7
Nico Hoeijmans geeft "Two and a Half Men - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door Nico Hoeijmans op 17 september 2013.
0
0

Two and a Half Men - Seizoen 3

Wie temt vrouwenverslinder Charlie Harper (Charlie Sheen)? Al twee seizoenen lang is geen vrouw daar in geslaagd. Ook zijn broer Alan (Jon Cryer) heeft weinig zichtbare invloed op de vrolijke flierefluiter gehad. De enige vrouw waar Charlie nog altijd bang voor is, is zijn moeder (Holland Taylor)… en misschien Bertha (Conchata Ferrell), zijn poetsvrouw.

Dit seizoen komt er echter een vrouw voor langere tijd in het leven van Charlie: Mia (Emmanuelle Vaugier - CSI: New York). Deze vrouw ziet Charlie als man wel zitten, al is alles aan de man mis wat er aan de man mis kan zijn. Charlie ziet Mia ook helemaal zitten maar is zelf niet bereid veel voor haar te veranderen. Wel is hij tot over zijn oren verliefd. Iets dat alleen Alan hardop uitspreekt.

Alan zelf is sinds seizoen twee weer volop aan de vrouw. Hij ontmoet de ex van Charlie, Kandi (April Bowlby – Drop Dead Diva), een 22 jarige, niet al te snuggere vrouw die in een studentenflatje leeft en een oudere man nodig heeft die haar onderhoud. Desalniettemin voelt ze veel voor Alan en hoewel Alan niet altijd met haar kan praten is zijn credo: ‘The sex is good’.

Naast de twee mannen die met de nodige vrouwenveranderingen te maken hebben, is ook Jake (Agnus T. Jones) aan het opgroeien. Hij heeft dit seizoen onder andere zijn eerste feestje en daarmee enigszins zijn eerste meisje dat hij versiert. Hoewel hij dus een ‘goede start’ bij de dames kent, beginnen zijn schoolresultaten, die al nooit al te best zijn geweest, een groter probleem te vormen voor Alan en zijn ex-vrouw Judith (Marin Hinkle). Jake geeft er echter geen zier om.

Dit derde seizoen van Two and a Half Men is wat sterker dan het tweede door de toevoeging van vaste vrouwelijke karakters naast Bertha, Judith en Rose (Melanie Lynskey) die wat meer met Charlie hebben. Op deze manier krijgen de verschillende personages wat meer tijd een band met elkaar te ontwikkelen en bestaat de humor die de serie moet dragen niet enkel meer uit het afzeiken van Alan en de flauwe maar grappige humor rond Jake en Bertha.

Charlie’s weigering tegenover Mia om te veranderen wordt dan ook flink uitgebuit in dit seizoen en speelt vooral in de seizoensfinale een rol. Het wat meer doorlopende verhaal zorgt er op deze manier voor dat er zelfs met een kleine cliffhanger naar seizoen vier uit kan worden gekeken. Charlie ontwikkelt zich op deze manier meer op een persoonlijk vlak. Hoe graag hij ook de zelfgecentreerde player wil zijn die hij is, hij begint toch tekens te vertonen van enige liefde voor zijn directe familie, meer dan in de eerste twee seizoenen, en doet een poging te kiezen voor één vrouw.

De vooruitgang in het leven van Charlie heeft niet alleen hem goed gedaan, ook de serie profiteert ervan. Op een paar droge grappen van Bertha en Jake valt namelijk geen seizoen te bouwen. Op een geestige Charlie die volgens niemand deugt en die iedereen wil veranderen kan er nog lang voort worden geborduurd.
Volg Two and a Half Men
Of Course He's Dead (2)
Of Course He's Dead (2)