Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Nieuw ontwerp homepage

19-05-2015 13:39

Johannes is druk bezig met zijn onderzoek van de homepage van MijnSerie. Zoals iedereen weet heeft MijnSerie twee homepage's; namelijk 1 voor als je niet bent ingelogd en 1 als je wel bent ingelogd met al jouw series etc.

Nu is het ontwerp 'klaar' voor de homepage als je niet bent ingelogd. Nu zijn wij erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Uitleg:
- De menu balken zullen vast komen te zitten aan de bovenkant van het scherm. Dit zodat je altijd makkelijk naar een andere pagina kan.
- De achtergrond plaat zal op basis zijn van de trending series van afgelopen 10 dagen. Zie trending pagina bij het Fan account.
- De tekst "Gemiddeld kijken.. " klopt niet helemaal. Net berekend dat de echte Fans onder ons gemiddeld 23,8 dagen per jaar besteden aan het kijken van series.

De homepage:
http://www.brinked.nl/_uploads/2015-05-19_1330.png
* door erop te klikken zie je de grote plaat.

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

19-05-2015 14:17

Dat ziet er goed uit!! Niks op aan te merken

19-05-2015 14:39

Ik vind het eigenlijk gewoon heeel erg mooi en ik heb er niks op aan te merken! :D

19-05-2015 15:54

Ziet er zeker goed uit; Mooi gedaan! Nu we het toch over de homepage hebben: misschien iets dat aangeeft dat er nieuwe berichten zijn geplaatst in het forum? Serietotaal, bijvoorbeeld, heeft op de homepage een balkje waar 'activiteit' staat. Zou handig zijn als je ook zo een functie had wat de gebruiker bij houdt welke activiteiten hebben plaats gevonden, welke reacties zijn geplaatst, en dergelijke

19-05-2015 16:06

Zoiets heb ik al stiekem gebouwd en ja het staat ook al online. Er is echter nog geen link naar te vinden en weet nog niet hoe en waar we het neer gaan zetten. Maar de link van de pagina is:
http://www.mijnserie.nl/laatste_reacties/

Dat is ongeveer wat je bedoelt toch?

19-05-2015 16:18

Top, Jos! Dit vind ik echt een geweldige toevoeging; hier zat ik al maanden op te wachten! Bedankt voor het harde werken en de vele aanpassingen/toevoegingen om de ervaring voor ons beter/makkelijker te maken.

27-05-2015 10:50

Aaaaaannnd its live! :D

27-05-2015 11:26

Ziet er strak uit!
Wel zou ik het liefst de navigatiebalk altijd op de voorgrond willen hebben, nu verdwijnt deze als je naar beneden scrolt.

27-05-2015 11:29

Het oogt wel een beetje saai, geen plaatjes op je homepagina waar je normaal gesproken series zag die bijna of al begonnen waren.

27-05-2015 11:45

Hoi Dubst3p!

Thanks voor je feedback. Ik begrijp wat je zegt en ben het met je eens.

Uit mijn onderzoeksresultaten kan ik nog wel iets moois toveren voor bovenaan de homepage. Denk aan de platen die er eerder stonden, maar dan met wat uitgebreidere info en een wat andere weergave. Een soort van featured artikelen/series, iets in die orde.

Er wordt in ieder geval aan gewerkt :)

Je hoort later meer van ons!

27-05-2015 11:46

Bovendien hebben we nog een aantal herontwerpen liggen voor het nieuws, afleveringen afvinken, enzovoorts. De herontworpen prijsvragen zijn ook al online. Heb je die al gebruikt? Wat vond je ervan? :)

Groet!

27-05-2015 14:27

Fraai hoor!

27-05-2015 16:49

@ HiMyNameIsJoey,

De layout van de van de prijsvragen ziet er zeer netjes uit!

28-05-2015 10:18

Heb een plaat toegevoegd van je laatst bekeken aflevering. Wat vinden jullie ervan? :-)

28-05-2015 11:42

Leuk idee! Het plaatje word alleen gigantisch uitgerekt waardoor de afbeelding maar voor een deel word getoond en daardoor wordt ook de kwaliteit van het plaatje erg onzuiver.

28-05-2015 11:43

Ow, en nog 1 dingetje, het aanpassen van je reactie kan niet meer. Ik krijg een grijs/zwart scherm wanneer ik op het potlood icoontje klik, daarna kan ik echter niets wijzigen.

28-05-2015 11:59

Hoi Dubstep,

De (meeste) platen zijn 1920 breed (full hd), dus als je een groter scherm hebt dan dat zal de plaat iets onzuiver worden maar anders moet die scherp zijn. Ik heb de plaat niet hoger gedaan omdat je anders een stuk moet scrollen voordat je dingen op de homepage kan doen.

De edit knop zal hopelijk eind van de middag opgelost worden. (moet ik een update voor doen namelijk, local is het al opgelost).

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groet,
Jos

28-05-2015 19:07

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat de balk van wat de nieuwe seizoenen en nieuwe series zijn enzo weg is.. Ik vond het interessanter om dat te zien staan dan om te zien welke serie ik als laatste gekeken heb. Op die manier is het gemakkelijker om een beetje mee te blijven met wat er voor nieuwe dingen zijn.
Voor de rest heel mooi gedaan!

29-05-2015 10:39

@ Lange,

Ik zie het inderdaad. Er zijn echter vele plaatjes die 720p zijn, voornamelijk bij de wat oudere series.
Wanneer ik het venster kleiner maak, of de website bekijk via mijn mobiel, komt de afbeelding bijvoorbeeld wel volledig tevoorschijn. Nu word het plaatje bijvoorbeeld automatisch over de hele breedte gepakt van je beeldscherm.

Maar goed, ik denk dat je hier niemand 100% mee tevreden kan houden. Zowel upscalen als downscalen van een afbeelding is nooit spatzuiver.

29-05-2015 14:13

Ik vind het een prachtige verbetering. Elke keer als ik nu een aflevering van een serie heb gezien komt die als plaatje bovenaan. Helemaal GEWELDIG, eindelijk niet elke keer dezelfde plaatjes maar bijna elke dag wel 2 of drie verschillende. Wat idd wel jammer is als ik naar beneden scroll dat je de info balk kwijt bent. Maar we kunnen niet alles hebben, toch ;-)

Ik zie duidelijk dat er geluisterd is naar de gebruikers en dat is altijd heel fijn om te zien. De mening van de gebruiker van MijnSerie telt en dat is de kracht van MijnSerie.

Jullie (redactie achter de schermen) mogen heel trots zijn op zo'n mooi resultaat.

03-06-2015 11:19

Ziet er goed uit, Jos! Ik kijk net op mijn homepage and I like it. Heel. Lekker. Bezig!

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.