Ron Schoonwater geeft "Whitstable Pearl - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door Ron Schoonwater op 10 januari 2022.
2
0

Whitstable Pearl - Seizoen 1

Whitstable Pearl is een amicale en gezellige detective die het vooral moet hebben van de intermenselijke relaties.

Whitstable Pearl is een mix van drama en detective. Elke aflevering kent een afgerond verhaal als het gaat om de misdaden die gepleegd worden. Hoofdthema zijn echter de menselijke relaties. Vooral de relatie tussen hoofdrolspeelster Pearl Nolan (Kerry Godliman, After Life) en inspecteur Mike McCuire (Howard Charles, The Musketeers) staat centraal. Pearl is restauranthouder, maar ook privédetective. Mike komt na het overlijden van zijn vrouw uit Londen naar de kleine kustplaats. Hij is nogal nors in zijn relatie naar derden, maar al snel blijkt Pearl degene te zijn die hem weet te ontdooien. Grote vraag is dan natuurlijk of het wel of geen relatie oplevert.

Whitstable Pearl is een mix van drama en detective.

Dolly Nolan (Frances Barber, Silk), de moeder van Pearl, speelt ook een belangrijke rol in deze serie. De verdwijning van haar man, de vader van Pearl, hangt als donkere wolk over de relatie van de twee. Dolly wil daar niet teveel over vertellen terwijl Pearl het graag wil weten. Inmiddels gaat iedereen er vanuit dat de beste man dood is. Niemand weet echter precies hoe en waarom. Pas in de laatste aflevering komt daar meer duidelijkheid over.

Whitstable Pearl
© Acorn TV

In Whitstable Pearl staan de zaken die Mike en Pearl oppakken wat meer op de achtergrond. Het zorgt soms voor wat spanning, maar het blijft duidelijk dat het slechts om bijzaken gaat. In het begin van de serie lijkt het er nog op dat we te maken krijgen met een echte detective. Dan vindt Pearl namelijk een goede vriend dood in zee. Zijn dood is al snel verdacht en zeker geen ongeluk. Daarna wordt het al snel duidelijk dat de onderlinge relaties belangrijker zijn en dat de serie vooral een luchtige toon kent. Het gaat eerder over het leven in de kleine kustplaats dan over de misdaden die opgelost moeten worden.

Whitstable Pearl is een fijne feelgood serie

Whitstable Pearl is een fijne feelgood serie. De Britten lijken daar gezien andere televisieseries patent op te hebben. Ondanks de humor, ongewone situaties en het te duidelijke geflirt van de twee hoofdpersonen voelt het verhaal toch als uit het leven gegrepen. Het zorgt voor fijne televisie. Voor de kijkers een leuke en relaxte ontsnapping uit het leven van alledag. Zo'n ontsnapping past prima in de turbulente tijd van nu.
Volg Whitstable Pearl
To Those We Love
To Those We Love