7.5
Mandy Gelling-Potharst geeft "Warehouse 13 - Seizoen 4" een 7.5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 8 februari 2015.
0
0

Warehouse 13 - Seizoen 4

Na een heel aardig derde seizoen, was het tijd voor het extra lange vierde seizoen van Warehouse 13. Het derde seizoen eindigde met een behoorlijk spannende cliffhanger en de vraag was dus wie overleefd en wie niet. En wat gaat er gebeuren met het pakhuis? De eerste twee afleveringen geven direct antwoord op deze prangende vragen. Maar is daarmee de kous af en gaan ze gewoon weer verder zoals in het eerste en tweede seizoen? Ze moeten per slot van rekening nu twintig aflevering vullen en dat zal een hele opgaaf kunnen worden.

Ja en nee. Het eerste deel van het vierde seizoen is echt heel goed voor Warehouse 13 begrippen. Dat komt niet alleen door de vaste acteurs maar vooral door de enorm leuke gastrollen van onder andere Kate Mulgrew (Orange is the New Black) als Jane Lattimer (moeder van Pete), Brent Spinner (Star Trek: Enterprice) als Brother Adrian. En niet te vergeten de prachtige Lindsey Wagner (The Bionic Woman) als Dr. Vanessa Calder. Ook H.G. Wells komt weer terug al is het te weinig. Steve Jinks (Aaron Ashmore, Smallville) hoort eindelijk thuis in Warehouse 13 na een stroef begin. Het vierde seizoen is tot aflevering twaalf een spannend en aardig verhaal. De snelheid zit erin en je hebt eindelijk het idee dat het pakhuis serieuzer is geworden.

Helaas mag die pret niet lang duren, halverwege het seizoen gaat het mis, we verzanden weer in artefacten zoeken en onschadelijk maken. Gelukkig duurt dat niet heel lang. Dan komen plotseling nog meer leuke acteurs die het kijken naar Warehouse 13 veraangenamen. Zoals Paracelsus (Antony Head, Merlin) die het leven van Mrs. Frederic en het pakhuis op zijn kop komt zetten. Het vierde seizoen is dan ook aan de ene kant te lang, het had makkelijk in dertien afleveringen gekund. Maar aan de andere kant is Warehouse 13 eindelijk echt de moeite waard om naar te kijken. Leuke dialogen, serieuze vijanden en een team die op elkaar is ingespeeld.

7,5 punten voor een goed maar te lang seizoen.
Volg Warehouse 13
Endless