7.5
anonymous geeft "Under the Dome - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 12 november 2013.
0
0

Under the Dome - Seizoen 1

Ik kende heel deze serie nog niet, tot het moment dat er voorstukjes op televisie kwamen. Echt nieuwsgierig was ik nog niet, had ook nog geen plannen gemaakt om de serie te gaan volgen. Tot ik weer een recensie mocht gaan schrijven en hij ineens opdook in mijn computerscherm. Ik bekeek de trailer via Internet en nu kreeg ik wel degelijk interesse in de serie. Ik dacht: 'Ik geef het een kans.' De serie is gebaseerd op het boek 'Gevangen' van Stephen King.

Under the Dome speelt zich af in de Verenigde Staten in een plaatje genaamd Chester's Mill, waar een mysterieuze koepel (Dome) de stad omringt. Niemand kan Chester's Mill nog in of uit gaan. Niemand weet ook hoe of waarom dit gebeurt. Terwijl de inwoners gevangen zitten, breekt paniek en chaos uit. Wanneer militairen een oplossing proberen te vinden en het gebied aan de buitenkant van de koepel omsingelen, gaan de inwoners zelf op onderzoek uit.

Dale Barbara (Mike Vogel, Poseidon) heeft een moord op zijn geweten en moet dit geheim houden op het moment dat The Dome effectief is. Julia Shumway (Rachelle Lefevre, The Twilight Saga: New Moon) is altijd op pad met haar camera en legt op deze manier vast wat er allemaal gebeurt. Sheriff Linda Esquivel (Natalie Martinez, CSI: NY) heeft als taak de stad te beschermen en te helpen waar ze kan. Dit doet ze samen met haar team. De relatie tussen Angie McAlister (Britt Robertson, The Last Summer) en Junior Rennie (Alexander Koch, Underemployed) komt aardig onder druk te staan. James Rennie (Dean Norris, The Heartbreak Kid), de vader van Junior, heeft een groot geheim wat verborgen moet blijven voor alle burgers. Een ander hoofdpersonage genaamd Joe McAllister (Colin Ford, Smallville) is de nieuwsgierige jongen die uit wil zoeken hoe The Dome is ontstaan. De laatste hoofdrol is vergeven aan Norrie Calvert-Hill (Mackenzie Lintz, The Hunger Games).

Doordat in deze serie acht personen hoofdrollen hebben, kan je niet zomaar in de serie binnenstappen. De verhaallijnen lopen door elkaar en hebben allemaal met elkaar te maken. Het is zo goed op elkaar ingespeeld, dat ik soms dacht dat er gebeurtenissen onthuld zouden worden. Maar ook dat was nog niet het geval. Niet echt een voorspelbare serie dus.

De heftige gebeurtenissen met special effects zorgen voor bijzondere, mooie, aangrijpende afleveringen. Mijn aandacht heeft het gegrepen en ik volg de serie nu nog. Zeker de moeite waard als je een beetje van Science Fiction en meedenken houdt. Een aanrader.
Volg Under the Dome
The Enemy Within
The Enemy Within