5
Vienna van der Beek geeft "Uncle Buck - Eerste aflevering" een 5.
Geschreven door Vienna van der Beek op 29 Oktober 2016.
1
1

Uncle Buck - Eerste aflevering

Helemaal voorbereid begon ik aan de serie Uncle Buck. Met chips op de bank, warme chocomel en de laptop natuurlijk. Ik had nog nooit van deze serie gehoord dus ik besloot om er eerst iets erover te gaan lezen. Het zou een komedie serie zijn en gelijk dacht ik aan alle andere leuke komedie series die ik al gezien had: How I Met Your Mother, Friends, The Big Bang Theory etc. Helaas hoort deze serie absoluut niet in dit rijtje thuis.

Hij neemt toch alleen maar de kinderen mee naar de bar.

De aflevering begint al gelijk met Buck (Mike Epps, The Hangover 2) die blikjes bier aan het opstapelen is in de kroeg. Hij heeft een verloofde, waartegen hij heeft gezegd dat hij nog op zijn werk was. Zij komt erachter dat hij niet daadwerkelijk op zijn werk was en dwingt hem om naar een feest van haar vader te komen. Na de eerste vijf minuten gezien te hebben wist ik al gelijk dat dit echt niks ging worden. Deze man kan géén verantwoordelijkheid hebben, want natuurlijk komt hij ook nog eens te laat.

In de tussentijd zien we Bucks broer, Will (James Lesure). Hij is precies het tegenovergestelde van Buck. Hij is getrouwd, heeft drie kinderen en heeft duidelijk geen tijd voor hen. Als zijn kinderen de oppas wegpesten, moeten Will en zijn vrouw snel een nieuwe zien te vinden, anders moeten ze thuisblijven van hun zakenreis. Will stelt zijn broer voor en zijn vrouw moet daar maar mee akkoord gaan.

Uncle Buck
© ABC

Uncle Buck, bier opstapelende Buck, gaat goed voor de kinderen zorgen. Hoe zijn broer zich dát ooit had voorgesteld weet ik ook niet. Ach, zo erg kan het toch niet zijn? Hij neemt toch alleen maar de kinderen mee naar de bar. Na het gezellige avondje in de bar, racen ze naar huis toe en komen ze erachter dat ze Buck toch misschien wel liever meer zouden zien.

Voor mij is het een nee. Ik vond deze pilot geen goede aflevering. De humor was het nét niet voor mij, misschien dat anderen de humor juist helemaal geweldig vinden. Ik weet niet of het nog beter wordt maar ik verwacht er niet veel van. De volgende zeven afleveringen hoef ik niet meer te zien. Ik vind deze serie een echte "Could've been, Would've been, Should've been".
Volg Uncle Buck
Block Party
Block Party