7
Sandra Hutchison geeft "Zoo - Seizoen 2 (DVD)" een 7.
Geschreven door Sandra Hutchison op 30 Mei 2018.
2
0

Zoo - Seizoen 2 (DVD)

In het eerste seizoen begon de CBS/SBS serie Zoo direct met een interessant gegeven. Wat als de dieren ons gedrag naar hen niet langer meer accepteren maar massaal in opstand komen? Het verhaal is gebaseerd op het gelijknamige boek van de populaire Amerikaanse auteur James Patterson. De eerst reeks gaf al een duidelijk beeld van de mogelijke gevolgen voor de mensheid als de dieren besluiten zich massaal tegen ons te keren. Zoo liet zien hoe klein, nietig en kwetsbaar we eigenlijk zijn. In het tweede seizoen van Zoo gaat het verhaal gewoon verder waar het eerste seizoen eindigde. Alle hoofdpersonages zijn ook in deze reeks weer aanwezig. Maar er komen gelukkig ook wat nieuwe gezichten voorbij.

Zoo
© CBS

Het is inmiddels een jaar geleden dat de dieren vreemd gedrag begonnen te vertonen en de eerste aanvallen op de mens werden ingezet. De dieren blijken steeds meer te gaan samenwerken, ze vallen elkaar niet meer aan. Alle gemuteerde dieren hebben nu een gezamenlijke vijand; de mens. Zelfs de insecten hebben het nu op de mens gemunt. Terwijl de regering met het plan kwam om alle dieren te doden trekt “de groep” zo hun eigen plan. De groep, bestaande uit journaliste Jamie Cambell (Kristen Connolly, House of Cards), geheimagente Chloe Tousignant (Nora Arnezeder, Mozart in the Jungle), Veterinair patholoog Mitch Morgan (Billy Burke, Revolution) en de twee dierenexperts Jackson Oz (James Wolk, Mad Men) en Abraham Kenyatta (Nonso Anozie, Game of Thrones) wil nog steeds gezamenlijk proberen de dieren te redden en reizen daarvoor naar alle uithoeken van de wereld. Zeker nu ze beseffen dat de sleutel tot het geneesmiddel nog in leven is! Maar de tijd dringt.

Zoo
© CBS

Zoo is een vermakelijke serie met als rode draad de wereldwijde aanvallen van de gemuteerde dieren. Opvallend is wel dat de dieren niet continu lijken aan te vallen. Zo wordt een moeder door een grote zwerm horzels overvallen en moet dit met de dood bekopen, terwijl Chloe geen enkele insectenbeet lijkt op te lopen van de aanval. Dit is een voorbeeld van diverse dierenaanvallen die allesbehalve geloofwaardig overkomen. Jammer, want het gegeven is zeker materie voor een goed doordacht verhaal. Zoo had veel spannender gemogen. Het acteerwerk is niet slecht, maar veel ruimte voor diepgang krijgen de acteurs niet. De reeks komt nu meer over als een doorsnee avonturenreeks met enkele spannende momenten, drama en een spoortje romantiek. Het verhaal is echt te langdradig om werkelijk spannend genoemd te kunnen worden. Leuk als tussendoortje, maar helaas geen serie die je nog lang bij zal blijven.
Volg Zoo
The Barrier
The Barrier