Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Einde Dexter

01-10-2014 21:19

Het is alweer een tijdje geleden dat ik Dexter heb gezien. By far mijn nummer 1, trouwens. Maar het einde kan ik niet van me afzetten...

Wat vinden jullie van de dood van Deb? Wat vinden jullie van Dexters "zelfmoord", waarna hij een ander leven leidt? En wat vinden jullie van het feit dat Harisson alleen wordt gelaten met Hannah?

Ik moet bekennen dat ik het einde van Dexter erg slap vond. Ik snap dat de dood van zijn zus zijn wereld laat instorten, maar met zijn vertrek laat hij Harisson in de steek... Daarnaast kan ik me het gewoon niet voorstellen dat Dexter vrolijk bomen gaat afhakken, terwijl hij zijn hele leven gemoord heeft. Waarom zou hij dat moorden ineens van zich af kunnen zetten, terwijl hij dat eerder probeerde, maar elke keer weer faalde. Heeft de dood van Deb dat allemaal teweeg gebracht?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening...

18-10-2014 01:16

Dexter heeft geen geweten dus hoeft niets van zich af te zetten...

Maar desalniettemin is het een waardeloos en vooral heel slap einde. Ik ken ook niemand die dit einde goed of leuk vond. Er was voor de serie ook maar één optie: Dexter moest dood. Een ander einde was nagenoeg onmogelijk.

23-10-2014 08:15

Ik vond het een goed einde. Hij laat iedereen achter, hij faked z'n dood om z'n familie te beschermen omdat hij z'n obsessie voor moorden niet kan verlaten. Ik begrijp Dexter en vond het daarom een mooi einde

25-10-2014 19:31

Maar... zoals jij zegt, laat hij zijn familie in de steek, omdat hij het moorden niet van zich af kan zetten... Maar na mijn idee was hij júist gestopt met moorden en ging hij als een nutteloze houthakker werken. Ik vind het heel grappig om te zien hoe iedereen op een andere manier hier naar kijkt, leuk!

26-10-2014 15:23

goe
d, ik moest dus nog verder met kijken maar met deze spoilers kom ik er wel....grrr

26-10-2014 15:41

@Lyannah: Ja, het spijt me heel erg dat ik niet heb vermeld dat dit bericht spoilers bevatte, maar toen ik dit bericht plaatste... was ik nét nieuw en was ik nog niet bekend met deze regel... Inmiddels wel, dus... Het spijt me écht heel erg. Maar dan wil ik ook nog zeggen dat als het topic 'Einde Dexter' heet, dat je het einde van Dexter, mét spoilers wel een beetje kan verwachten. :$
Nogmaals, sorry!

09-11-2014 21:17

Ik heb mijn spoilerbadge ;-)

09-11-2014 22:28

Jij geeft ook te veel spoilers weg? :p

15-12-2014 19:53

acht seizoenen lang was ik in twijfel of dexter wel of niet een geweten had.

het einde geeft je toch een duw in een bepaalde richting.

het einde was diep, maar heel goed vond ik.

15-06-2015 15:14

Ik vond het een heel goed einde.
Wat je in gedachten moet houden is dat hij niet is zoals jij en ik en er uiteindelijk toch voor kan kiezen om uit het leven van Harisson te blijven omdat dat beter is voor de kleine.

Als Dexter dood was gegaan, zou iedereen zeuren over het slappe einde. Omdat dat hetgeen is dat de meeste mensen verwachten.

Het leuke is juist dat je nooit zal weten of hij stopt met moorden.
Het lastige is alleen dat hij zijn werk niet meer kan gebruiken om criminelen op te sporen.

Je blijft dus nog nadenken nadat de series ten einde is gekomen.
In zulke gevallen vind ik het altijd een sterk einde.

19-06-2015 21:22

Het einde is in mijn ogen werkelijk waar afschuwelijk. Zeker als je vergelijkt met de kwaliteit die de serie in het begin had. Seizoen 8 was sowieso al slecht, maar met dit einde...

Dat is jammer, want een seriemoordenaar kan niet zomaar vluchten en zijn imago van zich afschudden. Ik begrijp enigszins het idee achter dit einde nog, maar man man wat hebben ze het slecht uitgevoerd en afgeraffeld. Debra die zo het ziekenhuis uit wordt gereden, Dexter die een storm binnenvaart, zijn politieteam wat wel een soort van bevestiging krijgt maar hier zeker niks meedoen. Ik kan A4tjes over deze serie vol schrijven, waarom het zo fantastisch was en wat de hele gedachte achter de serie was en waarom dit één van de slechtste eindes in de geschiedenis is.

12-09-2015 11:54

Ik verwacht een vervolg!
of een spin-off....
Een combo met Perception en Dexter zou gaaf zijn maar stigmatiseert!
Het einde is voor mij persoonlijk een eenzame. Hij heeft zijn familie verloren en heeft nu alleen nog zijn zoon...Hopelijk krijgt hij een positieve draai in een vervolg?
Maar persoonlijk vind ik hem een ´held'. Hij is geen seriemoordenaar in de normale zin (onschuldige doden) maar hij speelt voor 'God' en neemt recht in eigen hand! Dat vindt ik met huidige 'zieke' systeem dat criminelen verheerlijkt een uitkomst! Maar jammer genoeg gebeurd dit alleen op TV. Zolang er seriemoordenaars zijn zal Dexer bestaan! :)

30-09-2015 22:35

Dexter was na twee seizoenen al niet meer leuk. Alleen steeds de cliffhanger gekeken. Hadden ook een seizoen eerder kunnen stoppen, in de container. Dat was een mooi einde geweest.

13-10-2015 17:09

Zoals veel goeie series werd deze ook veel te lang gerekt! Vroeger had men een verhaal, dat men in enkele seizoenen uitbracht, nu hebben ze een verhaal voor 1 à 2 seizoenen, en bestellen seizoenen bij naarmate de kijkcijfers, met alle gevolgen van dien.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.