Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!
Nieuwe functie: Geef een cijfer per seizoen
04-04-2014 13:21
Beste MijnSerie gebruikers,
Ik heb jullie hulp nodig.
Ik loop stage bij MijnSerie.nl en momenteel ben ik bezig met het ontwerpen van een nieuwe functie waarbij je een cijfer kunt geven per seizoen. Het gemiddelde van deze 'seizoencijfers' is je eindcijfer voor de gehele serie. Zo wordt je eindcijfer voor een serie nog specifieker, en kun je bekijken of een serie beter of slechter wordt. Leuk toch?
Mijn vragen aan jullie zijn:
Lijkt dit jullie leuk?
Hoe denken jullie dat dit er uit moet komen te zien?
Alle reacties, tips, ideeën zijn welkom. Jullie kunnen me enorm helpen hiermee ![]()
Birgit
04-04-2014 13:35
Klinkt goed!
04-04-2014 16:46
Natuurlijk is dat een leuke feature! Eentje waar al een tijdje over gesproken wordt.
Ik zou op de overzichtspagina van een serie boven 'Geef jouw cijfer' (rechts in de balk) een zo'n wit balkje maken waar je kunt kiezen voor welk seizoen je het cijfer wilt geven en dat het automatisch staat op het meest recente seizoen. Dus bij Supernatural zou er dan bijvoorbeeld staan [Seizoen 9 [plaatje van pijltje dat naar beneden wijst]]. Ik zou dan misschien wel 2 cijfers laten zien in die rechterbalk om geen verwarring te veroorzaken over of het cijfer dat er dan staat het gemiddelde is of jouw cijfer voor het seizoen. Je zou er dus ook twee soortgelijke blokjes van kunnen maken. Dus bijvoorbeeld het huidige blokje 'Score' (maar dan geen mogelijkheid om te stemmen en dus het gemiddelde van alle seizoenen) en daaronder het blokje 'Jouw score' met daar jouw cijfer voor het meest recente seizoen.
07-04-2014 11:59
Yep, heel goed nieuws. Ik denk dat dit de belangrijkste, en meest nodige, verbetering is. Dit geeft een veel eerlijker en representatiever beeld over een serie. Seizoenen zijn in 9 van de 10 gevallen gewoon niet even goed en daar moet op beoordeeld worden! Ik denk dat het blokje 'Score' het overall cijfer moet zijn, dus voor alle seizoen bij elkaar. Daaronder (tussen 'Score' en 'Tijdsbesteding' komt er ook scores, maar dan (afhankelijk van hoeveel seizoenen een serie heeft) de scores per seizoen onder elkaar, dus:
Seizoen 1: 8
Seizoen 2: 7.5
07-04-2014 18:24
Ja super idee!
Misschien is het leuk om ons de optie te geven dat wij een nog specifieker cijfer kunnen geven. Zoals bijv. 6,5 of 7,5 i.p.v. een 7 of 8.
14-04-2014 11:23
Ik heb jullie tips gebruikt om een aantal verschillende ontwerpen te maken.
Welk ontwerp kies jij en waarom?
Hier onder zie je drie verschillende ontwerpen. Alle drie de ontwerpen zijn bedoeld als pop-up. De pop-up verschijnt midden in je beeldscherm. De link voor deze optie komt onder het huidige blok van de serie score te staan.
Ontwerp 1:

Ontwerp 2:

Ontwerp 3:

Graag zou ik willen weten:
- Welk ontwerp jij kiest (meerdere opties mogelijk)
- Waarom je hiervoor kiest
- Mis je nog iets of zou je iets aanpassen
Alvast hartelijk bedankt.
14-04-2014 13:51
Hallo Birgit,
Ontwerp 2 natuurlijk! Ik vind dit ontwerp het overzichtelijkste van allen. Natuurlijk is 3 dat ook maar met afbeeldingen erbij vind ik het nog sterker.
Ik mis op het eerste gezicht niks.
Groeten Harco
14-04-2014 13:56
Gaaf! Mij lijkt ontwerp numero 3 de snelste. Dan kan ik in één scherm negen seizoenen afvinken.
Aan de andere kant zie je bij de andere ontwerpen welke cijfers andere gebruikers gegeven hebben. Dat is ook leuk om te zien. Misschien zou ik dat wel op een andere pagina zetten, bij de seriestatistieken o.i.d. Van deze beide ontwerpen gaat mijn voorkeur naar numero 2, omdat je daar meer overzicht hebt. Je ziet dat je naar rechts kunt 'scrollen', bij numero 1 moet je eigenlijk alle kanten uitkijken om te begrijpen wat je kunt doen.
Numero 2 ziet er het mooist uit, maar numero 3 lijkt mij het snelst. Het is maar net wat je wil. Misschien zou je daar een keuze in moeten kunnen maken als gebruiker zijnde.
Veel succes! ![]()
14-04-2014 14:13
Een erg welkome aanvulling dit. Zeker voor wat betreft het door jou gebruikte How I Met Your Mother heb ik erg verschillende cijfers.
Ik zou eigenlijk een combinatie van alle drie willen maken:
De chronologische volgorde van optie 3 in de opmaak van optie 1 en dan gebruik maken van verschillende seizoensfoto's zoals je in optie 2 hebt gedaan.
14-04-2014 14:16
Ben het met Joey eens. Ontwerp 3 is het snelst, je kan snel aangeven wat je van de seizoenen vind. Misschien een idee om daar ook nog het cijfer neer te zetten met wat het seizoen al heeft? Zodat je het kan vergelijken voordat je zelf een cijfer geeft.
Daarna vind ik 2 het beste. Misschien net als afleveringen overzicht bij series 2 weergaves maken, zodat de gebruiker zelf kan kiezen wat hij/zij het mooiste vind.
Succes in ieder geval ![]()
14-04-2014 14:30
Hallo Birgit,
qua ontwerp vind ik de 2e het beste omdat het uiteindelijk het mooiste eruitziet qua plaatjes. Hier wordt je het snelste aangemoedigd om een cijfer op te klikken. Het derde ontwerp is een goed ontwerp simpel en snel. alleen mist het een beetje qua interface en voelt het een beetje goedkoop aan en daardoor sla je het al snel over. Zoals andere suggereren ontwerp 3 met behulp van de plaatjes van ontwerp 2.
Succes ermee!
14-04-2014 21:16
Welk ontwerp jij kiest (meerdere opties mogelijk): overduidelijk nummer 2!
Waarom je hiervoor kiest: Ik vind dat het er stijlvol uit moet zien en daarnaast ook praktisch. Zo te zien kun je makkelijk door de seizoenen scrollen en je cijfer geven.
Mis je nog iets of zou je iets aanpassen: Optie 3 ziet er inderdaad wat goedkoper uit, maar ik zou het snappen dat je soms voor gemak wilt gaan en even alles snel onder elkaar wilt hebben. Ik zou er inderdaad een optie van maken dat je kunt kiezen welke van de twee je wilt hebben. Net zoals we bij zoveel functies kunnen kiezen uit 2 weergaven.
15-04-2014 08:17
Hi Birgit ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ontwerp drie, simpel, overzichtelijk en niet te veel poespas (daar hou ik niet zo van)

18-04-2014 14:56
De tweede keuze is visueel het mooiste. De derde optie het simpelste, maar ik denk dat je dan ook de optie moet krijgen als gebruiker om bijvoorbeeld een 7.5, of een 8.5 te geven. Nu wordt je door de derde keuze gedwongen om je cijfer af te ronden en dat is jammerlijk aangezien je soms een serie een 8.5 zou willen geven maar een 9 weer te hoog vindt, en een 8 weer te laag. Dus graag de mogelijkheid om dan handmatig je cijfer te kunnen invoeren. Als je bij ontwerp 2 op de foto zou kunnen klikken en dan handmatig je cijfer zou kunnen invoeren zou dat top zijn.
Ik denk wel dat het beter zou zijn om een nieuwsbericht aan te maken, waar je logischerwijs meer reacties zal krijgen dan in dit forum (dat niet iedereen leest).
18-04-2014 16:11
Bedankt voor je reactie Vevie.
Je kunt inderdaad nu alleen maar afgeronde getallen gebruiken om te stemmen. Als we de gebruiker de mogelijkheid geven om ook halve cijfers te kiezen dan zijn er in totaal 20 mogelijkheden. Dan wordt het voor de gebruiker lastiger om te stemmen. Daarom heeft MijnSerie besloten om dit niet te doen.
Maar door dat je binnenkort per seizoen kan stemmen wordt het je wel mogelijk gemaakt om je eindcijfer te specificeren met 1 decimaal achter de komma.
19-04-2014 14:19
Hoi Birgit,
Persoonlijk vind ik het hele idee niet zo leuk. Een serie is een serie dat moet je niet in stukken hakken. Het kan onduidelijk gaan worden en ik vind het onnodig. Maar de meeste zijn het hier niet mee eens, dus zal het er wel komen. Ik hoop dat het een 'keuze' blijft en geen groot onderdeel. Ontwerp 3 vind ik het beste vanwege het gemakkelijke overzicht. Succes ermee!
Groet,
Marco
19-04-2014 21:20
Hey Birgit,
Ik snap het, maar daarom zou het ook mooi zijn als je handmatig je cijfer zou kunnen invoeren. Dat er een pop-up naar voren komt als je op het plaatje van de serie klikt. En misschien is het een idee om de halve cijfers dan pas in te voeren vanaf het cijfer 6? In ieder geval, het is al goed dat deze nieuwe functie wordt ingevoerd.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.