9
Dave Scholting geeft "Westworld - Seizoen 2" een 9.
Geschreven door Dave Scholting op 25 juli 2019.
1
0

Westworld - Seizoen 2

Het eerste seizoen van HBO-hit Westworld vond ik echt fantastisch. Ik vergeleek het met het eerste seizoen van die andere topper van HBO: Game of Thrones. Dat houdt in dat er ook in deze serie geweldige acteurs, goede personages, een ontzettend mooi intro (zowel visueel als muzikaal), fraaie special effects en een complex, intrigerend verhaal in zit dat je vanaf de eerste minuut beetpakt en niet meer los laat.

Dit seizoen hebben we te maken met maar liefst drie verschillende tijdlijnen

Ik keek dus enorm uit naar het tweede seizoen van Westworld, dat werd uitgezonden vanaf 22 april 2018 en direct verder ging waar het eerste seizoen ophield. Dit tweede seizoen is gelukkig opnieuw ontzettend goed uitgepakt. Zoals gezegd gaat dit seizoen vrijwel direct verder waar het eerste seizoen eindigde. Althans, in één van de tijdlijnen. Dit seizoen hebben we namelijk te maken met maar liefst drie verschillende tijdlijnen. Dat zorgt ervoor dat je goed moet opletten welke scènes zich precies in welke tijdlijn afspelen.

© HBO

Bijna elk personage uit het eerste seizoen doet weer mee: Dolores Abernathy (Evan Rachel Wood, True Blood), de lieftallige 'host' die zich langzaam ontpopt heeft tot de leidster van de opstandelingen en meedogenloos blijkt te zijn, haar vriendje Teddy Flood (James Marsden, Dead To Me), die nog niet helemaal lijkt te beseffen wat er nu precies aan de hand is, hoerenmadam Maeve Millay (Thandie Newton, Line of Duty), die alles op alles zet om haar 'dochter' te vinden, Bernard Lowe (Jeffrey Wright, Boardwalk Empire), programmeur van de software van de kunstmatige mensen, en natuurlijk The Man In Black (Ed Harris, Empire Falls), die nog steeds de duistere geheimen van Westworld probeert te ontdekken.

© HBO

Dit seizoen wordt de cast bovendien versterkt met de Nederlandse actrice Katja Herbers (Manhattan), die dit in haar rol van Emily zeker niet onverdienstelijk doet. Herbers zal ook in het derde seizoen te zien zijn en dat juich ik alleen maar toe. Zonder teveel te spoilen: we zien dit seizoen ook een oude bekende uit het eerste seizoen terug, waarvan het erop leek dat zijn/haar verhaal ten einde was. Gelukkig zit deze fantastische acteur/actrice nog steeds in de serie, want dit is acteren van de boven plank.

Westworld is eigenlijk een serie waar je zo min mogelijk over moet weten

Westworld is eigenlijk een serie waar je van te voren zo min mogelijk over moet weten, zodat het verhaal je nóg meer verrast en alles wat er gebeurt nog spannender en indrukwekkender is. Dat geldt ook voor dit tweede seizoen. Wel kan ik weggeven dat we in dit seizoen te weten komen dat er méér parken dan Westworld zijn, allemaal met een eigen thema. Eén van de parken wordt door enkele personages dit seizoen bezocht. Meer van het verhaal weggeven is echt alleen maar zonde, dus dat doe ik dan ook verder niet.

Het enige wat ik kan zeggen is dat dit tweede seizoen mij weer ontzettend verrast heeft en mij aan de buis gekluisterd heeft gehouden. Ik kan dan ook niet wachten op het derde seizoen dat in 2020 zal worden uitgezonden. Dit tweede seizoen krijgt van mij alvast een dikverdiende 9 als cijfer.
Volg Westworld
Crisis Theory
Crisis Theory