Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

drama serie/dramaserie

28-05-2016 19:10

hey,
het dingetje dat ik ga zeggen, is misschien een beetje zeikerig,
maar is het 'drama serie' of 'dramaserie'?
Dit omdat dit vaak wordt geschreven, en het volgens mij gewoon dramaserie is. Dit is ook het geval met bijvoorbeeld actie serie, wat gewoon actieserie is.
Klopt dit of niet?

Groetjes

28-05-2016 20:14

Aan elkaar geschreven is het enige juiste : dramaserie, actieserie, comedyserie.

28-05-2016 20:18

Waarom is het dan zo vaak fout geschreven?

28-05-2016 22:29

Dat zouden we eigenlijk aan de mensen moeten vragen die het verkeerd schrijven.

Als ik hier of elders commentaren lees dan merk ik dikwijls dat mensen bepaalde woorden beginnen schrijven zoals ze die uitspreken, een soort van fonetisch schrift zeg maar.

Komt nog bij dat een groot aantal mensen het niet eens zal merken dat er fouten geschreven worden.
Dat komt helemaal niet omdat ze dom zijn maar gewoon omdat ons brein op een hele rare manier werkt.
Je zal ze al wel eens gezien hebben op sociale media of zo, van die teksten waar de volgorde van letters gewijzigd is of klinkers weggelaten en dergelijke, maar toch leest bijna iedereen van de mensen die teksten erg vlot zonder enig probleem.
Noem het gerust een soort autocorrectie van ons brein op wat onze ogen werkelijk zien.

29-05-2016 11:46

Ik ben gisteren begonnen met het verbeteren en heb zodoende al iets van 15 series gevonden met een soortgelijke fout!
Groetjes

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.