7
anonymous geeft "Travelers (2016) - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door anonymous op 12 februari 2017.
1
0

Travelers (2016) - Seizoen 1

Voor wie ooit een aflevering heeft gezien van de legio films of series over tijdreizen, zoals Continuüm, is het gegeven van de nieuwe Showcase Netflix serie Travelers (2016) niet nieuw. Vanuit de toekomst komen er mensen naar het verleden die door daar actief in te grijpen de toekomst veranderen.

Het duurde even voordat ik hoofdpersoon Eric McCormack (in de serie: Grant MacLaren, reiziger 3468) los kon zien van zijn rol als Will (die van Will and Grace), maar toen ik eenmaal zover was, kon ik Travelers (2016) beoordelen op wat het is, namelijk een vermakelijke Scifi-serie. De series die ik in een keer doorkijk (alle afleveringen in een dag of twee) hebben één ding met elkaar gemeen; op een of andere manier is er altijd één vrouwelijke hoofdpersoon waar ik stiekem een beetje verliefd op word. Ik deel het alleen op kleine schaal op internet, want eigenlijk is het een lichtelijk beschamend gegeven. In het geval van Travelers (2016) gaat het om reiziger 3569; Marcy Warton (MacKenzie Porter, Hell on Wheels).

Behalve Grant en Marcy draait het verhaal om de andere personen uit hun vijfkoppige team. Ze hebben allemaal zo hun specialiteiten. Samen voeren ze opdrachten uit die ervoor moeten zorgen dat het menselijk ras er een minder grote puinhoop van maakt en/of voorbereid is op wat komen gaat. Wijsheid komt altijd achteraf, maar de mensen en machines in de toekomst geloven dat het allemaal wat beter kan in de 21ste eeuw. Of het niet al lastig genoeg is om in een tijd terecht te komen waarin je niet geboren bent, ik zou het denk ik niet redden in de 16de eeuw of de middeleeuwen, is er ook nog andere complicerende factor. De reizigers komen terecht in het lichaam van iemand uit de 21ste eeuw. Iemand met een geschiedenis én lichamelijke plus- en minpunten.

Travelers (2016) is een voorbeeld dat er geen grens zit aan het sciencefiction genre. Als je het kunt verzinnen dan kun je er een serie over maken. Nu vond ik de manier van reizen een vondst, ook de acteurs waren best aardig en hetzelfde gold voor een aantal van de scenes. Ik heb mij best vermaakt! Kom maar op met serie 2.
Volg Travelers (2016)
Protocol Omega
Protocol Omega