9.5
anonymous geeft "This Is Us - Eerste aflevering" een 9.5.
Geschreven door anonymous op 9 december 2016.
9
1

This Is Us - Eerste aflevering

Met al zoveel mooi kijkmateriaal op de beeldbuis is het moeilijk om een serie te creëren die zich onderscheidt van andere shows. Toch wist de hartverwarmende trailer van This Is Us deze klus wel te klaren en ging de trailer binnen een mum van tijd viraal. Diverse media bejubelden de komst van de nieuwe serie en kijkers schepten hoge verwachtingen van de show. Deze veronderstellingen over de serie waren juist. Zelden zag ik een pilotaflevering die zo goed in elkaar zit. De eerste aflevering van de nu al populaire serie zat boordevol emotie, humor en verrassingen.

De eerste aflevering van This Is Us begint met het vieren van de verjaardagen van vier zesendertigjarigen. Voor ieder van hen is dit de eerste dag van hun nieuwe leven. Rebecca (Mandy Moore, Red Band Society) is getrouwd met Jack (Milo Ventimiglia, Gilmore Girls) en staat op het punt te bevallen van een drieling. Kate (Chrissy Metz, American Horror Story) gooit het roer drastisch om en besluit dat het tijd wordt om wat te doen aan haar overgewicht. Randall ( Emmy winnaar, Sterling K. Brown, Army Wives) wil niet langer gissen naar wie zijn biologische vader is en besluit hem op te zoeken. Kevin (Justin Hartley, Mistresses ) speelt het hoofdpersonage in de show The Manny en tijdens een zenuwinzinking neemt hij per direct ontslag en gaat hij op zoek naar een nieuwe acteeruitdaging. Kortom genoeg materiaal om een eerste aflevering mee te vullen.

In een tijd waarin superhelden-/politie-/sci-fi-/ziekenhuis- en actieseries razend populair zijn, voelt This Is Us als de frisse wind waar veel serieliefhebbers aan toe zijn. De pilotaflevering was zowel lachwekkend als een echte tranentrekker. Ieder karakter dat je in de serie ziet, weet hun verhaal goed over te brengen dat je je meteen inleeft in hun situatie. Na het zien van iedere scène in de pilot wil je over elk personage meer weten. Voor degenen die altijd met veel plezier naar de afleveringen van Parenthood of Brothers and Sisters keek, is deze serie een echte aanrader!

Wanneer je denkt dat de eerste aflevering niet beter kan, eindigt de aflevering met een enorme twist die je kippenvel geeft en je doet hunkeren naar de volgende uitzending van de show. This Is Us -gebaseerd op de eerste aflevering- is zeker binge-watch materiaal en heeft absoluut de potentie om een hitserie te worden. De eerste aflevering was zo goed dat ik benieuwd ben of de serie dit niveau de rest van het seizoen ook kan volhouden.
Volg This Is Us
Us
Us