5
anonymous geeft "Zusjes - Eerste aflevering" een 5.
Geschreven door anonymous op 23 januari 2014.
0
0

Zusjes - Eerste aflevering

Zusjes is een Nederlandse dramaserie over opgroeiende zusjes die vorm proberen te geven aan hun leven, terwijl de ouders hun grip steeds meer verliezen. Wat kun je als ouders nog betekenen wanneer je kinderen tegelijkertijd het ouderlijk huis verlaten?

Tsja, zusjes heb je niet voor het kiezen, je moet het er mee doen. Je kan je zus intens haten en tegelijkertijd enorm veel van haar houden. Dat geldt ook voor de zusjes Mitzi (Charlie Chan Dagelet) en Eefje Evers (Chloé Leenheer). Mooie momenten samen waarin vreugde overheerst, maar ook onuitstaanbare moment worden gedeeld. De wereld ligt aan hun voeten, maar zo makkelijk is het niet om je los te maken van het gezin waarin je bent opgegroeid…

Je stapt in de serie op het moment dat ze beide de uitslag van hun examen krijgen. De een heeft er goed voor gestudeerd, wil graag bevestiging van haar ouders, terwijl de ander er met haar pet naar heeft gegooid en meer van het losbandige leven geniet. Toch slagen ze allebei en staan ze voor een nieuwe stap. Samen op kamers in Amsterdam. Hier beginnen dan ook de nieuwe situaties vol liefde en haat.

Heel veel meer kan ik niet over de eerste aflevering vertellen, zonder dat ik daarin te veel momenten prijs geef. Er worden herkenbare situaties gespeeld, waardoor het voor velen kan aanspreken. Ik vind de serie voorspelbaar, waardoor ik niet verder ben gaan kijken na de eerste aflevering. Dit heeft ook te maken met het feit dat het naar mijn idee een serie is voor jeugd rond de leeftijd van 10-14 jaar. De opzet van de serie vind ik vergelijkbaar met die van Spangas, ook een jeugdserie.

Vaak haak ik ook af wanneer het om Nederlands acteerwerk gaat. In de eerste aflevering van deze serie, vond ik het acteerwerk ook weer middelmatig. De rol van Mitzi vind ik prima gespeeld, maar de rol van Eefje vind ik erg kinderachtig overkomen, een beetje te nep.

Waarom ik voor deze serie had gekozen, was omdat ik er totaal niets over gehoord had en me wilde laten verrassen. Helaas kwamen mijn verwachtingen niet uit, waardoor ik niet verder ga met kijken.
Volg Zusjes
Onbekend