5
Mandy Gelling geeft "Warehouse 13 - Seizoen 5 (DVD)" een 5.
Geschreven door Mandy Gelling op 9 februari 2015.
0
0

Warehouse 13 - Seizoen 5 (DVD)

Het liefst wil ik het vijfde en laatste seizoen van Warehouse 13 zo snel mogelijk vergeten. Zodra deze recensie geschreven is ga ik op zoek naar een artefact die dat kan bewerkstelligen. Het vijfde seizoen is niet leuk of goed en zeker niet de moeite waard om naar te kijken. Het enige waar ik in het vijfde seizoen blij mee was dat het maar zes afleveringen had. Ik werd dus gelukkig snel uit mijn lijden verlost. De dvd’s, slechts twee met elk drie afleveringen, hebben ook niets extra’s bij te dragen dan wat audio commentaar, verwijderde scènes en een Behind the shelves en nee, dat heb ik niet zelf verzonnen.

De eerste twee afleveringen gaan nog wel. Daarin wordt het einde van het vierde seizoen afgerond en maken we verder kennis met de zus van Claudia, nog steeds naast H.G. Wells mijn favoriete karakter, Claire Donovan (Chryssie Whitehead, Private Practice). Maar dan de vierde aflevering, ik heb nog nooit zo iets tenenkrommend slechts gezien, behalve misschien de pruik van Pete Lattimer. De laatste twee afleveringen lijken meer een haast klus dan een echt serieuze poging om er een mooi afgerond geheel van te maken. Schurk Benedict Valda (Mark Sheppard, Supernatural) komt het pakhuis ‘stelen’.

Nu weten we door de loop van de seizoenen heen dat Warehouse 13 vele vijanden heeft of heeft gehad. Ze hebben in meer of mindere mate succes gehad maar altijd deed het team Pete, Myka, Artie Steve en Claudia hun best om dat te voorkomen. Eigenlijk hoop je dan stiekem dat het Valda wel zal lukken al weet je eigenlijk wel beter. De laatste twee afleveringen zijn gemaakt om de boel af te ronden om er een mooi en waardig einde aan te geven. Helaas dat is ze niet gelukt. Het lijkt alsof ze een kladje hebben gemaakt zoals het er ongeveer uit zou moeten hebben gezien. Ze zijn alleen vergeten om van dat kladje een mooi uitgewerkt verhaal te maken.

Uiteraard kan ik dan de schuld geven aan een artefact, maar we weten allemaal dat die dingen niet bestaan. Dus zal ik de schuld toch echt bij de makers moeten leggen. Het team en al de gastrollen hebben hun best gedaan, maar het einde van de serie is teleurstellend en daar kunnen zij niets aan doen. De emoties zijn aanwezig en ik denk echt dat de acteurs het jammer vonden dat Warehouse 13 niet terug zal keren. Maar voor mij is het klaar. Als guilty pleasure en puur vermaak is Warehouse 13 uitstekend geslaagd. En ik hoop dat als ze een Warehouse 14 willen maken er meer nagedacht wordt over de verhaaltjes en vooral de afronding daarvan.

5 punten en van mij mogen ze in de leer bij H.G. Wells en consorten.
Volg Warehouse 13
Endless