8
anonymous geeft "Togetherness - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 15 Maart 2015.
0
0

Togetherness - Seizoen 1

Togetherness: saamhorigheid, verbondenheid, solidariteit, eensgezindheid. Eigenlijk de steekwoorden die horen bij een goed huwelijk. Als Togetherness alleen daar over zou gaan, zou de serie zo ten einde zijn. Gelukkig gaat het in Togetherness om meer dan liefde, romantiek en het leven bekijken door een roze bril.
Wederom heeft HBO een prachtige serie toegevoegd aan haar lijst van bekende series. Togetherness is klein en tegelijk groots. Het is eerlijk, open en zo herkenbaar.

Een echtpaar, twee kinderen, mans beste vriend en de zus van de vrouw. Meer heeft deze serie eigenlijk niet nodig. Brett (Mark Duplass, The Mindy Project) en Michelle Pierson (Melanie Lynskey, Two and a Half Men), zijn getrouwd. Hij vind hun huwelijk wel aardig, zij mist een hoop. Hij mist de seks, zij de rest, maar toch gaan ze door. Beide proberen water bij de wijn te doen en dat resulteert in een nog slechter huwelijk. Ze doen hun best en soms, heel soms, komen ze even nader tot elkaar waarna het weer helemaal mis gaat.

Als door omstandigheden zijn beste vriend Alex (Steve Zissis) en haar zus Tina (Amanda Peet, Jack&Jill) onderdak zoeken, verwelkomen Brett en Michelle hen in hun huis. Tina neemt al snel Alex, een beginnend acteur, onder haar hoede en probeert zijn carrière een duw in de goede richting te geven. Terwijl Tina en Alex de nachten doorbrengen op de bank, proberen Brett en Michelle hun seksleven nieuw leven in te blazen. Weekendjes weg en zelfs handboeien en zweepjes worden niet geschuwd. Maar zoals het altijd in het leven gaat: als je te erg je best doet, gaat het faliekant mis.

Voor veel mensen zal Togetherness een aantal herkenningspunten hebben; hoe blijft je huwelijk goed met twee kleine kinderen, hoe krijg je je seksleven weer op de rails, terwijl er mensen vierentwintig uur per dag om je heel drentelen. Daarnaast komen onderwerpen als een beginnende carrière, het opzetten van je eigen bedrijf en de eeuwige zoektocht naar het kind in jezelf, aan bod. Al met al dus geweldige ingrediënten, die samen het smakelijke Togetherness vormen. Het eerste seizoen telt acht afleveringen en in elke aflevering komt weer een nieuw dilemma aan bod.

Nu klinkt dit tot nu toe best zwaar en zijn de onderwerpen soms behoorlijk pittig. Toch is Togetherness een komedie, met hier en daar een vleugje drama. Een bijrol is weggelegd voor de getalenteerde Mary Steenburgen (Back to the Future). Ze speelt de excentrieke Linda, die Brett kennis laat maken met zijn spirituele kant. Ook is Peter Gallagher (The O.C.) te zien. Hij speelt de rol van de rijke filmmagnaat Larry. Beide spelen een grote rol in het leven van de hoofdpersonen.
Nadat ik de laatste aflevering van het eerste seizoen had gezien, ben ik ervan overtuigd dat het tweede seizoen nog beter wordt. De karakters in Togetherness zijn perfect uitgewerkt en alles voelt zoals het moet voelen. Het is zoals Michelle in een van de laatste minuten van de seizoensfinale zegt: "het is complex, moeilijk, ingewikkeld, maar... het gevoel is er!"
Volg Togetherness
For The Kids
For The Kids