Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

The Walking Dead

05-03-2014 20:26

En? Wat vinden jullie er tot nu toe van?

Ik ben blij dat ze eindelijk weg zijn van die gevangenis. Het constant zitten op één plek is verdomd saai om naar te kijken.

Zoals ik ook al aangaf op de homepage van de serie, vind ik dat na de break de afleveringen vele malen beter zijn geworden.
Tot nu toe heb ik meer genoten van de afleveringen na de break dan alle aflevering van de afgelopen 3 seizoenen.
De afleveringen na de break zijn sterke afleveringen met karakterontwikkelingen. Dit is wat ik meer wil zien. Dan maar iets minder actie maar meer diepte.

Wat vinden jullie ervan? Zijn jullie blij met de afleveringen na de break van het 4e seizoen of totaal niet?

06-03-2014 01:56

weet niet wrm maar heb nog steeds niet de stap genomen om deze serie te gaan kijken:(
voor mijn ogen te nep/kinderachtig? maar ik an het ook fout hebben moet maar de pilot gaan bekijken denk ik:D

06-03-2014 08:40

De pilot en het eerste seizoen zijn goed. Daarna is het bergafwaarts gegaan met de serie.

09-03-2014 11:31

Er is inderdaad wel meer diepgang gekomen. Na de periode in de gevangenis is eigenlijk elke aflevering een apart verhaal van overlevenden. Ze zullen vast wel weer ergens bij elkaar komen. Ik blijf het volgen.

12-03-2014 13:46

Ik ga er ook niet meer vanuit dat er nu nog veel gaat gebeuren de laatste paar afleveringen. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze elkaar terugvinden en dan beginnen de problemen weer in seizoen 5 gok ik.

23-10-2014 08:42

i love the walking dead!!!!
so coooool ~~
amazing when watching alone !

your text here

25-10-2014 19:35

Ik vind het inderdaad erg leuk om te zien dat er karakterontwikkelingen zijn. Ik bedoel: KIJK NAAR CAROL. Mijn hemel, echt heel gaaf. Ik vind de afgelopen twee afleveringen echt super leuk. En ik ben ook van mening dat ik het 'ronddwalen' interessanter vind, al vind ik het wel belangrijk dat ze 'ronddwalen' voor een doel. Ik ben erg benieuwd wat ze daar gaan aantreffen en of hun sleutelpersoon (Eugine, ofzo?) het overleefd! Ik kan niet wachten op de volgende aflevering! :)

25-10-2014 23:03

Ik heb de laatste jaren veel kritiek gehad op TWD, maar de laatste twee afleveringen vind ik sterker dan wat ik in het vorige (en in hele grote delen van het derde) seizoen heb gezien. TWD is een serie met veel mankementen. Die mankementen zitten vooral in de karakterontwikkeling, de repeterende wendingen en de interactie tussen de personages. Door de afgelopen twee afleveringen ben ik voorzichtig positief gestemd over het verdere seizoen. Ik hoop dat ze dit vasthouden.

29-10-2014 08:52

Ik ben zelf ook niet al te lief geweest voor de serie. Waar ik seizoen 1 geweldig vond waren seizoen 2, 3 & 4 toch stukken minder. Met uitzondering van het einde van seizoen 4. Met name door de karakterontwikkelingen.
De eerste paar afleveringen van seizoen 5 zijn trouwens wel de goede kant op gegaan. Hopen dat ze dit vol kunnen houden.

10-11-2014 16:01

Ik vond aflevering 5 helaas iets tegenvallen... De vorige aflevering was zooooo goed, dat ik het jammer vind dat we het vervolg daarop pas volgende week komen te zien.

10-11-2014 18:00

Als liefhebber van de stripboeken waarop The Walking Dead, gebaseerd is vind ik het interessant om te kijken naar de verschillen tussen de twee en de manier waarop de serie verschillen ten opzichte van de stripboeken oplost. Bijvoorbeeld de rol van Bob. In de stripboeken is Dale een stuk langer in leven gebleven, totdat hij slachtoffer van de kannibalen werd. Bob was in de stripboeken een bewoner van Woodbury en kwam na de dood van de Governor niet meer voor. Door Dales rol aan Bob te geven, is deze mooi verhaallijn opgelost.

Ik verwacht de rest van het seizoen een hoop dingen die niet in de stripboeken voorkomen. Ik heb een idee op wat voor passende manier het vijfde seizoen afgesloten kan worden (en dan bedoel ik de finale in maart), maar dit is een gebeurtenis die vrijwel direct volgt na wat er in aflevering 5 gebeurd is. Gelukkig liggen er nog een hoop verhaallijnen open die eerst opgelost moeten worden.

10-11-2014 19:49

Aflevering 5 vond ik anders gewoon geniaal. Wie had dat zien aankomen... Ik in ieder geval niet.
Volgende week krijgen we eindelijk te zien wie Daryl heeft meegenomen richting de kerk. Ik hoop zelf op Morgan Jones (Lennie James).

10-11-2014 20:33

Ik denk dat fans van de stripboeken dit al van mijlenver hadden zien aankomen :p

10-11-2014 22:59

Wederom een sterke aflevering, maar ik denk niet dat de aflevering geniaal genoemd kan worden. Als je kijkt naar The Walking Dead, dan weet je dat de showrunners de serie heel erg aan het oprekken zijn. De showrunners spreken zelf al van twaalf seizoenen, dus als kijker had je, eigenlijk, kunnen weten dat er van Eugene's plan niks terecht zou komen. TWD heeft de status quo weer hersteld. Op basis van vorige seizoenen zou je kunnen zeggen dat dit weer gepaard zal gaan met de nodige mankementen en zwakkere elementen die de serie de laatste seizoenen kenmerkt. Dat hoop ik niet, maar ik zou er niet van opkijken.

TWD is er wel op vooruitgegaan met Michael Cudlitz, daar ben ik dan wel blij om. De serie vertelt dezelfde verhalen over een uitzichtloze situatie, over overleven in een wereld zonder hoop. Dit seizoen hebben zij, door nieuwe personages, een frisse invulling kunnen geven aan dit gegeven. Tot nu toe is dit dan ook het beste seizoen sinds tijden. Het is een goede beslissing geweest om weer verschillende verhaallijnen te tonen. De serie gaat nu duidelijk voor de ''iedereen heeft in zo een wereld zijn eigen manier van overleven en visie op hoe de mensheid zich staande moet houden''. Dat is heel effectief tot nu toe. Als dit zo doorgaat wordt dit met speels gemak het beste seizoen van de serie.

02-12-2014 17:21

Ze zijn goed bezig. Sommige stukken zijn wel erg voorspelbaar, wat uiteraard erg jammer is.

De mid season finale vond ik wel goed maar ook wel voorspelbaar.
Ik heb zojuist de aflevering van Talking Dead met Beth (Emily Kinney) gezien.
Heel zielig!

Nu is het wachten op Morgan :D
Ik ben heeeeeeel benieuwd hoe het verhaal verder gaat.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.