Helgoned geeft "Young Sheldon - Seizoen 3 (DVD)" een 8.
Geschreven door Helgoned op 1 januari 2022.
2
0

Young Sheldon - Seizoen 3 (DVD)

Young Sheldon blijft één van de leukste familiekomedies van dit moment.

Spin-offs, prequels en sequels van comedyseries zijn soms zeer succesvol. Mork & Mindy was een succesvolle spin-off van Happy Days, Frasier was een zeer geslaagde opvolger van Cheers en nu is er Young Sheldon als prima prequel van The Big Bang Theory. Sheldon Cooper was natuurlijk één van de meest kleurrijke personages uit die serie, logisch dat producent Chuck Lorre (Two and a Half Men) daarop voortborduurde. De jeugd van Sheldon Cooper (Iain Armitage, Big Little Lies) in het fictieve Medford, Texas staat hierin centraal. De Sheldon Cooper uit The Big Bang Theory, Jim Parsons (Judging Amy) verzorgt niet alleen de voice over, maar is ook uitvoerend producent van de serie.

Young Sheldon
© CBS

Moeder Mary (Zoe Perry, Scandal) is zijn beschermende moeder en George (Lance Barber, The Comeback) is zijn vader die hem zijn eigen kennis probeert over te brengen. De twee ouders zijn het lang niet altijd eens over de opvoeding van hun kinderen. In dit derde seizoen speelt zijn oma Meemaw (Annie Potts, Chicago Med) een nog belangrijkere rol dan in de eerste twee seizoenen. Hoewel haar hobby’s: roken, drinken en gokken zijn, is zij een mentor voor Sheldon en als het er op aankomt ook voor haar dochter Mary. Maar als kijker geniet je het meeste van haar heerlijk cynische opmerkingen. Dat cynisme komt ook van zijn tweelingzus Missy (Raegan Revord, Modern Family), die zich helemaal op honkbal stort. Hun oudere broer Georgie (Montana Jordan) heeft een baantje en is druk in de liefde.

Sheldon is inmiddels tien jaar en zit in het laatste jaar van de middelbare school. Hij is druk bezig om te leren fluiten en ondertussen spijbelt hij om echt wat op te steken, zoals de wet van Faraday over (magnetische) inductie en de toepassing van zwaartekrachtlenzen. Daarmee sorteert Sheldon voor op zijn vervolgopleiding. Hoewel moeder Mary daar de nodige moeite mee heeft, probeert Sheldon’s vader hem te helpen met zijn keuze. De verwijzingen naar The Big Bang Theory groeien dit seizoen per aflevering. Zonder veel daarover te verklappen, kan ik wel vertellen dat Sheldon The Lord of the Rings ontdekt en voor het eerst de Caltech Universiteit in Pasadena bezoekt. Een trip met memorabele ontmoetingen en de basis voor een geweldige spannende slotaflevering.

Grappige momenten, scherpe dialogen en herkenbare familieperikelen.

De serie blijft één van de meest leuke familiekomedies van dit moment. Grappige momenten, scherpe dialogen en herkenbare familieperikelen. Maar er zijn ook emotionele ontwikkelingen rond de vriend van Meemaw, professor John Sturgis (Wallace Shawn, Gossip Girl), een belangrijke steunpilaar op intellectueel gebied voor Sheldon. Een mooie gastrol is er verder voor Craig T. Nelson (Partenthood) als Dale Ballard, de nieuwe honkbalcoach van Missy.

Young Sheldon
© CBS

De dvd uitgave van Warner Brothers van dit seizoen werd op 1 december 2021 uitgebracht en kent een prima beeldkwaliteit en geluid. Er is een Engelse, Franse en een Italiaanse soundtrack in Dolby Digital. De ondertiteling is naast in het Nederlands ook in het Frans en voor slechthorenden in het Italiaans en Engels. Ondanks COVID bevat het seizoen gelukkig wel 21 afleveringen. Er is maar één bonusitem op de dvd, dat is een kort filmpje van vijfenhalve minuten. In The Coopers, East Texas and the ‘80s belichten diverse acteurs de kleding, sets en de gebruiksvoorwerpen uit de jaren tachtig. Heel leuk, maar helaas wel erg kort. De sterke afleveringen van dit seizoen zijn echter genoeg om deze uitgave van harte aan te bevelen. De serie is in maart 2021 met drie seizoenen vernieuwd, waardoor we verzekerd zijn van minimaal zeven seizoenen Young Sheldon.
Volg Young Sheldon
An Ankle Monitor and a Big Plastic Crap House
07x08