6
Mandy Gelling-Potharst geeft "Warehouse 13 - Seizoen 1" een 6.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 14 januari 2015.
0
0

Warehouse 13 - Seizoen 1

Ben ik dolenthousiast over Warehouse 13? Nee, niet echt. Ik zal het alleen aanraden als je echt helemaal niets anders meer te kijken hebt. Het gegeven is aardig, de acteurs zijn aardig, de humor brengt af en toe een glimlach om de lippen en de verhaaltjes zijn flinterdun. Maar als tijdverdrijf kan Warehouse 13 er prima mee door. Verwacht dus geen hoogdravend gedoe, of literaire dialogen. Warehouse 13 voldoet waar het voor gemaakt is; vermaak. Als je meer verwacht kom je bedrogen uit. Warehouse 13 is een dertien in een dozijn serie en die moeten er per slot van rekening ook zijn, niet alles hoeft onze hersenen te kraken of ons geestelijk te verrijken.

Warehouse 13 lijkt op de avonturen films uit de jaren ’80. De speciale effecten zijn dan ook matig. Maar bij deze serie stoor ik mij daar toch minder aan dan als bijvoorbeeld bij The Librarians, die ik dan ook niet meer kijk. Op de één of andere manier leent Warehouse 13 zich meer voor een beetje kitsch en amateurisme. Misschien heeft dat ook te maken hoe het Warehouse eruit ziet. Niets is futuristisch omdat alles waar ze gebruik van maken van uitvinders komen die ons allang zijn ontvallen. Tesla en Farnsworth zijn daarbij veel gebruikte namen. Maar ook Lewis Caroll komt voorbij, al is de geschiedenis van Alice in Wonderland opeens heel anders.

Als Warehouse 13 begint draait het om twee Secret Service agenten die worden gerekruteerd om voor het Warehouse te gaan werken. Pete Lattimer (Eddie McClintock, Bones) en Myka Bering (Joanne Kelly, Hostages) zeggen één zaak te gaan doen voor Warehouse 13, maar de Warehouse, Artie Nielsen ( Saul Rubinek, Frasier) en Mrs. Irene Frederic (CCH Pounder, The Shield) zijn niet van plan om de twee agenten zomaar te laten gaan. En wie wil er nou niet een leuk fantasiebaantje die je de hele wereld overstuurd? Het team wordt versterkt met de charmante eigenaresse Leena (Genelle Williams, Bitten) van Leena’s Bed & Breakfast. En de eigenwijze wizkid Claudia Donovan (Allison Scagliotti, Drake & Josh) is de leukste van het hele stel.

Warehouse 13 gaat dus over de twee agenten die allerlei artefacten moeten opsporen en onschadelijk maken. Er zijn wat rode draadjes maar die zijn niet zo spannend en niet het vermelden waard. Maar heb je echt niets te doen kun je rustig Warehouse 13 gaan kijken, het is geen straf om allerlei historische gebeurtenissen en/of personen tegen te komen met een ander verhaal dan dat wij die kennen. Uiteraard ontkomt ook Warehouse 13 niet aan herhalingen van zetten. Maar als je daar doorheen kan kijken is het eigenlijk best wel leuk.

6 punten omdat dat net een voldoende is, precies wat deze serie verdient.
Volg Warehouse 13
Endless