6
anonymous geeft "The Worst Week of My Life - Serie 1" een 6.
Geschreven door anonymous op 11 januari 2013.
0
0

The Worst Week of My Life - Serie 1

Toen ik de achterkant van de dvd 'The Worst Week of My Life' las, sprak deze mij meteen aan. Ik hou over het algemeen wel van Engelse series. Daarbij komt nog het feit dat het verhaal gaat over Howard Steele (Ben Miller) en Mel Cook (Sarah Alexander) die worden gevolgd in de week voor hun huwelijk. Nu ga ik zelf dit jaar trouwen, dus ik was meteen heel nieuwsgierig naar deze serie.

Howard en Mel zijn een leuk jong stel dat het op het punt staat om te gaan trouwen. In de week voor hun huwelijk worden de laatste voorbereidingen getroffen. Op zich al stressvol genoeg zou je denken...
In deze week logeren ze bij de ouders van Mel, waar alles niet zo vlekkeloos verloopt. Howard doet zo ongeveer alles fout wat je maar fout kan doen als aanstaande schoonzoon. Zelf heeft hij het ook niet makkelijk. Hij ontmoet de nieuwe vriendin van zijn vader en dat blijkt een vrouw van Mels leeftijd te zijn! Daarnaast wordt hij ook nog gestalkt door een ex-one-night stand en waar is die trouwring nou toch gebleven?

Op het eerste gezicht verwachtte ik dat deze serie net zoiets zou zijn als de film 'Meet the Parents'. Deze film vond ik hilarisch, dus ik had ook goede verwachtingen van deze serie. Maar helaas, niets was minder waar. Het concept van de serie is op zich prima. Er zitten leuke situaties in en misschien was het met een andere cast of schrijver wel grappig geweest.

Ik heb tijdens de hele serie, in totaal ongeveer 3,5 uur, misschien 5 keer geglimlacht. Het was allemaal te voorspelbaar en niet 'grappig' genoeg geacteerd. Maar wellicht geldt dit alleen voor vrouwen... (of alleen voor mij ;-) ) Mijn vriend heeft namelijk ook meegekeken en die barstte regelmatig in lachen uit. Zou het liggen aan het verschil in humor tussen mannen en vrouwen? Of is het iets anders?

Feit blijft dat ik de serie als 'maar net voldoende' beoordeel. De enige persoon in de serie die mijn aandacht wist te trekken is Cassie, Howards gestoorde ex-one-night stand die er alles aan doet om hem terug te krijgen en daarin voor niets of niemand terugwijkt.
Volg The Worst Week of My Life
Christmas Day
03x03