Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Afgehaakt vanwege woke.....

23-03-2022 20:12

Helaas is het woke gif steeds verder doorgedrongen in in de Verenigde Staten. De abonnee netwerken zoals HBO blijven vooralsnog gevrijwaard. Soms ligt het er zo dik bovenop dat het niet meer te harden is. Voorbeeld hiervan is New Amsterdam. Medisch directeur Max Goodwin is een über-deuger geworden, native Americans, het milieu en klimaat, gender identiteit, noem maar op, alles wordt behandeld, huidskleuren zorgvuldig geteld. Nu waren de series van de grote publieke netwerken zoals ABC altijd al braaf, seks met de kleding aan, het woord fuck wordt vermeden, maar daar was nog wel mee leven. Het geforceerd inbrengen van woke thema's maakt de series ongeloofwaardig, wij haken af......

26-03-2022 09:45

Ja vervelend als series met hun tijd meegaan. Misschien kun je op marktplaats nog wat tv series uit de jaren 70 en 80 kopen, je weet wel die met 99% van de cast wit en vooral man, vrouwen nog als lustobject werden gebruikt, kleur alleen voorbij kwam als misdadiger of zwerver en lgbt helemaal niet bestond volgens Hollywood. Veel kijkplezier en spui je gal in het vervolg op het forum van FvD.

04-04-2022 00:58

Faceman, jij bent vast zo iemand die volledig voor inclusie en diversiteit is. En natuurlijk voor de vrijheid van meningsuiting. Behalve dan als het een jou niet welgevallige mening is..... Dan maar gelijk cancellen en naar een ander forum verwijzen. Jammer. Je zou ook een discussie kunnen starten waarom iemand dit zo vindt in plaats van er gelijk op in te hakken. Maar het valt mij wel vaker op dat bij deugmensen discussiëren en luisteren naar afwijkende standpunten meestal niet in het DNA zit.

Ik kan het deels met Neptunus eens zijn. Er is weinig tegen meer diversiteit. Maar overdrijven is een vak waar Hollywood zeer goed in is. Ook mij stuit het af en toe tegen de borst omdat het er zo dik bovenop ligt. Voor mij een reden om ST Discovery en Foundation niet meer te kijken (hoewel met die laatste veel meer fout is). Niet alleen in Hollywood trouwens. Kijk maar eens naar een willekeurig reclameblok.
Er is nu zelfs sprake van Black privilege. Want denk je dat als een blanke acteur iemand bij de Oscars op zijn gezicht had geslagen, hij twee uur later alsnog zijn Oscar en een staande ovatie zou hebben gekregen? Ik durf het te betwijfelen.

Ook raar dat het andersom niet zo werkt. Neem nou Koreaanse series. Dan weet je wat je krijgt namelijk series en films met vrijwel alleen Koreanen. Maar vreemd genoeg is dat geen reden om deze series en films niet in aanmerking te laten komen voor allerlei prijzen. Zie Squid Games, The Silent Sea en qua films Parasite. Toch vreemd.

05-04-2022 07:44

Ik mag jou wel BB, je slaat de spijker op de kop.

21-04-2022 20:58

Wij zijn klaarblijkelijk niet de enige die er zo over denken. Netflix raakt voor het eerst abbonees kwijt, mede dankzij het hele woke gebeuren, de steeds slechtere kwaliteit en de steeds hogere abonnementskosten.
Veel abbonees en critici, waaronder bekende mensen zoals Elon Musk, klagen steen en been over het over de top wokeness gehalte in series en films.

Ook Disney ligt onder vuur nadat verschillende medewerkers in een gelekte jaarlijkse zoom meeting hebben laten weten dat zij expres extra wokeness toevoegen aan hun series en (teken)films.

22-04-2022 07:59

@JWK Ik denk dat de 'wokeness' hier maar een kleine rol in speelt. Vooral de hoge abonnements kosten en het brede aanbod aan andere streamingdiensten (en inmiddels bredere en betere content die deze bieden) gooit volgens mij roet in het eten voor Netflix.

22-04-2022 09:26

Het zal absoluut niet de meest voornaamste reden zijn maar ik denk wel dat je dat nog wel eens onderschat hoe 'klein' die rol is. Meerdere mensen met "status" en verschillende podcasts en websites klagen over het wokeness gehalte. Elon Musk alleen al heeft ruim 80 miljoen volgers op Twitter. Zelfs in mijn privé kring hoor ik hier steeds mensen over.

25-04-2022 14:47

Ah ok bedankt voor de toelichting. Heeft Disney+ dan ook toevallig een afname in abonnementen gezien gezien zij tevens onder vuur liggen?

25-04-2022 15:48

Netflix doet her en der aan "Blackwashing". Het meest tegen de borst stuitende voorbeeld daarvan is toch wel dat ze in Vikings Valhalla een blanke Vikingleider laten spelen door een donkere mevrouw. En dan in interviews een enorm gezocht l*lverhaal bedenken om dit nog als historisch mogelijk te presenteren. Niet historisch waar, maar volgens hun wel mogelijk dus. Wat het volgens mij niet echt is.
Verder is Foundation (niet van Netflix maar van Apple) ook een bijna volledig een zwarte serie geworden, met veel POC vrouwen op rollen die van oorsprong (in de boeken) niet vrouwelijk waren. De kleur was in de boeken niet altijd duidelijk, maar er is voor het gemak maar vanuit gegaan dat ze zwart zijn. Dat scoort weer PC punten. De enige blanke hoofdrol (de keizer) is, je raad het al, een hele gemene meneer.
En dit zijn maar twee voorbeelden van de woke gekheid die momenteel rond gaat.

Het is voor mij een reden om geen enkele streamingdienst te nemen.... En ik ben blij dat het ze nu zo langzamerhand leden begint te kosten. Iemand zei enige tijd geleden al "go woke, go broke". Het is grappig om te zien dat dit misschien zo langzamerhand op begint te gaan.
Zoals ik al eerder zei, heb ik echt niets tegen goede rollen voor onze gekleurde medemens. Maar het moet wel een beetje logisch blijven. En daar is waar het vaak mis gaat. Om maar zo politiek correct mogelijk te zijn worden rollen gecast op manieren die gewoon niet logisch zijn. Zie het Valhalla voorbeeld.
Dingen werken als ze goed gedoseerd worden. En dat wordt het nu niet. Dus krijg je vanzelf een tegenbeweging.

26-04-2022 13:54

Quote
TnTNL - 25-04-2022 14:47
Ah ok bedankt voor de toelichting. Heeft Disney+ dan ook toevallig een afname in abonnementen gezien gezien zij tevens onder vuur liggen?


Disney heeft voor zover ik weet (nog) geen aantallen kenbaar gemaakt. Die streamservice is nog redelijk nieuw dus daar verwacht ik nog geen dalingen.
Ik heb wel een aantal dagen geleden nog verschillende artikelen gelezen waarbij mensen Disney boycotten, inclusief Disney World, naar aanleiding van hun die ene zoommeeting waar zij hun woke agenda aankaarten.

09-05-2022 19:54

Quote
BlackBiker - 04-04-2022 00:58
Faceman, jij bent vast zo iemand die volledig voor inclusie en diversiteit is. En natuurlijk voor de vrijheid van meningsuiting. Behalve dan als het een jou niet welgevallige mening is..... Dan maar gelijk cancellen en naar een ander forum verwijzen. Jammer. Je zou ook een discussie kunnen starten waarom iemand dit zo vindt in plaats van er gelijk op in te hakken. Maar het valt mij wel vaker op dat bij deugmensen discussiëren en luisteren naar afwijkende standpunten meestal niet in het DNA zit.

Ik kan het deels met Neptunus eens zijn. Er is weinig tegen meer diversiteit. Maar overdrijven is een vak waar Hollywood zeer goed in is. Ook mij stuit het af en toe tegen de borst omdat het er zo dik bovenop ligt. Voor mij een reden om ST Discovery en Foundation niet meer te kijken (hoewel met die laatste veel meer fout is). Niet alleen in Hollywood trouwens. Kijk maar eens naar een willekeurig reclameblok.
Er is nu zelfs sprake van Black privilege. Want denk je dat als een blanke acteur iemand bij de Oscars op zijn gezicht had geslagen, hij twee uur later alsnog zijn Oscar en een staande ovatie zou hebben gekregen? Ik durf het te betwijfelen.

Ook raar dat het andersom niet zo werkt. Neem nou Koreaanse series. Dan weet je wat je krijgt namelijk series en films met vrijwel alleen Koreanen. Maar vreemd genoeg is dat geen reden om deze series en films niet in aanmerking te laten komen voor allerlei prijzen. Zie Squid Games, The Silent Sea en qua films Parasite. Toch vreemd.


Het is prachtig om meer diversiteit te zien in series/films etc. en nu vraag ik me af of het in "mijn series" ook is overdreven.

Zou u hier wat meer over kunnen zeggen? Ik ken de genoemde series niet en het overdrijven van diversiteit is iets waar ik tot nu toe nog niet op gelet heb. Ik zou er graag meer over weten.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.