7.5
Jessica Dillema geeft "Welcome to the Family - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Jessica Dillema op 12 september 2013.
0
0

Welcome to the Family - Eerste aflevering

Een paar maanden geleden had ik een trailer voor deze serie gezien en ik was meteen verkocht. Natuurlijk is het na het zien van de trailer nog maar de vraag of de serie daadwerkelijk goed uitpakt of dat alle leuke momenten uit de serie allemaal in de trailer gepropt zitten. Dit is bij Welcome to the Family niet het geval. Er blijven nog genoeg gedoseerde grappen over voor de rest van deze eerste aflevering.

Misschien wil je de serie niet kijken omdat je denk dat het de zoveelste serie is met een tienerzwangerschap, maar als je houdt van familie en komedies dan is dit zeker ook wat voor jou. De serie heeft leuke humor, twee culturen, rivaliteit, liefde en wist mij de gehele aflevering te boeien. De eerste aflevering stelt mij zeker niet teleur en ik kijk uit naar de rest van het seizoen. Nu weet je globaal wat aspecten van de serie zijn, maar waar draait het nu precies om?

Dan (Mike O’Malley, Glee) en Caroline (Mary McCormack, In Plain Sight) Yoder hebben samen een dochter, Molly (Ella Rae Peck, Deception). Molly is kortgezegd niet de aller slimste, dus haar ouders springen een gat in de lucht wanneer zij het voor elkaar krijgt om af te studeren aan haar middelbare school en ook nog toegelaten wordt tot College. Dan en Caroline kijken uit naar de tijd zonder hun onhandige dochter, dit betekent namelijk meer tijd met z'n tweetjes en een lege kamer die omgebouwd kan worden als fitnesskamer. De manier waarop ze uiten dat ze blij zijn dat ze van hun dochter af zijn wordt enorm komisch in beeld gebracht door voornamelijk Mike O’Malley, van wie ik al fan was toen hij Kurts vader in Glee speelde. Daarnaast vind ik dat Ella Rae het ook erg goed doet in deze komedieserie.

Aan de andere kant van de stad wonen latino’s Miguel (Ricardo A. Chavira, Desperate Housewives) en Lisette (Justina Machado, Six Feet Under) Hernandez met hun twee zoons Junior (Joseph Haro, Awkward.) en Demetrio (Fabrizio Guido). Junior studeert ook af van de middelbare school, maar hij is een slimme jongen en mag zelfs de afscheidsrede houden. Zijn ouders zijn enorm trots dat zij zo’n slimme zoon hebben opgevoed. Hij is zelfs toegelaten tot Stanford. Doordat ik Joseph Haro voor het eerst in een serie heb gezien in een serie waar hij een homoseksueel personage speelde was ik bang dat ik hem zo zou blijven zien. Gelukkig wist hij mij er van te overtuigen dat hij een compleet ander personage is.

De serie duurt maar twintig minuten en toch gebeurt er al zoveel in deze eerste aflevering. Ik hoop dat ze nog genoeg leuke dingen overhouden voor de rest van de serie, maar hier heb ik alle vertrouwen in. Aan het begin van de aflevering hebben we de families al ontmoet en wanneer we Dan Yoder de boksschool van Miguel in zien lopen en er een conflict ontstaat, weten we meteen dat dit van invloed gaat zijn zodra ze horen over de relatie tussen Molly en Junior en de zwangerschap.

Door het eerdere conflict tussen Dan en Miguel is al te verwachten dat de vaders absoluut geen familie van elkaar willen worden, tegenspurten en elkaar de schuld gaan geven van slecht ouderschap. Dat is inderdaad voorspelbaar, maar niet storend. Ik zat er met smart op te wachten. Na de eerste ontmoeting ontstaat een soort rivaliteit tussen beide vaders, op een leuke manier voor ons kijkers. De moeders gaan er al vrij snel wat beter mee om en ook dat levert komische momenten op.

Leuk vind ik de tegenstellingen tussen de twee families en vooral ook tussen Molly en Junior zelf. Molly is onverantwoordelijk, voor emancipatie en vertelt praktisch niks aan haar ouders, haar ouders weten dan ook helemaal niet dat ze een vriendje heeft. Junior is precies het tegenovergestelde; hij is verantwoordelijk, traditioneel en vertelt juist bijna alles aan zijn ouders, Molly is zelfs al goed bekend in zijn familie. We zien dit bijvoorbeeld wanneer Junior aan Dan de hand van zijn dochter vraagt. Molly is het hier niet mee eens en vraagt vervolgens aan Miguel de hand van zijn zoon.

Ik heb vaak moeten lachen tijdens deze twintig minuten en kijk er naar uit om deze serie op te nemen in mijn wekelijkse kijkschema. Iedereen moet tenslotte de tijd nemen om even lekker te lachen. De personages worden uitstekend uitgebeeld door alle acteurs en actrices en de gebeurtenissen in de serie zijn interessant. Er zijn niet zomaar grappen in de serie verwerkt omdat ze het leuk vonden, alle grappen hebben een aanleiding. Daarnaast weten ze zelfs ook aan het einde van de aflevering nog een leuke twist neer te zetten. De serie heeft mij absoluut niet verveeld, het heeft juist mijn verwachtingen bevestigd en ik hoop dat ze dit de rest van het seizoen vast weten te houden.

Welcome to the Family gaat in première op 3 oktober.
Volg Welcome to the Family
Junior Takes a Stand