Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Feedback iOS Prototype

17-01-2017 16:42

Beste seriefans,

Tijdens mijn stage bij MijnSerie houd ik mij bezig met het verbeteren van het registratieproces. Ik heb inmiddels al wat prototypes kunnen testen met gebruikers voor wie MijnSerie nog onbekend was. Daarnaast zou ik ook graag van jullie trouwe bezoekers feedback krijgen (aangezien jullie weten wat het doel is van het proces en daarom een goed oordeel kunnen vellen).

Via onderstaande link kan je via de browser een mobiele versie testen van het prototype:

https://pr.to/ZXFN11/

Omdat het hele proces doorlopen moet worden zijn een aantal knoppen uitgeschakeld, deze reageren dus niet wanneer je hierop klikt.

Achter het prototype zit geen database, dus ik heb helaas beperkte mogelijkheden tijdens stap 2: Series toevoegen. Ik heb het zo gemaakt dat de series Game of Thrones, Homeland en Sons Of Anarchy te selecteren zijn uit de lijst. Prison Break kan gevonden worden via de zoekfunctie.

Ook veranderen de variabelen bij totale kijktijd niet. Wanneer het protoyope gerealiseerd wordt, is dit uiteraard wel het geval.

Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden of wat er volgens jullie anders kan!

Alvast Bedankt,

Stijn

23-01-2017 11:16

Hi Stijn,

Eerste paar pagina's gaan goed. Bij kijktijd invullen loop ik tegen wat problemen aan.
- Er staat heel veel op deze pagina, dat maakt het onrustig.
- Ik heb nog van geen enkele serie aangegeven hoe veel ik gekeken heb en toch staat er totale kijktijd: 4 dagen, 12 uren, 53 minuten. Dat is wel gek.
- Het cijfer aangeven met sterretjes lijkt mij veel te klein om op mobiel te doen. Ik zou eerder met een invoerveld/slider werken.
- Ik zou het cijfer geven en je kijktijd aangeven niet op 1 pagina doen. Je moet de gebruiker niet te veel keuzes geven, dan wordt het verwarrend.
- Selecteer laatst bekeken aflevering gaat niet helemaal goed. Ik zou daar het hele mobiele scherm voor gebruiken, dit is wat te klein.
- Waarom staat er rechtsboven een kruisje? Wat gebeurt er als ik daar op klik? Gaat alles dan verloren of wordt alles opgeslagen wat ik tot nu toe had gedaan? Ik zou het kruisje weg halen, of in ieder geval een waarschuwing geven met wat er gebeurt als je het weg klikt.

Het eindscherm:
- Beetje saai. Ik zou hier je totale kijktijd neer zetten.
- Grotere knop met 'Ga naar profiel'.

Verder ziet het er goed uit :) Sorry voor de grote hoeveelheid feedback :p

25-01-2017 11:43

Quote
Birigitis - 23-01-2017 11:16
Hi Stijn,

Eerste paar pagina's gaan goed. Bij kijktijd invullen loop ik tegen wat problemen aan.
- Er staat heel veel op deze pagina, dat maakt het onrustig.
- Ik heb nog van geen enkele serie aangegeven hoe veel ik gekeken heb en toch staat er totale kijktijd: 4 dagen, 12 uren, 53 minuten. Dat is wel gek.
- Het cijfer aangeven met sterretjes lijkt mij veel te klein om op mobiel te doen. Ik zou eerder met een invoerveld/slider werken.
- Ik zou het cijfer geven en je kijktijd aangeven niet op 1 pagina doen. Je moet de gebruiker niet te veel keuzes geven, dan wordt het verwarrend.
- Selecteer laatst bekeken aflevering gaat niet helemaal goed. Ik zou daar het hele mobiele scherm voor gebruiken, dit is wat te klein.
- Waarom staat er rechtsboven een kruisje? Wat gebeurt er als ik daar op klik? Gaat alles dan verloren of wordt alles opgeslagen wat ik tot nu toe had gedaan? Ik zou het kruisje weg halen, of in ieder geval een waarschuwing geven met wat er gebeurt als je het weg klikt.

Het eindscherm:
- Beetje saai. Ik zou hier je totale kijktijd neer zetten.
- Grotere knop met 'Ga naar profiel'.

Verder ziet het er goed uit Sorry voor de grote hoeveelheid feedback


Bedankt voor je feedback. Wat betreft de kijktijd had ik aangegeven dat die niet werkt ;)

Een slider voor de cijfers is een goeie, die ga ik er in verwerken. Ik vind het moeilijk om deze elders te plaatsen, het lijkt me ook niet wenselijk om weer alle series bijlangs te gaan om enkel de cijfers nog in te voeren. Dat wordt

De 'episode selecter' heb ik inderdaad niet fatsoenlijk werkend kunnen krijgen met de prototyping software, maar daarvan zou de werking in principe hetzelfde zijn als in het huidige proces. Een schermvullende lijst met afleveringen lijkt me ook wel wat.

Wb het kruisje, dat had ik eerder al als feedback ontvangen en is verwerkt in een nieuwe versie.


Bedankt voor je tijd Birgit! :)

14-02-2017 22:12

Ik kan niet inloggen in de App. Gebruikersnaam en wachtwoord invullen lukt nog wel, maar de knop Inloggen verdwijnt onderin het scherm!?

15-02-2017 14:10

Zou je eens een screenshot kunnen sturen? Want ik snap niet wat je bedoelt? Welke telefoon gebruik je? En gaat het om de android of ios app?

15-02-2017 14:30

Het is de iOS App op de iPad, onderaan zie je dat het inlogscherm wegvalt;

http://i.imgur.com/0BbZJj2.jpg

15-02-2017 14:45

oh het prototype bedoel je, dacht eventjes dat het om de echte app ging :p
Stijn heeft deze gemaakt en volgens mij kan je wel in en uitzomen. Echter kan je het beste testen in de browser op je laptop of desktop. Maar hier kan Stijn je vast wel mee helpen.

15-02-2017 14:59

Ja prototype, daar ging dit topic toch over.
Inzoomen lukt niet op de iPad en daar moet een iOS app toch goed op kunnen werken?
Misschien reageert Stijn nog.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.