7
anonymous geeft "Chicago Fire - Seizoen 6 (Eerste deel)" een 7.
Geschreven door anonymous op 4 december 2017.
1
0

Chicago Fire - Seizoen 6 (Eerste deel)

De laatste aflevering van Chicago Fire seizoen 5 eindigde met een knaller van een cliffhanger. Matt Casey (Jesse Spencer, House M.D.), Christopher Herrmann (David Eigenberg, Sex and the City), Kelly Severide (Taylor Kinney, The Forest), Mouch (Christian Stolte, Prison Break) -eigenlijk de helft van alle personages in de serie- zitten vast in een warenhuis dat in brand staat. Als klapper op de vuurpijl krijgt Mouch ook nog eens een hartaanval in het warenhuis. Fans van de brandweerserie hielden hun hart vast; want wie zou de brand niet overleven?

De promo’s voor de eerste aflevering van seizoen 6 suggereerden dat een van de brandweerlieden die enorme brand niet zou overleven, maar niets was minder waar. Uiteindelijk liep het met een sisser af, letterlijk. In de eerste aflevering van seizoen 6 is de nasleep van de brand te zien en hoe de personages hiermee omgaan.

Gedurende de eerste helft van het seizoen krijgt de kijker niet veel nieuws te zien. Uiteraard zijn er wel veel nieuwe branden en spannende reddingen, maar niet meer of minder dan anders. Wel is er een opvallend nieuw personage dat wat leven in de brouwerij brengt, maar of dit een goed teken is? Hoewel de eerste paar afleveringen als ‘bekend’ aanvoelden, liet de laatste aflevering voor de winterfinale me op het puntje van mijn stoel zitten.

Na het zien van de eerste aflevering was ik even heel blij dat ieder personage de brand had overleefd. Toch was ik ook enigszins teleurgesteld. Op de dood van Leslie Shay na in seizoen drie is er nooit een hoofdpersonage overleden. Niet dat ik hoopte dat een van de karakters het loodje zou leggen in seizoen 6, maar het zou de serie wel meer geloofwaardigheid geven. De brandweermannen en –vrouwen riskeren hun leven immers tijdens elke brand.

Desalniettemin was de eerste helft van seizoen 6 fijn om naar te kijken en Chicago Fire is nog steeds een van mijn favoriete series. Toch keek ik ietwat teleurgesteld naar de eerste afleveringen. De serie lijkt de laatste tijd vooral te draaien om Matt Casey, Kelly Severide en Gabby Dawson (Monica Raymund, Lie to Me), en soms ook nog om Sylvie Brett (Kara Killmer, Sleeper). Hartstikke zonde, want de andere personages zijn minstens zo interessant. Daarnaast lijkt het alsof de makers bepaalde gebeurtenissen rondom het trio herhaalt, maar dan in een ietwat ander jasje steekt. Hoe dan ook, ik kijk ontzettend uit naar de nieuwe afleveringen van dit seizoen en hopelijk komen andere personages dan wat meer aan bod.
Volg Chicago Fire
Something About Her
Something About Her