9.5
anonymous geeft "Chicago Fire - Seizoen 7 (DVD)" een 9.5.
Geschreven door anonymous op 14 november 2019.
4
0

Chicago Fire - Seizoen 7 (DVD)

The thing is, people in this city respect you. And it's because of something you taught us since day one. You get respect not just by earning it, but by giving it. It's why we would follow you anywhere and why we think others would too - Matt Casey

[image-9435]

Een nieuw seizoen van Chicago Fire, een nieuw jaar vol positieve en negatieve ervaringen. Een jaar vol lief, leed, afscheid, vriendschap, kameraadschap en eenheid. Dat is heel kort samengevat het zevende seizoen van deze vurige serie over de mannen en vrouwen van de brandweerkazerne 51 in Chicago. Ik mocht voor MijnSerie.nl het zevende seizoen recenseren, en dat deed ik maar al te graag, want Chicago Fire is en blijft mijn favoriet uit de 'Chicagoreeks'.

voor je het weet loeien de sirenes in de kazerne

Het zevende seizoen start waar seizoen zes eindigde, Gaby en Matt liggen elkaar niet meer zo, Kelly en Kidd vinden elkaar meer dan aardig, en voor de rest kabbelt het verhaal van de brandweer verder. Maar dat is natuurlijk van korte duur, want voor je het weet loeien de sirenes in de kazerne en rijden de rode wagens op volle snelheid door de straten van Chicago. Je zou denken dat na zes seizoenen het spektakel wel getoond is, maar in seizoen zeven zien we toch weer een aantal spectaculaire branden en andere noodgevallen.

Wat maakt seizoen zeven zo aantrekkelijk? In de eerdere seizoenen stonden het werk en de collega's centraal, dit seizoen krijgen de slachtoffers een grotere rol. Zo wordt er meer achtergrondinformatie gegeven en zien we hoe bepaalde ongevallen zijn ontstaan. De dvd bevat natuurlijk weer de crossovers met Chicago P.D. en Chicago Med, dit om het verhaal van sommige ongevallen compleet te maken.
Chicago Fire
© NBC

Chicago Fire zou Chicago Fire niet zijn als het niet zou eindigen met een cliffhanger

Ik heb wederom genoten van dit seizoen. Het was een emotioneel seizoen, waarbij we afscheid namen van een personage, liefdes zagen opbloeien en vriendschappen die op de proef werden gesteld en waarbij grenzen soms werden overschreden. Chicago Fire zou Chicago Fire niet zijn als het niet zou eindigen met een cliffhanger; het is de specialiteit van deze serie. We zagen in eerdere seizoenen al gebouwen, met daarin de volledige bemanning van 51, ontploffen en instorten. De vraag is nu ook weer: wie zal het overleven en hoe loopt dit af?

Gelukkig voor de fans komt er een achtste seizoen, dit seizoen is in Amerika inmiddels al gestart. Helaas is Chicago Fire niet meer te zien in Nederland. NET5 kocht de rechten van FOX, maar vanwege tegenvallende kijkcijfers werd de serie in Nederland gestopt. Chicago P.D. en Chicago Med zijn in Nederland wel te zien op FOX. Voor de Nederlandse fans is het dus weer wachten op de dvd van seizoen acht en ik hoop dat er nog veel meer seizoenen komen.
Volg Chicago Fire
Something About Her
Something About Her