Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Onderzoek nieuwsoverzicht

19-07-2017 10:39

Beste serie-liefhebbers,

Allereerst heel erg bedankt voor jullie input! We hebben de comments en resultaten bekeken. Aan de hand van deze resultaten hebben we 3 verschillende designs gemaakt voor de nieuws overzichtspagina. Deze 3 verschillende versies willen we graag aan jullie voorleggen. Het gaat puur om de designs, dus niet om de inhoud :). Kunnen jullie aangeven:
1. Welke van de 3 designs/versies jullie voorkeur heeft en waarom?
2. Wat je minder goed vindt aan de andere versies.


Geef gewoon je mening en zeg wat je denkt. Als er nog algemene dingen zijn die opvallen dan horen wij dat natuurlijk ook graag. Er is geen goede of foute mening, want het is jouw mening en wat jij mooi vindt! Laat je dus ook niet leiden door de eerdere meningen als die eenmaal op het forum staan.

A.d.h.v. jullie meningen zullen we 1 of 2 definitieve designs kiezen die de basis gaan vormen voor het herdesign. We zullen pagina’s gaan bouwen en zodra ze werkbaar zijn zullen we -zoals het er nu naar uitziet- de pagina’s met 3-5 mensen gaan testen. Waarschijnlijk d.m.v. een skypegesprek. Over de precieze invulling zal ik de personen die zich hiervoor hebben opgegeven via de comments of de mail verder informeren. Jullie horen hier dan t.z.t. meer over.

We zien de reacties t.o.v. deze 3 designs graag tegemoet. Schroom niet om te zeggen wat je wel goed vindt en wat niet. Dat helpt ons alleen maar om de designs nog beter te laten aansluiten bij jullie wensen.

De 3 designs (klik voor grote plaat):

Design 1:
http://www.brinked.nl/_uploads/news1.jpg

Design 2:
http://www.brinked.nl/_uploads/news2.jpg

Design 3:
http://www.brinked.nl/_uploads/news3.jpg

Groetjes
Carlien

19-07-2017 11:20

Hallo Carlien,

Voor mij persoonlijk is het design 1, het komt mij wat rustiger over. Ik vind het netter staan en het straal ook stijl en rust uit.

De andere twee vind ik wat druk in opzet en design. Vooral design 2 met al die pics, echt te druk.

Design drie is wel aardig maar minder duidelijk wat nu belangrijk is en ook weer te veel pics.

De pics met Netflix en de Amerikaanse vlag vind ik persoonlijk geweldig. Beter dan die standaard plaatjes met gele banner. Eigenlijk zouden alle nieuwsberichten van zenders e.d. een aparte pic horen te krijgen. En, mij na aan het hart, het weekoverzicht zou ook een eigen pic horen te krijgen. Iets met een kalender of zo?

Maar dat geldt in mijn ogen ook voor nominaties/prijzen en meer berichten die niet gelinkt worden aan 1 serie.

Succes met het onderzoek en als er vragen zijn kin je me altijd een bericht sturen.

Met vriendelijke seriegroet

Mandy

19-07-2017 11:51

Hoi Carlien,

Leuk onderzoek :)

Mijn voorkeur gaat uit naar design 1 want:
Ik vind die drie kolommen (vernieuwd & gecanceld, recensies en colums) beter vormgegeven dan bij de andere designs omdat dit meer mobile first is. Ook vind ik het beter omdat je hier niet voor elk nieuwsbericht plaatjes gebruikt, waardoor er meer rust is en nu kan je meer nieuws weergeven omdat het minder plek in beslag neemt.

Minder goede punten:
- Het blok 'Laatste nieuws' en 'Jouw nieuws' vind ik bij design 1 toch wat te priegelig. De tekst staat te dicht op elkaar en voelt niet ruim en luchtig aan. Ook de plaatjes die je hier gebruikt zijn zo klein dat ze eigenlijk weinig waarde toevoegen en als opgepropt aanvoelen. Wat dat betreft is het dus fijn dat je in design 3 wat meer ruimte aan deze sectie geeft. Al mag er wat meer ruimte tussen de berichten.

Algemene dingen
- Leuk dat je Vernieuwd & Gecanceld als categorie hebt losgetrokken
- Leuk dat je 1 populair (?) nieuwsbericht uitgelicht hebt.
- "Jouw nieuws" is tof. Ik zou dit alleen wat centraler trekken want dit is gewoon HET nieuws voor jou dus dat wil je als eerst zien. Op de tweede plek staat dan al het nieuws.
- Op het dashboard zou ik dus ook alleen 'Jouw nieuws' tonen ipv al het nieuws. Met wel een knop die naar al het nieuws gaat.
- Ik ben niet zo fan van het aantal comments weergeven in het praatwolkje. Dit vind ik wat te priegelig. Dat zie je al gebeuren bij design 1, de onderste recensie met 3 comments. En wat als er meer dan 10 comments zijn? Dit komt wel eens voor en dan heb je wel een probleem met de ruimte in het praatwolkje. Ik zou het houden zoals het nu is.
- Mensen zijn inmiddels gewend om te scrollen op pagina's. Dit merk ik ook in mijn werk. Neem dus gerust wat meer ruimte op de pagina en probeer niet alles boven de vouw te plaatsen. Een handigheidje is dat je wel net de titels van de drie kolommen boven de vouw laat uit komen, zodat men wel ziet dat er iets zit.
- Ik zou geen titels OP de foto's zetten. Hierdoor gaat de leesbaarheid van de tekst achteruit en krijg je weer dat priegel gevoel.
- Waar zijn het aantal likes? Bleek het uit jouw enquete dat mensen dat niet belangrijk vinden? Misschien kan Jos achterhalen op welke nieuwsberichten het meest geklikt wordt. Nieuwsberichten met of zonder likes?
- Leuk dat er nu wat meer gebeurt op de nieuwspagina. Ik denk dat het aantal bezoeken op deze pagina zeker gaat stijgen als dit gebouwd wordt!

19-07-2017 12:23

P.S. Van dat vernieuwd en gecanceld apart vind ik op zich wel een aardig idee, maar soms komt er een hele week niets uit. Dan blijft daar dus heel lang een 'oud' bericht staan.

Denk dat je daar voorzichtig mee moet zijn om sommige nieuwsberichten apart te benoemen. Kijk maar de afgelopen paar weken, bar weinig aparte berichten over vernieuwingen/canceleringen. De laatste berichten waren van 30 juni. Dat betekend dus even voor nu dat al bijna drie weken dezelfde berichten bovenaan staan.

Denk dat je beter dan iets kan bedenken waardoor prijsvragen, enquêtes, lijsten (datums, première etc) of breaking news langer blijft staan.

19-07-2017 16:23

Hoi Carolien,

Ik ga voor het 1ste design.

Het oogt overzichtelijker en duidelijker.

Tevens vind ik de optie vernieuwd en gecanceld wel een goede aanvulling. Dan hoef je ook niet meer door de prijsvragen etc. te gaan of columns die je persoonlijk dan niet leest. Nu wordt je opgezadeld met berichten in het nieuwsoverzicht waar ik persoonlijk niks mee heb. Bijvoorbeeld ik heb geen belgische zenders en dan om de twee weken te zien wat er op komt in Belgie is voor de belgische leden wel interessant maar voor mij hoeft het niet.

Verder echt chapeau wordt erg mooi als dit online gaat komen.

19-07-2017 16:31

Hi, mijn voorkeur gaat uit naar voorbeeld 1.
Gewoon omdat het overzichtelijker is dan de andere twee. Al vind ik 3 weer beter dan 2.
Maar is er ook een mogelijkheid om de columns te filteren, dus alleen maar columns over series met jouw genre?

Maar zou je ook niet misschien een lijst kunnen maken dus alle categorieën die nu behandelt worden, dus nieuws, columns, recensies naast elkaar zetten en dus de hele pagina gebruiken? Ik weet niet of dit handig is, maar het is maar een ideetje.

19-07-2017 16:37

Hoi Carolien,

Ik sluit me aan bij de meerderheid en zeg ook design 1. Overzichtelijk, duidelijk, alles in één oogopslag te zien.
Een kopje met bijvoorbeeld speciale acties zoals prijsvragen zullen meer mensen lezen.

19-07-2017 17:53

Hoi Carlien,

Mijn voorkeur gaat uit naar design 3: het is een mooie mix van tekst en plaatjes, maar belangrijker: er is meer ruimte voor het laatste nieuws. Het is nu zomer en dus is er niet zoveel nieuws maar in drukke tijden gaat een bericht in design 1 al vrij snel uit het hoofdscherm verdwijnen.
Wat betreft de aparte rubriek voor Vernieuwd/Gecanceld ben ik het met Mandy eens. Wellicht is het een idee om hiervan een soort wisselbox te maken, aan te vullen met prijsvragen/site-mededelingen.

19-07-2017 19:45

Nice! Altijd leuk om te zien dat er wordt gewerkt aan MijnSerie.nl.

Persoonlijke voorkeur gaat uit naar design 1. Eigenlijk sluit ik me aan bij wat Birigitis zegt #uxersunite.

Liever jouw nieuws eerst - hoge waarschijnlijkheid dat ik dat wil lezen, maar... gooi er ook het best presterende nieuws bij. Doen sites als Reddit/Facebook/Youtube enzovoorts ook met hun content.

Tonen van comments of likes heb ik ook een tijdje over nagedacht. Je kunt ze weergeven, maar ik zou ze niet ruimte in de titel laten opnemen.

Verder ben ik eigenlijk heel erg benieuwd naar het ontwerp voor mobile.

Cheers!

20-07-2017 11:07

Hoi Carlien,

Mij spreekt ook het eerste design het meest aan, het heeft de beste visuele/tekstuele balans en oogt het meest rustig.

Bij ontwerp twee beperk je de ruimte van de hoeveelheid te plaatsen informatie door de verschillende kolommen horizontaal te plaatsen (m.a.w je moet sneller doorklikken voor meer informatie), Design 1 heeft de mogelijkheid die ruimte naar beneden uit te breiden. Dat werkt ook het best op een mobiele versie.

Je zou kunnen overwegen om, in plaats van 1 uitgelicht nieuwsbericht, een slider te plaatsen zodat je meerdere berichten (van bijv. uit verschillende categorieën) kan uitlichten.

Misschien zou je de twee functies 'laatste nieuws' en 'jouw serienieuws' niet in de vorm van tabs kunnen doen, maar alleen 'Laatste nieuws' met daarbij een 'settings'-icoon, waarbij gebruikers het overzicht kunnen filteren naar eigen wens. Dat lijkt mij overzichtelijker. Mocht je dat overwegen, kan je een voorbeeldje vinden op fok.nl.

Succes met het ontwerpen!

22-07-2017 03:17

Een zeer duidelijke voorkeur voor design 1. Hij voelt het meest modern aan en oogt het meest overzichtelijk. Juist 2 valt sowieso al voor mij af omdat dit door de plaatjes te weinig info laat zien. Daarnaast zullen veel nieuwsberichten zoals nu eenzelfde logo van MijnSerie hebben doordat hetniet altijd specifiek tot 1 serie behoort.

Wat design 1 nog beter zo maken, is wat 3 wel doet. Meer ruimte voor nieuws en wat minder ruimte voor columns en recensies. Er verschijnen zo vaak recensies dat ik juist ontmoedigd wordt om ze allemaal te lezen. 3 columns en 3 recensies zouden voor mij meer dan voldoende zijn. De rest graag met nieuws.
Wat 1 weer beter maakt dan 3 is de grotere banners en dus minder kleine plaatjes. Deze ogen allemaal erg druk. Dit is voorkomen bij design 1.
Tweak design 1 nog meer met de focus op nieuws en het iS geweldig.
Ik weet niet of dat nu gebeurt, maar het grote plaatje bij nieuws zou ook tof zijn als deze wisselt tussen bijv. De laatste 3 nieuwsberichten.

In plaats van cancel/renew kun je ook kiezen voor "populairste" of iets dergelijks. Mocht je twee dagen niet hebben gekeken, dan ben je alsnog snel op d hoogte.
Erg blij met het verdwijnen van de duimpjes. Deze worden niet echt gebruikt waarvoor bedoelt. Puur reacties levert meer aan input op van bezoekers.
Goed dat er meer diversiteit komt met plaatjes, zoals de Amerikaanse vlag en Netflix. De gele banner is te algemeen.

Ik ben overigens wel voorstander van het algemene nieuws eest en niet mijn eigen nieuws. Als ik mijn eigen nieuws als eerste zie, word ik nooit geïnspireerd een nieuwe serie een kans te geven, en zal ik niet zo snel de berichten zien zoals kijkcijfers e.d.. Als seriefan lees ik ook regelmatig nieuwsberichten die niet over 1 serie gaan of een specifieke serie die ik volg.

24-07-2017 09:37

Hallo!

Ik ga voor design 1. Hierbij mijn motivatie.:

Wat je eigenlijk wil bereiken is het laten zien van veel informatie.! Het feit dat er niet alleen afbeeldingen zijn zorgt voor rust en houdt het overzichtelijk.

Design technisch gezien zou ik (wat sommige al aangeven) wel denken om de witruimte! En de plaat links iets groter doen! Waardoor het geheel ook wat groter zou worden. Dan zou er rechts bij "laatste nieuws" een vijfde item er bij doen. Alleen dan wel denken om de witruimte! Dan zorg je voor nog wat meer rust en kan je accent leggen op het laatste nieuws item.

Succes met de voortgang.

24-07-2017 16:26

Er is een herontwerp gemaakt met jullie feedback. Hiervoor is een topic gestart. Deze kan je hier vinden. Alvast bedankt voor jullie reacties :)

26-07-2017 10:43

Hoi
Ik ga ook voor design 1.
Alles is zo'n beetje gezegd, wat de redenen zijn, en ik kan me daar goed in vinden.
:)

26-07-2017 17:24

Ik zou hierbij ook voor de eerste kiezen. Ik deel hierbij de mening van eerdere reacties. Zelf vind ik alleen in het design te tekst ballonen niet passen. Ik zou hier wat anders voor kiezen.... (vraag me nog even niet wat dan wel) :p

29-09-2017 10:09

Hoi,
Design 1 spreekt mij het meest aan, overzichtelijk.
Design 2 te druk, met de video's
Design 3 vind ik ook duidelijk. Maar 1 springt er voor mij het meest uit.
Groetjes Manon

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.