8
Peter Rotthier geeft "Tytgat Chocolat - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door Peter Rotthier op 13 Oktober 2017.
0
0

Tytgat Chocolat - Eerste aflevering

Met Wim Opbrouck (Roman Tytgat – In Vlaamse Velden), Jan Decleir (Achille Verherstraeten – Met Man en Macht), Els Dottermans (Rachel Tytgat – Amateurs), Frank Focketyn (Raoul Vloemans – Het Eiland), Marc Van Eeghem (Lode Tytgat – Amateurs), Flor Decleir (Andy Verherstraeten – Cordon) hebben de makers van Tytgat Chocolat een heel vat topacteurs uit de Vlaamse scene gecast. Toch zijn zij niet de sterren van het programma. Die eer is weggelegd voor de acteurs die de rollen invullen van de inpakdienst van de chocoladefabriek waar ze werken. Zijn die mensen dan zo speciaal? Ja, want stuk voor stuk zijn het mensen met een beperking en samen eisen zij de hoofdrol op van deze feel good drama serie.

Tytgat Chocolat
© Een

Bij de start van de eerste aflevering komen we terecht op een persconferentie waar Tytgat CEO Roman het heeft over de gebeurtenissen in deze zevendelige reeks. Niet dat hij iets verraad over het plot, want je komt niet echt veel te weten. Dat de man daar pronkt in een Motörhead t-shirt is alvast een ode aan de vorig jaar overleden zanger Lemmy Kilmister en levert de reeks, voor mij althans, extra punten op.

Tytgat Chocolat
© Een

Even later maken we kennis met Jasper Vloemans (Jelle Palmaerts – Clan) die op weg is naar Tytgat Choclat waar hij zal gaan werken op de inpakafdeling. Samen met hem en directeur Roman krijgen we een korte rondleiding in de fabriek en maken we kennis met de andere werknemers van de inpakafdeling.

Dat de man daar pronkt in een Motörhead t-shirt is alvast een ode aan de vorig jaar overleden zanger Lemmy Kilmister.

Jasper wordt verliefd op Tina (Mira Bryssinck – Teleurdeugd), een Kosovaarse vluchtelinge. Zij wordt echter met uitzetting bedreigd. Wanneer het effectief zo ver is, is Jasper in alle staten. In de afleveringen die volgen zal Jasper er alles aan doen om zijn geliefde terug te halen maar dat verhaal is voor een andere keer.

De eerste aflevering van Tytgat Chocolat is vooral een kennismaking met de personages en hun zakelijke en persoonlijke beslommeringen. Het wordt wel meteen duidelijk dat die personages en de aanstaande gebeurtenissen nog moeten groeien. De acteurs met een beperking spelen de pannen van het dak en maken van Tytgat Chocolat een feel good drama met heel wat grappige momenten. Als ze die lijn kunnen doortrekken in de volgende afleveringen, wordt Tytgat Choclat zeker weer een Eén serie die geschiedenis zal schrijven.
Volg Tytgat Chocolat
Aflevering 7
Aflevering 7