8
maaikeanne geeft "The Walking Dead - Seizoen 3" een 8.
Geschreven door maaikeanne op 3 april 2013.
0
0

The Walking Dead - Seizoen 3

Tijdens seizoen 2 van the Walking Dead was ik wat teleurgesteld in mijn favoriete zombie serie, aangezien de verhaallijn wat langzaam ging. Hierdoor was ik bang geworden dat de schrijvers van de serie niet zoveel meer te vertellen hadden, maar ik had het duidelijk mis. Want met de laatste paar afleveringen van seizoen 2 werd alles weer interessant en werd de toon gezet voor seizoen 3. Wat uiteindelijk een top seizoen bleek te zijn.

Seizoen 2 eindigt met de groep die weg vlucht van de boerderij wanneer deze overstroomd met zombies en het daar niet meer veilig is. Als gevolg hiervan worden ze opgesplitst en verliezen ze Andrea uit het oog. De rest van de groep vindt wel hun weg terug naar elkaar, waarna ze uiteindelijk met moeite besluiten om Andrea achter te laten. Gelukkig krijgen we nog net genoeg te zien om te weten dat Andrea gered wordt.

In het begin van seizoen 3 zijn er een paar maanden verstreken nadat seizoen 2 eindigde. We zien de groep, tijdens het zoeken naar een veilige verblijfplaats, die een gevangenis vindt. Na het zombie‐vrij maken van een gedeelte van deze gevangenis, vestigen zij zich in blok C. De hoogzwangere Lori krijgt in deze gevangenis haar kind, wat helaas niet zonder problemen gebeurd. Hierdoor kan Rick niet meer zo helder nadenken, wat er voor zorgt dat de groep zonder echte leiding zit.

Ondertussen proberen Andrea en Michonne, die haar gered heeft van de zombies bij de boerderij, samen de zombie apocalyps te overleven. Doordat Andrea ziek wordt en zij en Michonne uiteindelijk gevonden worden door een oude bekende van ons, komen ze terecht in een stadje genaamd Woodbury. Deze wordt geleidt door de “Governor” en op het eerste gezicht lijkt deze gemeenschap de perfecte veilige plek. Maar niets is wat het lijkt en ook de Governor is niet de aardige man die iedereen denkt dat hij is. Michonne vertrouwt het allemaal niet en wilt eigenlijk zo snel mogelijk weg uit de gemeenschap, maar Andrea heeft daar andere ideeën over. Ze komen met elkaar in conflict, wat er toe leidt dat Michonne uiteindelijk weggaat en Andrea daar blijft.

De twee verhaallijnen van de groep en Andrea & Michonne vinden hierna hun weg naar elkaar toe. Terwijl onze oude bekende op zoek gaat naar Michonne om haar terug te halen, stuit hij op twee mensen van de groep, die hij uiteindelijk gevangen neemt. Hierdoor lopen de gemoederen hoog op bij beide kampen en wordt het duidelijk waar de Governor toe in staat is om te overleven.

Wat er verder allemaal gebeurd in seizoen 3, ga ik natuurlijk niet verklappen. Wat ik wel kan zeggen is dat seizoen 3 zeker weten weer een goed seizoen is vol met actie, drama en emoties. Het is echt niet moeilijk om je in te leven in de personages en de gebeurtenissen om hen heen. Het thema van overleving komt ook in dit seizoen weer groots naar voren, maar dit keer op een iets andere manier dan in de vorige seizoenen.

Ik weet in ieder geval dat ik na dit seizoen sta te popelen om seizoen 4 te kijken, maar helaas moeten we daar nog even op wachten. Deze gaat pas in oktober in première.
Volg The Walking Dead
Rest in Peace