8
Jessica Dillema geeft "The New Normal - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door Jessica Dillema op 5 november 2012.
0
0

The New Normal - Eerste aflevering

Hou je van comedyseries, de ene na de andere geweldige oneliner en ben je open-minded? Dan is The New Normal echt wat voor jou. Hoewel de serie op 11 september pas echt in première gaat op NBC, is de eerste aflevering nu al online te bekijken door inwoners van Amerika. Maar voor de mensen die buiten Amerika wonen is hij ook gewoon (illegaal) te downloaden.

De serie bedacht door Ryan Murphy (Glee) draait om twee verhalen die samenkomen tot één verhaal. Aan de ene kant is er het homoseksuele koppel David (Justin Bartha, The Hangover) en Bryan (Andrew Rannells). Bryan, welke de meer vrouwelijke van de twee is, ziet tijdens het shoppen een baby. Zijn reactie: “Oh my god, that is the cutest thing I have ever seen. I must have it”. En zo begint het balletje te rollen. Terwijl David, de meer mannelijke van het stel, een football game kijkt op tv begint Bryan erover dat hij graag een baby wil. En dan volgt alweer een geweldige oneliner; “Sweety you know we can’t return a baby to Barney’s”. Maar uiteindelijke gaan zij toch op zoek naar een draagmoeder.

Dan komen we uit bij de tweede verhaallijn. Die van Goldie (Georgia King) en haar dochter (Bebe Wood). Goldie vindt haar vriend samen in bed met een andere meid en besluit om haar dromen waar te gaan maken. Hierop vertrekt zij in de auto van haar bevooroordeelde moeder (Ellen Barkin) en komt zij uiteindelijk uit bij David en Bryan. Om haar droom waar te maken en een opleiding tot advocaat te kunnen betalen bied zij zich aan als draagmoeder.

Helaas staat nog niet iedereen open voor een serie zoals deze. NBC Utah (Amerika) wil de serie namelijk niet uitzenden omdat het gaat over een homoseksueel koppel dat een baby wil. Hun verlies, onze winst. Want zij missen heel wat comedy! Hoewel je zou denken dat je het snel zat bent als oneliners je om de oren vliegen, is dat niet zo. De serie die slechts 20 minuten per aflevering duurt, weet ze zo te plaatsen dat ze grappig blijven. Dit valt ook te zien aan de ene na de andere positieve reactie die The New Normal-bedenker Ryan Murphy via Twitter ontvangt.

Ook de acteurs zijn goed gecast. De gezichtsuitdrukkingen van Bryan zijn op zich al geweldig en met de oneliners erbij is het een gouden combinatie. Daarop is David een fijne rustige aanvulling. Dit weten de acteurs goed over te brengen. Goldie past hier precies bij. Daarnaast nog de dochter van Goldie die zo nu en dan ook komische opmerkingen maakt. En de moeder van Goldie maakt op een komische manier het verschil tussen open-minded en bevooroordeeld zien.

Ik ben zeker benieuwd of de serie na de eerste aflevering deze kwaliteit weet te behouden en de oneliners grappig blijven. Maar gezien het geschreven is door Ryan Murphy heb ik hier alle vertrouwen in.
Volg The New Normal
The Big Day
The Big Day