8.5
Dave Scholting geeft "Why Women Kill - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door Dave Scholting op 22 april 2020.
1
0

Why Women Kill - Seizoen 1

Why Woman Kill is het nieuwste project van Marc Cherry, het creatieve brein dat de televisiewereld acht succesvolle seizoenen van Desperate Housewives gaf. Net als die serie is Why Woman Kill wederom een dramady geworden, oftewel een mix van drama en comedy. Lag in Desperate Housewives de focus nog op vier vrouwen (vijf als je Nicollette Sheridan's Edie Britt meerekent), voor Why Woman Kill houdt Cherry het bij drie vrouwen. Deze drie vrouwen hebben het een en ander met elkaar gemeen. Ze wonen namelijk alle drie, in een andere tijdsperiode weliswaar, in hetzelfde huis en alle drie krijgen ze te maken met ontrouwe echtgenoten.

In de jaren zestig is daar Beth Ann Stanton (Ginnifer Goodwin, Once Upon a Time). Beth Ann is een typische jaren zestig huisvrouw, wiens enige doel lijkt te zijn om goed voor haar echtgenoot te zorgen en daardoor zichzelf nogal wegcijfert. Wanneer Beth Ann er door een loslippige buurvrouw achterkomt dat manlief Rob (Sam Jaeger, Tell Me a Story) er een affaire op nahoudt met een jonge, blonde serveerster besluit zij om het daar niet bij te laten zitten.

Why Women Kill
© Paramount+

In de good old eighties woont Simone Grove (Lucy Liu, Elementary) in het huis waar Beth Ann dus jaren eerder heeft gewoond. Simone is rijk, verwend en pittig. Zeg maar Gabrielle Solis (Eva Longoria) uit Desperate Housewives, maar dan drie keer erger (en grappiger). Simone is getrouwd met Karl (Jack Davenport, The Morning Show), maar Karl heeft een groot geheim voor Simone.

In 2019 wonen Taylor en Eli in het huis. Zij hebben een open huwelijk, waardoor beide het wel eens met andere vrouwen doen. Beide ja, want Taylor (Kirby Howell-Baptiste, The Good Place) is biseksueel. Op een dag neemt zij een van haar scharrels mee naar huis, maar dat had ze beter niet kunnen doen. Deze Jade (Alexandria Daddario, American Horror Story: Hotel) lijkt in het begin onschuldig, maar dat is maar schijn. Binnen de kortste keren zitten Taylor en Eli (Reid Scott, Veep) in de grootste problemen en blijkt Jade niet het meisje te zijn wie ze dachten dat zij was.

Why Women Kill
© Paramount+

Why Woman Kill kijkt met zijn tien afleveringen prima weg. De drie afzonderlijke verhalen zijn alle drie interessant genoeg, maar het verhaal van Simone en Karl is het beste. Niet alleen bevat deze de leukste scènes, het is ook het verhaal dat het meest ontroert. Waarom dat zo is moet je zelf maar bekijken. Why Woman Kill is door CBS All Access voor een tweede seizoen verlengd. Een goede zet, want dit eerste seizoen zit prima in elkaar. Wel heeft het een afgerond verhaal, dus het is nog even afwachten waar het tweede seizoen over zal gaan en wie er in mee zullen spelen. Why Woman Kill is te zien bij Videoland.
Volg Why Women Kill
The Lady Confesses
The Lady Confesses