7.5
Peter Rotthier geeft "UnREAL - Seizoen 3" een 7.5.
Geschreven door Peter Rotthier op 6 december 2018.
0
0

UnREAL - Seizoen 3

Voor het derde seizoen van Unreal besloten de makers om het eens over een andere boeg te gooien. Niet dat er aan de opzet van het UnREAL veel veranderd werd. Maar in de plaats van het scherm, zoals in de eerste twee seizoenen, te vullen met een elftal schone dames, die een heel seizoen mochten rond paraderen als mogelijke echtgenote van de vrijgezel van dienst, kregen vooral de vrouwelijke kijkers in het derde seizoen waar voor hun geld.

Unreal zal nooit het predicaat topreeks krijgen, maar zal wel de geschiedenis ingaan als een serie die dankzij de uitstraling en de manier waarop alles gefilmd werd, toch vier seizoenen lang onze televisie schermen mocht teisteren.

Om Everlasting weer wat meer pit te geven, is er namelijk besloten om te kiezen voor een vrouwelijke vrijgezel. De keuze is gevallen op Serena Wolcott (Caitlin FitzGerald, Masters of Sex) , een drukbezette, sterke zakenvrouw, die nauwelijks tijd heeft om op zoek te gaan naar de ware. Een tiental vrijgezellen mogen tijdens het nieuwe seizoen van de datingshow naar haar hand dingen en dat levert zowel voor de makers als voor de kijkers weer spraakmakende televisie op.

Voor de rest is er weinig veranderd aan de opzet van deze serie. Leading lady Quinn King zwaait nog steeds de scepter over het gebeuren maar zonder haar rechterhand Rachel Goldberg blijkt het echter niet direct te lukken om alles in goede banen te leiden. Dus mag Rachel opnieuw opdraven om de meubelen te redden. Voor de rest mag je weer heel wat haat en nijd verwachten tussen, zowel de kandidaten als tussen de makers van Everlasting. Ook achter de schermen wordt er heel wat gemanipuleerd en de collega’s van Rachel doen er net als zij alles aan om hun kandidaat door de show te loodsen.

UnREAL
© Lifetime

Of de twist naar een vrouwelijke vrijgezel net was wat UnREAL nodig had valt te betwijfelen. Want wie de twee eerste seizoenen gezien heeft, zal ook wel zien dat je voor de tweede keer op rij een kopie krijgt van het eerste seizoen. Naast de vaste cast die constant met dezelfde dilemma's worstelt, zijn ook de kandidaten onderhevig aan herhalingszin. De setting is dan wel anders in elk seizoen maar in de grond gebeurt er net hetzelfde.

En toch werkt het geheel aanstekelijk door de manier waarop al die conflicten zich ontwikkelen en de oplossing die er voor gevonden wordt. UnREAL zal nooit het predicaat topserie krijgen, maar zal wel de geschiedenis ingaan als een serie die dankzij de uitstraling en de manier waarop alles gefilmd werd, toch vier seizoenen lang onze televisie schermen mocht teisteren.
Volg UnREAL
Sudden Death
Sudden Death