4
Dennis Korpel geeft "The Millers – Eerste aflevering" een 4.
Geschreven door Dennis Korpel op 7 Oktober 2013.
0
0

The Millers – Eerste aflevering

Echtscheidingen zijn vandaag de dag geen taboe meer. Het gebeurt vaker dan men lief is. Er zijn zelfs hele beurzen voor om je erover te laten informeren. Maar is dit concept ook interessant voor een serie? Als ik het bij CBS voor het zeggen zou hebben gehad, dan had ik deze serie lekker laten lopen.

The Millers gaat, zoals je mag verwachten, over de familie Miller. Nathan Miller (Will Arnett, Up All Night) is sinds hij een maand of drie geleden is gescheiden, weer vrijgezel. Tot op heden heeft hij dit echter nog niet aan zijn ouders verteld. Wanneer deze hem echter redelijk onverwachts op komen zoeken, moet hij het wel vertellen. Deze bekentenis is voor zijn vader het teken om ook meteen zijn spullen te pakken.

Zo zijn we in deze pilot dus getuigen van een ‘live’ scheiding. Tim Miller (Beau Bridges, The Goodwin Games) heeft na de scheiding van zijn zoon geen enkele reden meer om nog bij zijn vrouw te blijven. Hij pakt zijn spullen, om vervolgens bij Nathan zijn zus in te trekken. Nathan zit nu met zijn moeder, Carol (Margo Martindale, The Americans), opgescheept.

De hele pilot voelt erg gemaakt aan. Grapjes over scheten, een moeder die een groot huisfeest binnen komt vallen terwijl ze gedrogeerd is door slaappillen en een vader die te onhandig is om ook maar iets zelfstandig te kunnen doen. Het krijgt bij mij geen glimlach op mijn gezicht. De cast bevat dan wel de nodige bekende namen, maar het verhaal helpt de potentie van deze serie snel weer om zeep.

De serie wordt op donderdagavond uitgezonden, direct na The Big Bang Theory. Deze programmering kan ervoor gaan zorgen dat we The Millers nog best wel een tijdje op tv kunnen blijven zien. Zulke trucjes worden natuurlijk continu gebruikt door de netwerken, om kijkers te laten hangen op hun zender en zo de nieuwe series onder de aandacht te brengen. Of het goed genoeg is om een nieuw seizoen af te dwingen? Mijn gevoel zegt op dit moment van niet.
Volg The Millers
Hero
Hero