6.5
anonymous geeft "The Neighbors - Seizoen 1" een 6.5.
Geschreven door anonymous op 20 augustus 2013.
0
0

The Neighbors - Seizoen 1

The Neighbors klonk in mijn oren wel interessant, het zegt iets over dat buren 'bijzonder' zijn. Dat blijkt in deze serie ook zo te zijn. Deze Neighbors zijn namelijk van buitenaardse afkomst. De familie Weaver is verhuisd en leert een nieuwe omgeving kennen met nieuwe buren, waar ze even aan moeten wennen en aan wie ze ook wat menselijke manieren moeten leren.

De familie Weaver bestaat uit moeder Debbie Weaver (Jami Gertz, Modern Family), vader Marty Weaver (Lenny Venito, Men in Black 3) en hun drie kinderen Amber, Max en Abby. Deze personen zijn de normale mensen.
De belangrijkste buren, de aliëns, zijn vader Larry Bird (Simon Templeman, The Event), moeder Jackie Joyner-Kersee (Toks Olagundoye, Switched at Birth), en hun twee zoons Reggie en Dick Butkus. Om deze personen draait het allemaal.

In deze serie gebeurt er elke aflevering weer wat nieuws. Het draait vooral om het leren van het menselijk leven. De aliëns moeten zich zo aanpassen dat het niet opvalt dat ze 'anders' zijn. De normale mensen doen hun uiterste best om de aliëns te helpen. Ze leren hun bijvoorbeeld wat een verjaardag is en hoe ze een verjaardag vieren, en hoe de kinderen zich moeten gedragen op school en met Halloween. De aliëns kennen de normaalste mensenzaken niet en moeten dus veel leren. Ze hebben ook een nette manier van spreken en vallen hierdoor wel meer op, maar ook dit leren ze langzaam te verbeteren.

Door deze nette manier van spreken, wordt de serie grappig. En zo zie je maar dat niet alles vanzelfsprekend is voor buitenstaanders. Dan gaat het niet zozeer om buitenaardse wezens, maar dit kan ook voor mensen uit het buitenland of van een andere cultuur zijn. Wat de serie ook leuk maakt, is dat het verhaal elke aflevering anders is, maar toch loopt het door op het gebied van het menselijk leven leren kennen. Het is op zich wel een leuke serie, alleen trekken series met een echte verhaallijn mij meer aan. Maar dat is persoonlijk.
Volg The Neighbors
There Goes the Neighbors' Hood
There Goes the Neighbors' Hood