakken toen ze met haar zuster via skype zat te praten..

15-12-2014 20:05

Ik moet even kwijt dat Aflevering 4.10 super awesome was!

Inderdaad het beste acteerwerk wat ik ooit gezien heb.

Seizoen 4 is weer terug op de rails, zeker.
Bij de voorgaande seizoenen (2-3) heb ik niet heel actief gekeken.
Dit is nu zeker veranderd!

22-12-2014 20:40

Beetje saaie seizoensfinale..
Voor de rest hebben ze het wel zo gehouden dat alles weer mogelijk is in het nieuwe seizoen. Nou maar hopen dat er in het volgende seizoen Quinn nog steeds deel uitmaakt van de vaste cast.

+ punten:
- Eindelijk Carrie die inziet dat ze verder wilt met Quinn.
- Saul volgend jaar weer netjes terug op zijn oude plek.
- Dar Adal met de betrokkenheid met Haqqani.
- Lockhart met de schaal lasagne.

- punten:
- Carrie haar moeder. Ik zie, tot nu toe, niet in waarom zij ge-introduceert is. Maar dat komt vast nog wel.
- Quinn die weer op pad gaat omdat iets niet gaat zoals hij wilt.
- Saaie aflevering overal.

23-12-2014 02:48

Ik vond de seizoensfinale zeer matig, maar ben benieuwd met wat ze komen voor het volgend seizoen als Saul terug is op z'n positie, maar ik had wel wat meer verwacht van de laatste aflevering.

Ook vind ik het jammer dat we van Farja dit seizoen afscheid moesten nemen. Ze was een goede actresse in Homeland. Hetzelfde geld voor Nicholas Brody (Damian Lewis), het was zeer spijtig hem te verliezen in 1 van de voorgaande seizoenen.

Al vond ik Homeland Seizoen 4 wel wat beter dan seizoen 2 en 3, dus er zit weer progressie in.

23-12-2014 08:45

Ik vond dit seizoen erg goed. Alleen de laatste aflevering was wel matig, had er meer van verwacht in ieder geval.

Nu weer een jaar wachten op een nieuw seizoen. Hopelijk houden ze dit vast :)

28-12-2014 10:07

Wat een geweldig seizoen was dit weer!!!!

spoiler (klik om te bekijken)

Bijzonder hoe deze serie toch met verschillende plotwendingen blijft boeien, ben wel benieuwd
spoiler (klik om te bekijken)


Al met al, wordt weer lang wachten :)

28-12-2014 15:54

De eerste paar afleveringen vonden we maar zozo.

Tijdens de aflevering met Carrie en haar dochter wilde we zelfs bijna afhaken, en de aflevering About a Boy was zeer dubieus.

Maar toen de diesel eenmaal op stoom was, wow, wat hebben we genoten van Carrie en haar side kick Quinn.

Vooral de laatste aflevering was overduidelijk ter eer en meerdere glorie gemaakt voor Carrie. Briljant, ik hoop dat ze dit niveau vasthouden in seizoen 5.

Een gezellig oud en nieuw allemaal ;-)
Met vrolijke oudjaarsgroet
Mandy

29-12-2014 23:22

De finale was totaal niet wat ik had verwacht, maar het was verre van slecht. Ik zag het vooral van een manier om in seizoen 5 voort te borduren op de nu al gelegde verhaallijnen (nu hopen dat dat wel goed gaat worden. We willen geen herhaling van seizoen 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.