anonymous geeft "When Calls the Heart - Seizoen 1 t/m 4" een 8.
Geschreven door anonymous op 23 Maart 2018.
5
0

When Calls the Heart - Seizoen 1 t/m 4

From the time we're young, people think we're not capable of certain things. Sometimes we just need to prove them wrong - Jack Thornton

Zin in een serie waarbij zwijmelen verplicht is? Dan is When Calls the Heart echt iets voor jou. Een tijd geleden was ik op zoek naar een nieuwe serie en iemand attendeerde mij op When Calls the Heart. Een serie die zich afspeelt in Canada, historisch is en ook nog eens barst van de romantiek. Gelukkig zijn er vier seizoenen van When Calls the Heart te vinden op Netflix, dus ik kon even vooruit.

Maak kennis met Elizabeth Thatcher (Erin Krakow, Army Wives), een jonge lerares, die van goede huize komt. Als ze voor haar baan naar Coal Valley wordt gestuurd, een klein mijnstadje in het westen van Canada, ziet ze dat de mensen daar heel anders leven dan dat zij gewend is.

Een iemand is niet zo blij dat ze naar Coal Valley komt, en dat is Mountie Jack

Gelukkig wint Elizabeth al snel de harten van de mensen in Coal Valley. Een iemand is niet zo blij dat ze naar Coal Valley komt, en dat is Mountie Jack Thornton (Daniel Lissing, Last Resort). Hij vindt dat zijn carrière is verpest door de rijke vader van Elizabeth, die eist namelijk van Jack dat hij Elizabeth in het stadje moet beschermen.

When Calls the Heart
© Hallmark Channel

Het leven in het kleine stadje in 1910 valt niet mee voor Elizabeth. Coal Valley is getroffen door een mijnramp, en bij die ramp kwamen 46 mannen om het leven. Dat maakt dat Coal Valley een plek is vol verdrietige vrouwen, die hard moeten vechten om te overleven. Ze zullen alles op alles moeten zetten om een dak boven hun hoofd te houden, en om eten op de tafel te krijgen.

Elizabeth vervult in Coal Valley niet alleen de rol van lerares, ze blijkt ook in staat te zijn om vreugde te brengen aan de inwoners, en ze helpt de vrouwen bij het oppakken van hun levens. Een van die vrouwen is Abigail Stanton (Lori Loughlin, Fuller House). Abigail verloor tijdens de mijnramp haar man en haar enige zoon. Al snel ontstaat een hechte vriendschap tussen Abigail en Elizabeth.

zo snel zijn Jack en Abigail niet in het laten opbloeien van hun relatie

Naarmate het eerste seizoen vordert, ontstaat er een vriendschap tussen Jack en Elizabeth en aangezien we het hier over een zwijmelserie hebben van Hallmark, is de overstap van vriendschap naar romance snel gemaakt. Alhoewel, zo snel zijn Jack en Abigail niet in het laten opbloeien van hun relatie. Jack is, en blijft een Mountie, een politieman in hart en nieren. Zijn instelling is dan ook: Mounties hebben geen vrouwen, zij hebben alleen hun beroep. Zou Elizabeth de eerste vrouw zijn, die Jack tot ommekeer brengt?

De serie, die gebaseerd is op de boeken van Janette Oke, kabbelt als een rustig beekje door de landschappen der seizoenen. Een happy ending ligt op de loer, maar die komt Elizabeth en Jack niet aanwaaien. Naarmate de seizoenen vorderen en de liefde opbloeit, komt bij Jack het knagende gevoel van strijden naast zijn vrienden, naar boven. Is hun liefde bestand tegen de gevaren van goudzoekers, natuurrampen en louche types? Ik vond seizoen vier het mooiste seizoen, omdat daarin naast de romantiek, ook drama en verdriet een grote rol spelen.

When Calls the Heart
© Hallmark Channel

When Calls the Heart is een heerlijke serie, maar zie de foutjes wel door de vingers. Jurken worden nooit vies, haren zitten perfect en soms vraag ik me af of de kleding die ze dragen wel zo passen bij die tijd. Gelukkig kijk ik om die foutjes heen, en zie alleen het heerlijke wat When Calls the Heart te bieden heeft. Heb je even geen zin in intriges, in moord en doodslag, of in een moeilijke politieserie? Zet dan vooral When Calls the Heart op, en vind dat heerlijke rustpuntje.

Een leuk detail van de serie; hij is gemaakt door Michael Landon Jr. Komt die naam je bekend voor? Dat kan, want Michael Landon Jr. is de zoon van wijlen Michael Landon, voor velen beter bekend als Charles Ingalls uit Little House on the Prairie. De eerste vier seizoenen van When Calls the Heart, zijn te zien op Netflix. In februari 2018 ging het vijfde seizoen, in Amerika, in première. In Nederland wordt het vijfde seizoen pas in het najaar van 2018 verwacht. Tot die tijd moeten we het doen met vier seizoenen liefde, romantiek, Jack en Elizabeth, Coal (Hope) Valley en de prachtige beelden van de natuur. Soms is romantiek zo slecht nog niet...
Volg When Calls the Heart
Steps Forward
Steps Forward