Helgoned geeft "Chicago Med - Seizoen 7 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 6 Maart 2023.
3
0

Chicago Med - Seizoen 7 (DVD)

Sterk zevende seizoen van Chicago Med krijgt kale dvd-uitgave van Universal.

In de eerste aflevering van Chicago Med is het meteen een kwestie van komen en gaan. Dokter Natalie Manning (Torrey DeVitto, Pretty Little Liars) verlaat het Gaffney hospitaal en dokter Will Halstead (Nick Gehlfuss, Shameless (US)) keert terug naar Chicago. Will gaat het hoofd van de medische staf Sharon Goodwin (S. Epatha Markerson, Law & Order) helpen bij een geheim onderzoek naar mogelijke omkoping van een collega dokter. Maar er is ook een zaak die Will Halstead met zich meedraagt en die zaak krijgt naarmate het seizoen vordert steeds meer dreiging.

Er zijn oude en vertrouwde gezichten zoals psychiater Daniel Charles (Oliver Pratt, The Big C) en zuster Maggie Lockwood (Marlyne Barrett, The Wire). Daarnaast krijgen dokter Hannah Asher (Jessy Schram, Falling Skies) en dokter Dean Archer (Steven Weber, 13 Reasons Why) beide een vaste rol en zien we ook weer nieuwe collega’s langskomen. Dat zijn dokter Dylan Scott (Guy Lockhard) die een carrière bij de politie in zijn rugzak meedraagt en als kinderarts op de spoedeisende hulp gaat ondersteunen en dokter Stephanie “Stevie” Hammer (Kristen Hager, Condor) die Will Halstead nog kent van hun gezamenlijke medische opleiding.

Chicago Med
© NBC

Chicago Med blijft daarmee één van de beste medische dramaseries van dit moment.

De medische staf krijgt dit seizoen weer te maken met boeiende operaties, ingewikkelde ziektebeelden en medische dilemma’s. Een viertal collega’s van de brandweer en de politie (uit Chicago Fire en Chicago PD) hebben kleine gastoptredens en een ervaren dokter keert terug na revalidatie van een ingrijpend schietincident. Dat betekent genoeg drama voor de medische staf en hun dierbaren. Het vertrek van Natalie Banning wordt goed opgevangen door de nieuwe gezichten. Dat gekoppeld aan het sterke acteerwerk van de hoofdrolspelers en de prima scripts met een spannende verhaallijn door het hele seizoen heen, levert een sterk geheel op. Chicago Med blijft daarmee één van de beste medische dramaseries van dit moment.

Dit zevende seizoen biedt ruim 880 minuten spanning en drama. Deze uitgave op dvd is echter een kale productie van Universal geworden helaas. Het gebrek aan crossover afleveringen is niet opgevuld met een ander leuk item. De 22 afleveringen zijn beschikbaar in Engels, Duits en Frans gesproken versie. Naast uiteraard Nederlandse ondertiteling, is deze ook beschikbaar in die drie talen. Het achtste seizoen wordt momenteel uitgezonden in Amerika, is zeer succesvol en haalt geregeld de top van de kijkcijferranglijsten. Dinsdag 7 maart 2023 gaat dat achtste seizoen in première op FOX Nederland. De eerste vijf seizoenen zijn op SkyShowtime en Prime Video te zien, maar voor dit zevende seizoen is deze uitgave een uitkomst.
Volg Chicago Med
A Penny for Your Thoughts, Dollar for Your Dreams
09x08