6
Emile Goessens geeft "Traitors - Eerste aflevering" een 6.
Geschreven door Emile Goessens op 13 Maart 2019.
1
0

Traitors - Eerste aflevering

Op 17 februari 2019 ging de eerste aflevering van de nieuwe Britse serie Traitors in première op de zender Channel 4 (bekend van bijvoorbeeld The IT Crowd en The End of the F***ing World) en Netflix. Het complete seizoen is vanaf 29 maart beschikbaar op Netflix.

De Tweede Wereldoorlog is bijna afgelopen en Groot-Brittannië staat aan de vooravond van sociale en politieke onrust. Amerika maakt zich zorgen over de toenemende communistische dreiging die een nieuw tijdperk van wereldwijde oorlog zal bepalen. Als er nieuwe gevechtslinies worden getrokken, zoekt de VS en zijn inlichtingendienst de OSS (Office of Strategic Services) rekruten voor de nieuwe Koude Oorlog.

Fiona ‘Feef’ Symonds (Emma Appleton, Clique) is de dochter van een parlementslid die de conservatieve partij vertegenwoordigt en komt dus uit de hogere middenklasse. Tot haar grote spijt is de Tweede Wereldoorlog bijna voorbij, want de oorlog bracht haar en haar Amerikaanse minnaar avontuur en ze snakt naar meer. Het einde van de oorlog betekent voor haar een ‘saaiere’ toekomst zoals trouwen, kinderen op de wereld zetten en grootbrengen. Haar Amerikaanse minnaar helpt haar om haar avontuur verder voort te zetten. Feef gaf aan dat ze overal voor openstond en wordt op die manier een beetje gedwongen opgeleid tot spion. Niet zomaar een spion, maar een spion tegen haar eigen regering.

Het probleem bij de eerste aflevering van Traitors is dat je best wel in het diepe wordt gegooid. Geen karakters die worden uitgediept of überhaupt voorgesteld, geen chemie tussen de hoofdrolspelers en ik betrapte mezelf er meerdere malen op dingen op te zoeken. Wat verdere achtergrondinformatie over bijvoorbeeld de OSS was eerlijk gezegd wel wenselijk geweest. Mogelijkerwijs worden bepaalde zaken wat beter uitgediept in de komende afleveringen, maar ik vrees er helaas voor. Daarnaast was het behoorlijk saai en wist het me totaal niet te pakken, wat ik erg jammer vond want het verhaal over deze spionagethriller sprak me (voordat ik ging kijken) wel aan.
Volg Traitors
It's me
It's me