6.5
anonymous geeft "The Vampire Diaries - Seizoen 6" een 6.5.
Geschreven door anonymous op 5 januari 2016.
3
0

The Vampire Diaries - Seizoen 6

Wat heb ik goede herinneringen aan The Vampire Diaries. Het is een van de eerste series die ik non-stop heb gekeken en waardoor ik tot diep in de nacht achter mijn laptop heb gezeten. Ondertussen zijn we zo’n zes jaar verder en behoort deze serie helaas niet meer tot mijn vaste series die ik koste wat het kost wil kijken. Na seizoen 4 is mijn drive om verder te kijken behoorlijk weggezakt. Waarschijnlijk door een samenkomst van omstandigheden: ik vind het verhaal niet meer zo interessant en er zijn andere series gekomen die mijn voorkeur hebben gekregen. Maar dat stopt mij niet om af en toe toch verder te kijken als ik er zin in heb en de serie toevallig weer eens voorbij zie komen. Alleen al om terug te denken aan vroeger.

Ze geven je als kijker genoeg om mee te spelen en over na te denken.

Het zesde seizoen van The Vampire Diaries volgt de levens van Elena (Nina Dobrev, Let’s Be Cops), Caroline (Candice King, Juno), Stefan (Paul Wesley, 24) en Jeremy (Steven R. McQueen, Piranha 3D) na het grote verlies van Damon (Ian Somerhadler, Lost) en Bonnie (Kat Graham, 17 Again), die samen vast zitten in ‘The Other Side’. Ieder personage verwerkt het verlies op zijn of haar eigen manier. Allemaal op zoek naar hun oude of nieuwe ik. Elena probeert Damon te vergeten, op een manier die heel haar leven op zijn kop zal zetten. Stefan vlucht weg om niet met zijn verlies om te hoeven gaan waardoor hij ruzie krijgt met Caroline terwijl Jeremy niet weet wat hij met zichzelf aan moet. Zoals ieder seizoen staat er de vrienden ook nu genoeg te wachten. Een mooie bijkomstigheid is dat Alaric (Matthew Davis, Pearl Harbor) zich weer bij de groep voegt samen met the new bad guy in town, Kai (Chris Wood, The Carrie Diaries).

De voorspelbaarheid is niet te missen en daarbij voelt seizoen zes rommelig aan.

Wat ik goed vind aan The Vampire Diaries is dat de makers vanaf seizoen 1 eigenlijk al vrij veel personages introduceren. Ze gaan goed om met verschillende verhaallijnen die genoeg te bieden hebben en op allerlei manieren kunnen worden uitgewerkt. Ze geven je als kijker genoeg om mee te spelen en over na te denken. Ik vind het ook erg knap hoe ze door middel van nieuwe personages zoals Enzo (Michael Malarkey, Ghost in the Machine) en Lily (Annie Wersching, 24) genoeg stof en plotmogelijkheden geven voor volgende seizoenen waarin actrice Nina Dobrev, vaak toch de rode lijn van de serie, zal ontbreken. Plus waar ik erg van heb genoten dit seizoen is dat Bonnie een grotere maar vooral ook sterkere rol krijgt en haar verhaallijn een interessante wending neemt.

The Vampire Diaries
© The CW

Wat ik minder sterk vind is dat we verschillende gebeurtenissen en dilemma’s al zó vaak gezien hebben binnen het verhaal van The Vampire Diaries dat het soms tenenkrommend is om naar te kijken. De serie is voorspelbaar, valt in herhaling en dat verveelt. Sommige dingen pik je gewoonweg niet meer als kijker. De voorspelbaarheid is niet te missen en daarbij voelt seizoen zes rommelig aan. Naar mijn idee is het al vaker voorgekomen dat er teveel verhaallijnen door elkaar lopen en continuïteit en logica jammer genoeg ver te zoeken zijn. Too much dus. Jammer, aangezien je met minder precies hetzelfde zou kunnen vertellen.

The Vampire Diaries voelt als een eindeloze herhaling en ook al is het soms too much, toch weet het zesde seizoen te boeien met interessante personages. Uiteindelijk heeft het wel iets, naar mijn mening. Waarschijnlijk omdat het een van mijn favoriete series is geweest en ik stiekem toch wel nieuwsgierig ben hoe het verder gaat. Ik kijk er in ieder geval met plezier naar.
Volg The Vampire Diaries
I Was Feeling Epic
I Was Feeling Epic