Geschreven door Jessica Dillema op 4 juni 2015.
1
0

The Flash - Seizoen 1

The Flash (2014)
© The CW

Ik was al groot fan van Grant Gustin, dus toen ik hoorde dat hij in een serie genaamd The Flash de hoofdrol zou spelen was ik natuurlijk superblij. Nu nog hopen dat de serie goed genoeg zou zijn om te mogen blijven bestaan zodat ik nog lange tijd van Grant Gustin zou kunnen genieten. Een voorproefje kregen we alvast in de tv-serie Arrow, waarvan The Flash een spin-off is. Ik was direct laaiend enthousiast en kon niet wachten tot The Flash daadwerkelijk zou beginnen. Ik schreef een laaiend enthousiaste recensie over de eerste aflevering van The Flash. Inmiddels is het gehele drieëntwintig afleveringen tellende eerste seizoen afgelopen. Ben ik nog steeds net zo enthousiast?

Op de vraag of ik nog steeds net zo enthousiast ben als na de eerste aflevering zeg ik volmondig ja!

The Flash draait om Barry Allen (Grant Gustin, Glee). Op elfjarige leeftijd werd zijn moeder vermoord door een bizar incident en zijn vader werd onterecht veroordeeld voor haar dood. Detective Joe West (Jesse L. Martin, Law & Order) nam de zorg voor Barry over en zo groeide Barry samen op met het meisje waar hij nu stapelverliefd op is, Iris West (Candice Patton, The Game). Tegenwoordig is Barry een briljante sporenonderzoeker en probeert nog altijd de dader van de moord op zijn moeder te vinden. Enorm geïnteresseerd is hij in de deeltjesversneller van Harrison Wells (Tom Cavanagh, Ed) die tijdens de openbare onthulling explodeert waardoor Barry geraakt wordt door een bliksemschicht en in een negen maanden durende coma terecht komt. Wanneer hij uit de coma ontwaakt, is hij veranderd in het snelste mens op aarde.

Op de vraag of ik nog steeds net zo enthousiast ben als na de eerste aflevering zeg ik volmondig ja! Oké, hier en daar is er een special effect dat beter had gekund, vooral in het begin, maar dat is werkelijk waar ook de enige opmerking die ik over deze serie heb en ze worden beter in de loop van het seizoen. Naast de fantastische cast, en vooral Grant Gustin, sorry ik kan er niks aan doen dat hij zo leuk is en geweldig acteert, is er een ander aspect wat ervoor zorgt dat ik deze serie zo ontzettend waardeer.

In The Flash heb je namelijk, net als in zoveel series, grote vragen die je beantwoord wilt hebben. En waar bij andere series dit soms eindeloos gerekt wordt om het succes van de serie uit te melken is dat bij The Flash niet het geval. Je krijgt in fases antwoord op verschillende vragen en dit zorgt ervoor dat de serie interessant blijft. Elke aflevering is eigenlijk geweldig opgebouwd en houdt je interesse vast, al hoeven die cross-overs met Arrow wat mij betreft niet perse. Het is dan een spin-off, maar voor mij zijn het twee compleet verschillende series. Waar bij Arrow de sfeer veel donkerder is, is The Flash luchtiger.

De cast vind ik over het algemeen erg sterk

Dit brengt mij bij een ander element dat ik zo heerlijk vind aan deze serie: de humor. Ik kan het zo ontzettend waarderen wanneer een dramaserie op de juiste manier humor weet toe te passen. Niet alleen is de humor goed in het script verwerkt, de cast brengt het ook fantastisch ten tonele. Niet alleen de humor overigens, de cast vind ik over het algemeen erg sterk.

Kortom: The Flash is geweldig en is zeker één van mijn favoriete series geworden! Humor is op een gepaste manier in het script verwerkt, de cast is erg sterk en in tegenstelling tot andere series rekken ze vragen niet eindeloos waardoor de serie interessant blijft. Ik heb wekelijks enorm uitgekeken naar elke aflevering en kijk ook zeker uit naar seizoen 2. Wat ik wel jammer vind? Dat ze voor de filmversie iemand anders hebben gecast, want Grant Gustin is voor mij de perfecte Flash. Kom maar op met het tweede seizoen!
Volg The Flash (2014)
A New World (4)
A New World (4)