Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

top 50

17-12-2013 10:20

De top 50 is aangepast. Er wordt een nieuwe formule gebruikt waardoor er wat dingen zijn veranderd. Het cijfer is tussen 1 t/m 10 waardoor het duidelijker is wat de score is. De formule die wordt gebruikt is hetzelfde als die imdb hanteert. Hieronder nog even de uitleg van de formule:

Totale rating (tr) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

Uitleg:
R = gemiddelde van de serie
v = aantal totale stemmen voor de serie
m = aantal stemmen dat vereist is voor de top 50 (op moment 200)
C = het gemiddelde cijfer van alle series (op moment 8,03)

Wat vinden jullie van de nieuwe top 50?

17-12-2013 18:43

Sow! Die top 50 is direct heel anders. Sommige series enorm gedaald en andere enorm gestegen

17-12-2013 20:59

Lijkt me wel een degelijk lijst zo te zien. Staat zat tussen dat ik zelf niet leuk vind, maar dat blijf je toch wel houden met dit soort lijsten.

18-12-2013 10:35

Hmm, ik begrijp de top 50 niet volledig. Als ik bijvoorbeeld naar nummer 2 en 3 kijk dan zie ik dat de serie 'Band of Brothers' 800+ stemmen heeft en 'Suits' 1000+ stemmen heeft maar dat ze allebei het cijfer 8,7 hebben. Hoezo staat 'Band of Brothers' dan op nummer 2 en 'Suits' op nummer 3? Dat zou dus eigenlijk omgedraaid moeten zijn aangezien 'Suits' meer stemmen heeft dan 'Band of Brothers' en deze series hetzelfde cijfer hebben.
Of kan het zijn dat de serie 'Band of Brothers' het cijfer 8,74 heeft en de serie 'Suits' het cijfer 8,72 heeft?

Ook zie ik bijvoorbeeld de serie 'Doctor Who' ertussen staan en die heeft minder dan 200 stemmen gekregen. Hierboven geef je echter aan dat de serie een minimum van 200 stemmen vereist.

18-12-2013 10:38

Ow, en ik vindt eerlijk gezegd niet mooi dat de avatar boven je berichtje staat. Het was mooier toen het bericht naast je avatar stond.
Dit maakt het een beetje slordig.

18-12-2013 11:08

Hej Dubstep,

Band of Brothers heeft een score van: 8.69039
Suits heeft een score van: 8.66007

Ik rond het af op 1 decimaal. Maar er zit dus wel verschil tussen.
Doctor Who heeft inderdaad minder stemmen qua cijfers, maar het cijfer wat een schrijver geeft bij een recensie telt 5 keer mee. Deze word (nog) niet op het totale aantal opgeteld. Dus Doctor Who heeft eigenlijk 214 stemmen. Dit zal later nog worden bijgewerkt.

Hoop dat het zo duidelijk is anders hoor ik het wel.

En over de avatar, hier staat die er wel naast. Welke browser gebruik je?

18-12-2013 14:05

Ow dat is raar... Ik gebruik Firefox, maar wel een oudere versie.
Het kan ook zijn dat het aan mij ligt hoor. Ik dacht dat het een nieuwe feature was. Ik zal eens Firefox opnieuw installeren om te kijken of dat het probleem oplost.

Maar dat met die cijfers is duidelijk. Bedankt voor de uitleg :)

18-12-2013 14:18

Oké, nvm.. Het probleem is opgelost na herinstallatie.
Las net ook dat de versie die ik gebruikte niet meer ondersteund wordt :(.

In ieder geval bedankt voor het melden dat je niets hebt aangepast.

13-01-2014 12:37

Het zou misschien ook wel leuk / handig zijn om cijfers te kunnen geven aan een seizoen van een bepaalde serie. Zo zou ik (bijvoorbeeld) seizoen 4 van Dexter een 9 geven, maar seizoen 8 een 6. Dan kan er bijv. ook een ranglijst komen van bepaalde seizoenen van series. Op metacritic bijv. scoren series ook op basis van seizoen :) .

13-01-2014 14:33

Het staat op de todo lijst om te kunnen stemmen per seizoen. Het stemmen per seizoen heeft veel volgen voor alles wat er op website gebeurd, dus moet er nog bekeken worden hoe dit in word gebouwd. Ook moet er gekeken worden na de gebruiksvriendelijkheid van de website/stemmen.

16-01-2014 11:28

Stemmen per seizoen zou inderdaad gaaf zijn! Mooie feature.

12-02-2014 00:11

Interessant,,,, wat ik eigenlijk zou willen weten is welke series er minder dan 200 stemmen hebben maar wel een heel hoog cijfer. Er zullen zat onbekende series zijn die ijzersterk zijn en misschien een 9 verdienen maar die gewoon nog door niet heel veel mensen bekeken worden.

12-02-2014 00:14

Een voorbeeld is bijvoorbeeld The Returned/Les revenants. Doordat dit een franse serie is is het gewoon niet heel erg bekend. maar de 20 mensen die hem hebben beoordeeld geven het een heel hoog cijfer. Dit zijn vaak series die echt de moeite waard zijn.

12-02-2014 08:20

Ik zal het op de todo lijst zetten maar kan je niks beloven.. Er staat namelijk veel op ;)

14-02-2014 00:12

Dat snap ik zeker! Neem de tijd :)

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.